Tytuł: | Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan | Autor: | Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski, Jacek Wójcik | ISBN: | 978-83-7556-466-2 | Ilość stron: | 188 | Data wydania: | 12/2012 (wydanie 3) | Format: | 16.5x23.5cm | Wydawnictwo: | CEDEWU | Cena: | 38.00zł |
Do osiągnięcia sukcesu w biznesie potrzebny jest zarówno dobry pomysł, jak i skuteczny plan jego realizacji. Biznesplan dostarcza strategii, którą kierują się firmy w swojej działalności. Jest on dla przedsiębiorcy tym, czym dla pilota samolotu jest mapa lotu.
Napisanie biznesplanu nie jest rzeczą łatwą i prostą, gdyż wymaga znajomści wielu dziedzin wchodzących w skład nauk ekonomicznych, ale również dużych umiejętności analitycznych, wiedzy i intuicji dotyczącej funkcjonowania przedsiębiorstwa w przyszłości.
Biznesplan jest zestawem dokumentów, analiz i programów, w których na podstawie aktualnej sytuacji finansowej i danych historycznych oraz przewidywanych zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa zawarta jest projekcja celów firmy i sposobów ich osiągania przy wszelkich istniejących uwarunkowaniach natury finansowej, rynkowej, marketingowej, organizacyjnej, prawnej, kadrowej, technologicznej, ekologicznej, a czasem również geograficznej i politycznej. Przygotowanie dobrego biznesplanu ma ogromne znaczenie w wielu sytuacjach, m.in. przy ubieganiu się o kredyt czy dofinansowanie ze środków unijnych.
Biznesplan jest konkretyzacją zamierzeń, bazującą na realistycznej ocenie dotychczasowych wyników, potencjału przedsiębiorstwa, warunków konkurencji oraz tendencji rozwojowych rynku i postępu techniczno-organizacyjnego, mającą przyczynić się do realizacji zamierzonych celów, a w konsekwencji do wzrostu wartości rynkowej przedsiębiorstwa.
Głównym celem książki jest przedstawienie metodologii sporządzania profesjonalnego biznesplanu, a także przybliżenie podstawowych metod i najważniejszych zasad wymagających zastosowania w procesie opracowywania tego dokumentu, oraz wskazanie kryteriów formalnej i merytorycznej oceny biznesplanu. Publikacja ta może być wykorzystana przez wszystkich, którzy zamierzają samodzielnie, prawidłowo opracować biznesplan.
Spis treści:
Rozdział 1. Rola planowania w działalności przedsiębiorstwa - Andrzej Tokarski 1.1. Definicja planowania 7 1.2. Cechy charakterystyczne planowania - rodzaje planów 8 1.3. Podstawowe zasady planowania 15
Rozdział 2. Podstawy metodyczne sporządzania biznesplanu - Andrzej Tokarski 2.1. Pojęcie i cechy charakterystyczne skutecznego biznesplanu 19 2.1.1. Korzyści z opracowania biznesplanu 30 2.2. Typowe zastosowanie biznesplanu 32 2.3. Funkcje biznesplanu 40 2.4. Błędy i zagrożenia w sporządzaniu i realizacji biznesplanów 2.5. Kryteria oceny biznesplanu i związana z nim odpowiedzialność 49 2.6. Procedura tworzenia biznesplanu 55
Rozdział 3. Części składowe biznesplanu - Andrzej Tokarski, Maciej Tokarski 3.1. Elementy składowe biznesplanu 65 3.2. Zawartość biznesplanu 68 3.3. Struktura biznesplanu 77
Rozdział 4. Część wstępna biznesplanu - Maciej Tokarski, Jacek Wójcik 4.1. Streszczenie biznesplanu - podsumowanie wykonawcze 95 4.2. Charakterystyka firmy 98 4.3. Charakterystyka planowanego przedsięwzięcia 100
Rozdział 5. Część merytoryczna biznesplanu - Maciej Tokarski 5.1. Analiza rynku i branży 103 5.2. Charakterystyka produktu i procesu produkcyjnego 108 5.3. Analiza strategiczna 113 5.4. Plan marketingowy 133 5.5. Plan finansowy 146
Rozdział 6. Część końcowa biznesplanu - Jacek Wójcik 6.1. Wnioski - plan wdrożeń 167 6.2. Aneks - załączniki 168
Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan --- Pozycja niedostępna.---
|