Autor: Murray Cantor
ISBN: 83-204-2880-7
Ilość stron: 219
Data wydania: 2004
W dzisiejszych czasach rośnie zapotrzebowanie na wydajne zespoły programistów, a także na jak najlepsze oprogramowanie. W takiej sytuacji wytrawni profesjonaliści stają się bezcennym skarbem firm programistycznych. Nowi menedżerowie muszą szybko zdobyć umiejętności wymagane na ich stanowisku, a wytrawni profesjonaliści muszą się nauczyć nowych metod pracy zespołowej, aby sprostać ciągłemu skracaniu procesu tworzenia oprogramowania.
W książce "Jak kierować zespołem programistów" Czytelnik znajdzie rady, jak być dobrym menedżerem i jak stworzyć sprawny zespół programistów, umiejący radzić sobie w świecie konkurencji. Zrozumie, jak ważne są dla każdego kompetentnego przywódcy zagadnienia dotyczące jakości oprogramowania, wydajności pracy, dynamiki grupowej i właściwego stylu zarządzania. Dowie się, jak kierować zespołem, żeby dostarczyć produkt programowy na czas i zgodnie z przyjętymi kosztami.
Rozdziały:
Rozdział 1. Jakość oprogramowania 1.1. Ostrzegawczy przykład 1.2. Udziałowcy produktu 1.3. Atrybuty jakości 1.4. Jaka jest cena jakości? 1.5. Mit braku defektów 1.6. Ostatnie słowo: zapewnienie jakości w projekcie
Rozdział 2. Architektura systemu 2.1. Definicja architektury 2.2. Specyfikowanie architektury systemu 2.3. Architektura systemu 2.4. I znowu jakość 2.5. Zasada naczelna: architektura przede wszystkim
Rozdział 3. Przedsięwzięcie programistyczne 3.1. Problem tworzenia oprogramowania 3.2. Wytwarzanie produktów 3.3. Przedsięwzięcia programistyczne są nieliniowe 3.4. Zespoły tworzące oprogramowanie jako systemy o dynamice nieliniowej 3.5. Plan przedsięwzięcia 3.6. Szacowanie ryzyka związanego z przedsięwzięciem 3.7. Słowo przestrogi: nie ma srebrnych kul
Rozdział 4. Efektywność przedsięwzięcia programistycznego 4.1. Ekonomiczny model przedsięwzięcia programistycznego 4.2. Zarządzanie utrudnieniami w realizacji przedsięwzięcia 4.3. Redukcja pracochłonności 4.4. Poprawianie efektywności firmy 4.5. Autoryzacja zadań rutynowych 4.6. Inżynieria wahadłowa 4.7. Marsz ku klęsce: nadużywanie nadgodzin
Rozdział 5. Rational Unified Process 5.1. Przyjmij proces standardowy 5.2. Procesy dobre i złe 5.3. Technologia 5.4. Tworzenie iteracyjne 5.5. Etapy RUP 5.6. Przepływ czynności i artefakty 5.7. Zarządzanie przedsięwzięciem 5.8. Najgorsza rzecz, jaką możesz zrobić 5.9. Nagroda: lepsze wyniki
Rozdział 6. Zarządzanie i kierowanie 6.1. Styl kierowania 6.2. Kierowanie zespołem 6.3. Zobowiązanie i polityka zatrudniania 6.4. Ostatnie słowo: nowoczesne zarządzanie
Dodatek. Trzy podejścia do tworzenia oprogramowania, które się nie sprawdziły A.1. Niektóre mylące analogie A.2. Proces kaskadowy A.3. Podejście nieinterwencyjne A.4. Szybkie prototypowanie A.5. Wnioski dla całej branży informatycznej
Jak kierować zespołem programistów --- Pozycja niedostępna.---
|