Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » Java Hibernate GWT » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Inne
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  React
  Ruby Rails
  TypeScript
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Zasilacze urządzeń elektronicznych Przewodnik dla początkujących

Zasilacze urządzeń elektronicznych Przewodnik dla początkujących

79.00zł
Java programowanie obiektowe 37.00zł
Java programowanie obiektowe

Autor: Marek Wierzbicki

ISBN: 83-246-0290-9

Ilość stron: 264

Data wydania: 03/2006

Programowanie obiektowe to technologia, która zdobyła już bardzo mocną pozycję wśród twórców oprogramowania. Nadal jednak wielu programistów, którzy zdobywali doświadczenie, używając języków proceduralnych, ma problemy z jej zrozumieniem i wszechstronnym stosowaniem.

Wiele języków programowania określanych mianem "obiektowe" wywodzi się z języków proceduralnych, co ogranicza możliwości wykorzystywania wszystkich zalet obiektowości. Ograniczeń tych pozbawiona jest Java -- stworzony od podstaw, nowoczesny, bezpieczny, niezależny od typu komputera i systemu operacyjnego, w pełni obiektowy język programowania.

Książka "Java. Programowanie obiektowe" opisuje wszystkie aspekty programowania obiektowego w Javie. Początkujący użytkownicy tego języka znajdą w niej wyjaśnienia nawet najbardziej skomplikowanych mechanizmów obiektowości, a ci, którzy posiadają już pewne doświadczenie, mogą wykorzystać ją w charakterze podręcznego kompendium wiedzy.

Można znaleźć w niej omówienie zarówno podstawowych zagadnień, jak i zaawansowanych technik obsługi błędów, programowania wielowątkowego i sterowanego zdarzeniami. W książce przedstawiono również metody tworzenia wydajnie działających programów, które do uruchomienia nie wymagają maszyn o potężnej mocy obliczeniowej.

Poznaj możliwości technologii obiektowej w praktyce.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wprowadzenie (11)

  • 1.1. Ogólne cechy programowania obiektowego (12)
    • 1.1.1. Hermetyzacja (13)
    • 1.1.2. Dziedziczenie cech (14)
    • 1.1.3. Dziedziczenie metod i polimorfizm (16)
    • 1.1.4. Nowa jakość działania (17)
  • 1.2. Cechy szczególne obiektowości Javy (18)
    • 1.2.1. Obiekty w Javie (21)
    • 1.2.2. Deklaracje dostępności (22)
    • 1.2.3. Klasy wewnętrzne i zewnętrzne (22)
    • 1.2.4. Klasy abstrakcyjne (23)
    • 1.2.5. Interfejsy (24)
    • 1.2.6. Implementacje (25)
    • 1.2.7. Klasy finalne (25)
    • 1.2.8. Metody i klasy statyczne (26)
    • 1.2.9. Klasy anonimowe (27)
    • 1.2.10. Obiekty refleksyjne (28)
    • 1.2.11. Zdalne wykonywanie metod (28)
    • 1.2.12. Pakiety (29)
    • 1.2.13. Zarządzanie pamięcią (30)
    • 1.2.14. Konwersja typów (30)
  • 1.3. Podsumowanie (31)

Rozdział 2. Klasy i obiekty w Javie (33)

  • 2.1. Klasy (33)
    • 2.1.1. Tworzenie klas (33)
    • 2.1.2. Pola (35)
    • 2.1.3. Metody (35)
    • 2.1.4. Hermetyzacja i modyfikator private (36)
    • 2.1.5. Przeciążanie metod (37)
    • 2.1.6. Słowo kluczowe this (38)
    • 2.1.7. Konstruktor (39)
    • 2.1.8. Przeciążanie konstruktorów (40)
    • 2.1.9. Dziedziczenie (43)
    • 2.1.10. Inicjator klasy i obiektu (44)
    • 2.1.11. Kolejność inicjacji klas (47)
    • 2.1.12. Destruktor (50)
    • 2.1.13. Przykrywanie metod (51)
    • 2.1.14. Odwołanie do klas nadrzędnych (52)
    • 2.1.15. Odwołanie do pól klas nadrzędnych (53)
    • 2.1.16. Klasy abstrakcyjne (54)
  • 2.2. Obiekty (55)
    • 2.2.1. Rozważania o adresie (55)
    • 2.2.2. Jawne użycie obiektów (56)
    • 2.2.3. Kopiowanie obiektów (58)
    • 2.2.4. Niejawne używanie obiektów (59)
    • 2.2.5. Typ zmiennej i obiektu. Operator instanceof (60)
    • 2.2.6. Efekty polimorfizmu (62)
  • 2.3. Klasy wewnętrzne i lokalne (63)
    • 2.3.1. Dostęp do zmiennych klasy zawierającej (65)
    • 2.3.2. Polimorfizm i zmienne klasy zawierającej (66)
    • 2.3.3. Zmienne lokalne w klasie lokalnej (68)
    • 2.3.4. this w klasach wewnętrznych (69)
    • 2.3.5. Korzystanie z klas wewnętrznych (71)
  • 2.4. Interfejsy (73)
    • 2.4.1. Definicja interfejsu (74)
    • 2.4.2. Implementacje (74)
    • 2.4.3. Zastosowanie interfejsów (76)
    • 2.4.4. Stałe symboliczne (77)
    • 2.4.5. Trochę kodu w interfejsie (79)
    • 2.4.6. Dziedziczenie interfejsów (81)
    • 2.4.7. Egzemplarz interfejsu (83)
  • 2.5. Klasy anonimowe (84)
    • 2.5.1. Klasyczne użycie klasy anonimowej (85)
    • 2.5.2. Jawna klasa anonimowa (87)
    • 2.5.3. Konstruktor klasy anonimowej (88)
  • 2.6. Obiekty refleksyjne (89)
    • 2.6.1. Obiekt tworzony refleksyjnie (89)
    • 2.6.2. Ogólne rozpoznawanie klasy (91)
    • 2.6.3. Przykład użycia refleksji (92)
    • 2.6.4. Związek refleksji z obiektowością (94)
  • 2.7. Metody (95)
    • 2.7.1. Zwracanie wartości przez metodę (95)
    • 2.7.2. Przekazywanie parametrów przez wartość (96)
    • 2.7.3. Zmiana wartości parametru (97)
    • 2.7.4. Metody ze zmienną liczbą parametrów (99)
    • 2.7.5. Zakres nazw zmiennych (100)
  • 2.8. Pakiety (101)
    • 2.8.1. Tworzenie pakietów (101)
    • 2.8.2. Używanie pakietów (103)
    • 2.8.3. Lista pakietów (104)
  • 2.9. Modyfikatory (105)
    • 2.9.1. Modyfikatory dostępu (106)
    • 2.9.2. Pokrywanie modyfikatorów dostępu (107)
    • 2.9.3. Metody i pola statyczne (109)
    • 2.9.4. Pola finalne (111)
    • 2.9.5. Metody i klasy finalne (112)
    • 2.9.6. Pola podlegające zmianie (113)
    • 2.9.7. Metody synchronizowane (113)
    • 2.9.8. Pola ulotne (114)
    • 2.9.9. Metody rodzime (114)
  • 2.10. Podsumowanie (115)

Rozdział 3. Aplet jako obiekt na stronie HTML (117)

  • 3.1. Program na stronie internetowej (118)
    • 3.1.1. Aplet jako program (118)
    • 3.1.2. Osadzenie obiektu na stronie (119)
    • 3.1.3. Wersja Javy w przeglądarce (122)
  • 3.2. Predefiniowane składowe apletu (123)
    • 3.2.1. Inicjacja apletu (124)
    • 3.2.2. Wstrzymanie i wznowienie pracy (125)
    • 3.2.3. Zamykanie okna przeglądarki (125)
    • 3.2.4. Wygląd i jego odświeżanie (126)
  • 3.3. Komunikacja ze światem zewnętrznym (130)
    • 3.3.1. Wyprowadzanie informacji tekstowych (130)
    • 3.3.2. Okienko dialogowe (132)
    • 3.3.3. Pobieranie parametrów z pliku HTML (135)
    • 3.3.4. Pobieranie i odtwarzanie plików z serwera (136)
    • 3.3.5. Komunikacja między apletami (137)
    • 3.3.6. Pobieranie informacji z linii adresu (140)
  • 3.4. Aplet a JavaScript (142)
    • 3.4.1. Wywołanie funkcji JavaScript z apletu (143)
    • 3.4.2. Bezpośrednie użycie JavaScriptu (145)
    • 3.4.3. Obsługa rejestru przeglądarki (146)
    • 3.4.4. Wywołanie Javy z JavaScriptu (148)
  • 3.5. Aplet jako samodzielna aplikacja (150)
  • 3.6. Ograniczenia w apletach (151)
  • 3.7. Podsumowanie (152)

Rozdział 4. Programowanie sterowane zdarzeniami (153)

  • 4.1. Zarys nowej idei (154)
  • 4.2. Klasyczna obsługa zdarzeń (155)
    • 4.2.1. Usuwanie klas anonimowych (158)
    • 4.2.2. Obsługa zdarzeń poza klasą (161)
  • 4.3. Współdzielenie obiektów nasłuchujących (163)
  • 4.4. Zdarzenia standardowe (165)
    • 4.4.1. Zdarzenie action (166)
    • 4.4.2. Zdarzenie item (169)
    • 4.4.3. Zdarzenie adjustment (170)
    • 4.4.4. Zdarzenie text (171)
    • 4.4.5. Zdarzenia window (171)
    • 4.4.6. Zdarzenia component (172)
    • 4.4.7. Zdarzenia mouse (173)
    • 4.4.8. Zdarzenia mouseMotion (174)
    • 4.4.9. Zdarzenia key (176)
    • 4.4.10. Zdarzenia focus (178)
    • 4.4.11. Zdarzenia container (180)
    • 4.4.12. Usuwanie obiektów nasłuchujących (180)
    • 4.4.13. Powiązanie obiektów ze zdarzeniami (181)
  • 4.5. Zdarzenia z parametrem (183)
    • 4.5.1 Identyfikacja miejsca pochodzenia komunikatu (183)
    • 4.5.2. Wyniesienie własnych parametrów poza klasę (186)
  • 4.6. Łańcuchy zdarzeń (188)
  • 4.7. Listener kontra Adapter (189)
  • 4.8. Obsługa w klasie pochodnej (190)
    • 4.8.1. Obsługa zdarzeń w klasie (190)
    • 4.8.2. Obiekt z wewnętrzną obsługą (191)
    • 4.8.3. Rzadko stosowana metoda (192)
    • 4.8.4. Powiązanie klas i zdarzeń (193)
    • 4.8.5. Wady i zalety wewnętrznej obsługi (194)
  • 4.9. Zaszłości w obsłudze zdarzeń (195)
  • 4.10. Podsumowanie (196)

Rozdział 5. Obsługa wyjątków (197)

  • 5.1. Obsługa wyjątków przez program (198)
    • 5.1.1. Wyjątek jako obiekt (198)
    • 5.1.2. Konstrukcja podstawowa try - catch (202)
    • 5.1.3. Przechwytywanie różnych wyjątków (203)
    • 5.1.4. Zagnieżdżanie obsługi wyjątków (204)
    • 5.1.5. Słowo kluczowe finally (206)
    • 5.1.6. Obsługa wyjątków poza metodą (208)
    • 5.1.7. Programowe generowanie wyjątków (210)
    • 5.1.8. Wielokrotna obsługa tego samego wyjątku (210)
  • 5.2. Własne typy wyjątków (212)
  • 5.3. Obsługa wyjątków przez JVM (214)
  • 5.4. Podsumowanie (217)

Rozdział 6. Programowanie wielowątkowe (219)

  • 6.1. Techniczna strona wielowątkowości (220)
  • 6.2. Podstawy realizacji wątków (222)
    • 6.2.1. Obiekty zarządzające wątkami (222)
    • 6.2.2. Obiekty-wątki (223)
  • 6.3. Tworzenie klas wątków (223)
  • 6.4. Zarządzanie wątkami (225)
    • 6.4.1. Uruchomienie i zatrzymanie wątku (225)
    • 6.4.2. Wstrzymanie pracy wątku (226)
    • 6.4.3. Wątki a działalność główna (227)
    • 6.4.4. Zawieszenie pracy wątku (228)
    • 6.4.5. Inteligentne wstrzymanie pracy (229)
    • 6.4.6. Wymuszenie przełączenia wątku (231)
    • 6.4.7. Priorytety wątków (233)
  • 6.5. Synchronizacja wątków (236)
    • 6.5.1. Praca synchroniczna (236)
    • 6.5.2. Przyczyny synchronizacji metod (237)
    • 6.5.3. Metody różnego typu (240)
    • 6.5.4. Synchronizacja metod asynchronicznych (242)
    • 6.5.5. Wzajemna blokada (242)
    • 6.5.6. Przerywanie metod synchronizowanych (244)
  • 6.6. Podsumowanie (246)
Java programowanie obiektowe
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Java programowanie obiektowe”, kupili także:

Komunikacja człowieka z maszyną Komputerowe modelowanie kompetencji językowej, Zygmunt Vetulani, Wydawnictwo EXIT

Psychologia szefa 3. Zrozumieć zespół. Fenomen małej grupy, Wojciech Haman, Jerzy Gut, Wydawnictwo Onepress

Tablice informatyczne Algorytmy, Piotr Wróblewski, Wydawnictwo Helion

Podglądanie Wszechświata + CD Wydanie 2, Michał Heller, Wydawnictwo Znak

Jak osiągnąć mistrzostwo w sztuce sprzedaży, Tom Hopkins, Wydawnictwo Onepress

Modelowanie światłem Fotografia portretowa w praktyce, Allison Earnest, Wydawnictwo GALAKTYKA

Inwestowanie w wartość Jak zostać skutecznym inwestorem, Glen Arnold, Wydawnictwo Naukowe PWN

Podstawy obróbki CNC, Praca zbiorowa, Wydawnictwo REA

Nie tylko Enigma, Marek Grajek, Wydawnictwo Naukowe PWN

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami