Autor: Edwin A. Locke
ISBN: 978-83-89529-59-6
Ilość stron: 186
Data wydania: 10/2009 (wydanie 2)
Książka pomaga opanować techniki skutecznego uczenia się. Opisuje operacje myślowe potrzebne do zrozumienia i zapamiętania materiału, który jest przerabiany na wyższych uczelniach i szkołach średnich.
Opisuje też typowe problemy studentów z motywacją i podaje pewne sugestie, jak sobie z nimi radzić. Opanowanie zasad i technik opisanych w niniejszej książce pomoże uczyć się wydajniej i uzyskiwać lepsze oceny.
Nie wystarczy wiedzieć, że trzeba zrozumieć temat, zadawać pytania czy przypomnieć sobie przeczytany materiał. Trzeba wiedzieć, jak konkretnie wykonać te zadania i – co równie ważne - w jaki sposób można samemu ocenić, czy wykonuje się je prawidłowo.
Podobnie w odniesieniu do motywacji nie wystarczy powiedzieć studentom, aby byli dojrzali, wyznaczali cele, nie denerwowali się podczas egzaminu lub, aby uczyli się na własnych błędach. Trzeba wiedzieć jak tego dokonać w praktyce.
Książka adresowana do studentów, uczniów szkół średnich, rodziców, nauczycieli i pedagogów.
Rozdziały:
Część I. Metody uczenia się 1. Wstęp 2. Czym jest uczenie się? 3. Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne 4. Jak wykonywać czytanie abstrakcyjne integrujące 5. Jak identyfikować i zaznaczać to, co jest ważne 6. Jak programować swoją pamięć: istota pamięci 7. Jak programować swoją pamięć: konkretne techniki 8. Fizyczny kontekst uczenia się komputeks.pl 9. Socjalny kontekst uczenia się 10. Jak gospodarować czasem 11. Jak sporzadzać notatki z wykładów 12. Jak przygotować się do egzaminów i jak je zdawać 13. Monitorowanie swojej nauki
Część II. Motywacja w uczeniu się 14. Motywy podjęcia studiów 15. Jak radzic sobie ze zmęczeniem i znudzeniem 16. Zahamowanie wysyłku umysłowego styczna.pl 17. Jak radzić sobie z niepokojem związanym z testem 18. Jak radzić sobie z niepowodzeniem 19. Monitorowanie swojej motywacji 20. Autobiograficzne portrety dwojga dobrze zmotywowanych studentów
Jak uczyć się efektywnie Metody i motywacja Praktyczny poradnik --- Pozycja niedostępna.---
|