Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » Java Hibernate GWT » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Inne
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  React
  Ruby Rails
  TypeScript
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Java Programowanie praktyczne od podstaw 59.00zł
Java Programowanie praktyczne od podstaw

Tytuł: Java Programowanie praktyczne od podstaw
Autor: Krzysztof Barteczko
ISBN: 978-83-01-17809-3
Ilość stron: 486
Data wydania: 05/2014
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł


Java jest jednym z najpopularniejszych języków programowania.

Do głównych jego zalet należą:
• obiektowość (pogrupowanie danych i akcji w klasy),
• niezależność od architektury (kod niezależny od rodzaju procesora i systemu operacyjnego, wykonywany przez wirtualna maszynę Javy),
• ułatwienia dla programistów ograniczające możliwość popełnienia błędów w kodzie.

Książka omawia konstrukcje oraz wybrane narzędzia języka Java przydatne we wszystkich rodzajach praktycznego programowania. Przeznaczona jest zarówno dla początkujących programistów, jak i tych, którzy pragną rozwijać swoje umiejętności, a w szczególności zapoznać się z ważnymi nowymi elementami języka w wersji 8.

W prezentacji elementów i narzędzi platformy Java czytelnik znajdzie odpowiedzi na pytania: co to jest? po co to jest? kiedy i jak to stosować? Kilkaset przykładowych kodów nie tylko ilustruje omawiane koncepcje, ale w wielu przypadkach przedstawia rozwiązania praktycznych problemów.

Czytelnik dowie się:
• jak budować klasy, implementować interfejsy, wykorzystywać polimorfizm,
• jak przetwarzać tablice, kolekcje, pliki, napisy, daty, liczby,
• jak programować współbieżnie,
• jak stosować interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia,
• jak łatwo rozwiązywać praktyczne problemy z wykorzystaniem przetwarzania strumieniowego i technik filter-map-reduce.

Nie są wymagane żadne wstępne wiadomości o programowaniu.

Spis treści:

1. Wprowadzenie                   13
1.1. O programowaniu i językach programowania          15
1.2. Czym jest Java?                  19
1.2. 1.2.1 Nowoczesny język programowania            19
1.2. 1.2.2. Wieloplatformowość i uniwersalność Javy         20
1.3. Kilka słów o obiektowości                21
1.4. Pierwszy program i kilka elementów składni          22

2. Typy i operacje                   29
2.1. Literały i zmienne                31
2.2. Pojęcie typu. Typy proste                32
2.3. Typy i użycie literałów               35
2.4. Typy zmiennych. Deklaracje              40
2.5. Operatory i wyrażenia               45
1.2. 2.5.1. Przegląd                  45
1.2. 2.5.2. Operatory przypisania               47
1.2. 2.5.3. Zwiększanie i zmniejszanie            48
1.2. 2.5.4. Dzielenie całkowite i reszta            50
2.6. Konwersje arytmetyczne                52

3. Definiowanie klas                 55
3.1. Do czego służą klasy?                 57
3.2. Defi niowanie pól                  61
3.3. Defi niowanie metod                 63
3.4. Defi niowanie konstruktorów              66
3.5. Przykład defi niowania klasy              67
3.6. Składowe statyczne                71
3.7. Przeciążanie metod i konstruktorów            74

4. Programowanie z użyciem klas i obiektów            77
4.1. Obiekty i referencje                79
4.2. Anatomia klasy i zmienna this             87
4.3. Zasięg identyfi katorów. Zmienne lokalne. Czas życia danych        93
4.4. Pakiety i importy                  98
4.4.1. Pojecie pakietu               98
4.4.2. Import                 100
4.4.3. Importy statyczne                101
6 4. Programowanie z użyciem klas i obiektów
4.5. Struktura programu                 102
4.6. Krótko o dziedziczeniu               108
4.7. Metody equals() i toString()            116
4.8. Napisy                    119
4.9. Interakcja: wprowadzanie napisów i liczb, komunikaty         123
4.10. Wyliczenia (enumeracje)                128

5. Podejmowanie decyzji w programie            133
5.1. Przegląd instrukcji sterujących               135
5.2. Operatory i wyrażenia porównania              138
5.3. Operatory i wyrażenia logiczne             141
5.4. Instrukcje if oraz if-else               144
5.5. Wielowariantowe wybory za pomocą instrukcji switch         147
5.6. Operator warunkowy ?:               153
5.7. Wyjątki                    154
5.7.1. Obsługa wyjątków                154
5.7.2. Zgłaszanie wyjątków              164
5.8. Iteracje                    167
5.8.1. Pojęcie pętli iteracyjnej             167
5.8.2. Warunkowe pętle iteracyjne: instrukcje while i do...while    170
5.8.3. Pętle iteracyjne o danej liczbie powtórzeń: instrukcja for     174
5.8.4. Przerywanie i kontynuowanie pętli            179
5.8.5. Przykład iteracji: wczytywanie danych z plików tekstowych za pomocą skanera

6. Struktury danych                 185
6.1. Tablice                   187
6.1.1. Deklarowanie i tworzenie tablic w Javie           187
6.1.2. Odwołania do elementów tablic           190
6.1.3. Użycie zmiennych tablicowych w przypisaniach. Zmienne tablicowe jako argumenty i wyniki metod
6.1.4. Rozszerzona instrukcja for dla tablic           195
6.1.5. Metody ze zmienną liczbą argumentów           198
6.1.6. Argumenty wiersza poleceń            200
6.1.7. Tablice obiektów                202
6.1.7. 6.1.7.1. Tworzenie tablic zawierających referencje do obiektów     202
6.1.7. 6.1.7.2. Tablice heterogeniczne           205
6.1.8. Tablice wielowymiarowe             206
6.1.9. Wypełnianie i kopiowanie tablic             207
6.2. Wprowadzenie do kolekcji                208
6.2.1. Tworzenie, przeglądania i sortowanie kolekcji        208
6.2.2. Proste przetwarzanie list i zbiorów            214
6.2.3. Zbiory typu HashSet, metody hashCode() i equals()     220
6.2.4. Kilka słów o kolejkach               224
6.2.5. Mapy                   227
6.2.6. Kolekcje a tablice. Co dalej?            232

7. Praktyka przetwarzania danych             235
7.1. Elementy wejścia-wyjścia                237
7.2. Działania na napisach               246
7.2.1. Napisy modyfi kowalne               246
7.2.2. Metody klasy String               250
7.2.3. Analiza składniowa i StringTokenizer          255
7.2.5. Uproszczenia stosowania wyrażeń regularnych w klasach String i Scanner
7.3. Opakowanie typów prostych i autoboxing            276
7.4. Działania na liczbach                 281
7.4.1. Operacje na bitach              281
7.4.2. Działania matematyczne             284
7.5. Daty i czas                  290
1.2. 7.5.1. Klasa Calendar i operacje na datach           290
1.2. 7.5.2. Daty i czas w Javie 8 – elementy nowego API        295
7.6. Formatowanie liczb i dat                301
7.7. Proste sortowanie i wyszukiwanie              305
7.8. Rekurencja                  311

8. Programowanie obiektowe                317
8.1. Abstrakcja i hermetyzacja. Klasy i obiekty niezmienne        319
8.2. Inicjacje. Singletony                324
8.3. Przedefi niowanie metod               332
8.4. Metody wirtualne i polimorfi zm             339
8.5. Metody i klasy abstrakcyjne              344
8.6. Interfejsy                    346
8.6.1. Pojęcie i zastosowanie               346
8.6.2. Metody domyślne interfejsów. Mixiny          355
8.7. Klasy wewnętrzne                357
8.8. Typy i metody sparametryzowane              366
8.8.1. Defi niowanie typów sparametryzowanych. Typy surowe i czyszczenie typów 366
8.8.2. Ograniczenia parametrów typu             368
8.8.3. Restrykcje                370
8.8.4. Metody sparametryzowane              371
8.8.5. Uniwersalne argumenty typu            372
8.9. Praktyczne zastosowania interfejsów i klas wewnętrznych       376
8.9.1. Interfejsy kolekcyjne i ich implementacje         376
8.9.2. Porównywanie i porządkowanie elementów kolekcji i tablic     382
8.9.3. Iterowalne obiekty niekolekcyjne           388
8.9.4. Wizytowanie drzew katalogowych           390

9. Wstęp do programowania współbieżnego           397
9.1. Podstawowe pojęcia: procesy i wątki            399
9.2. Tworzenie wątków. Uruchamianie działań równoległych         400
9.3. Zadania i wykonawcy                 404
9.4. Kończenie działania wątku              410
9.5. Synchronizacja wątków               416
9.6. Synchronizacja za pomocą jawnego ryglowania           425
9.7. Koordynacja pracy wątków              429

10. Elementy programowania funkcyjnego             435
10.1. Wprowadzenie                  437
10.2. Interfejsy funkcyjne i lambda-wyrażenia           442
10.3. Referencje do metod i konstruktorów             450
10.4. Rodzaje i użycie gotowych interfejsów funkcyjnych          452
10.5. Lambda-wyrażenia w gotowych metodach standardowych interfejsów i klas Javy 461
10.6. Przetwarzanie strumieniowe

Java Programowanie praktyczne od podstaw
Tytuł książki: "Java Programowanie praktyczne od podstaw"
Autor: Krzysztof Barteczko
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł
Klienci, którzy kupili „Java Programowanie praktyczne od podstaw”, kupili także:

Strategie inwestycyjne na każdą pogodę, Bob Froehlich, Wydawnictwo Wolters Kluwer
<b>Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic</b>, <font color="navy">Paweł Mielczarek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Vademecum allegrowicza. Sprzedawaj na pomarańczowym portalu bez tajemnic, Paweł Mielczarek, Wydawnictwo Onepress

Wybrane zagadnienia rachunkowości finansowej dla zaawansowanych Zbiór zadań, Barbara Gierusz, Roman Nilidziński, Wydawnictwo ODDK

Java Techniki zaawansowane. Wydanie XI, Cay S. Horstmann, Wydawnictwo Helion

Java Przewodnik dla początkujących. Wydanie VIII, Herbert Schildt, Wydawnictwo Helion

Rozwiązywanie prostych i odwrotnych zagadnień przewodzenia ciepła, Jan Taler, Piotr Duda, Wydawnictwo WNT

Programowanie strukturalne Trendy programowania Wykłady z informatyki, Witold Malina , Piotr Mironowicz, Wydawnictwo Naukowe PWN

ASP.NET MVC Kompletny przewodnik dla programistów interaktywnych aplikacji internetowych w Visual Studio, Dawid Borycki, Maciej Pakulski, Maciej Grabek, Jacek Matulewski, Wydawnictwo Helion

Mosty łukowe - dzieła kultury. Projektowanie, budowa, utrzymanie, Praca Zbiorowa, Wydawnictwo DWE

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami