Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Finanse » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Spektroskopowe metody identyfikacji związków organicznych

Spektroskopowe metody identyfikacji związków organicznych

109.00zł
92.65zł
Jak czytać sprawozdanie finansowe Przewodnik menedżera 25.00zł
Jak czytać sprawozdanie finansowe Przewodnik menedżera

Tytuł: Jak czytać sprawozdanie finansowe Przewodnik menedżera
Autor: Gertruda Krystyna Świderska
ISBN: 978-83-7641-273-3
Ilość stron: 144
Data wydania: 10/2010 (wydanie 3)
Format: 13.0x20.0cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 25.00zł


Autorka podjęła trud przybliżenia wiedzy zawartej w sprawozdaniu finansowym, pisząc poradnik, a raczej przewodnik po tym, co z tego sprawozdania można wyczytać, jakie wnioski na jego podstawie wysnuć, co pozostaje niewiadomym, a czego w ogóle ze sprawozdania finansowego dowiedzieć się nie można.

Publikacja, ze względu na temat, sposób podania treści, formę, logiczny wywód oraz niezwykle jasny i zrozumiały język, a także niewielką objętość (mimo ogromu materiału), nie tylko wychodzi naprzeciw oczekiwaniom czytelników, ale ma szanse stać się perełką na rynku wydawniczym. Na szczególne podkreślenie zasługuje koncepcja i forma opracowania.

Książka napisana jest w pierwszej osobie, co podnosi poradnikowy charakter. Treść została podzielona na 8 części, z których większość zamiast tytułu ma formę pytania. Są to pytania, jakie najczęściej stawiają sobie czytelnicy sprawozdania finansowego. W książce znajdą na nie odpowiedź częstokroć wzbogaconą przykładem. Walorem tego opracowania jest także język - klarowny i zrozumiały.

Autorka uczy „czytania” i rozumienia tego, co jest w sprawozdaniu finansowym, ponieważ tak to określają regulacje prawne i taką a nie inną politykę rachunkowości zastosowała firma. Wskazuje, jak przyjęte rozwiązania wpływają na obraz odzwierciedlony w sprawozdaniu finansowym, jak łączyć informacje z różnych elementów sprawozdania, a wreszcie jak sprawdzać, czy nie jest ono „zbyt krzywym” zwierciadłem sytuacji firmy.

Rozdziały:

Rozdział 1. Co warto wiedzieć o firmie i skąd uzyskać informacje o jej kondycji finansowej?
1.1. Co warto wiedzieć o firmie?
1.2. Skąd uzyskać informacje o sytuacji majątkowej firmy, czyli o czym informuje bilans?
1.3. Skąd uzyskać informacje o efektach (wynikach) działalności firmy?
1.4. Gotówka czy zysk? Jak mierzyć efekty działalności firmy?

Rozdział 2. Czym jest rachunkowość?
2.1. Na czym polega sukces rachunkowości?
2.2. Dla kogo są przygotowywane informacje w rachunkowości?
2.3. Czym się zajmuje rachunkowość finansowa a czym zarządcza (menedżerska)?

Rozdział 3. Bilans jako źródło informacji o pozycji finansowej firmy
3.1. Elementy sprawozdania finansowego
3.2. Co to jest bilans i jakie zawiera informacje?
3.3. Co to są aktywa bilansu i o czym informują liczby w nich zawarte?
3.5. Z jakiego źródła są finansowane zasoby, czyli co to są pasywa?
3.6. Relacje między strukturą aktywów i pasywów
3.7. Słabe i mocne strony informacji pochodzącej z bilansu

Rozdział 4. Rachunek zysków i strat jako źródło informacji o efektach działalności firmy
4.1. Co wpływa na zmiany pozycji finansowej firmy?
4.2. Przychody z działalności operacyjnej
4.3. Koszty
4.4. Wpływ stosowanej przez firmę polityki rachunkowości na wysokość kosztów
4.5. Jakich informacji o wyniku finansowym dostarcza rachunek zysków i strat?
4.6. Jak, na podstawie informacji zawartych w rachunku zysków i strat, ocenić strukturę wyniku finansowego firmy?

Rozdział 5. Jak oceniać efektywność gospodarowania?
5.1. Rentowność sprzedaży
5.2. Rentowność majątku
5.3. Rentowność kapitału własnego

Rozdział 6. Rachunek przepływów pieniężnych
6.1. Jakich informacji dostarcza rachunek przepływów pieniężnych?
6.2. Rachunek przepływów pieniężnych – analiza przeszłości czy przyszłości?

Rozdział 7. Jak oceniać kondycję firmy na podstawie sprawozdania finansowego? (spojrzenie finansisty)
7.1. Wymiar finansowy działalności firmy
7.2. Proces finansowania firmy, czyli skąd pozyskać pieniądze?

Jak czytać sprawozdanie finansowe Przewodnik menedżera
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Jak czytać sprawozdanie finansowe Przewodnik menedżera”, kupili także:

Projektowanie i wdrażanie rachunku kosztów działań w przedsiębiorstwie, Zbigniew Leszczyński, Wydawnictwo ODDK

Podstawy konstrukcji maszyn Elementy podzespoły i zespoły maszyn i urządzeń, Włodzimierz Chomczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN

Smog w Polsce Przyczyny skutki przeciwdziałanie, Piotr Kleczkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Nowa psychologia zarządzania. Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej, Tomasz Gordon, Wydawnictwo Onepress

Pewność siebie Jak mała zmiana może zrobić wielką różnicę, Paul McGee, Wydawnictwo Sensus
<b>Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II</b>, <font color="navy">Dirk Zeller</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Septem</font>
Efektywne zarządzanie czasem dla bystrzaków. Wydanie II, Dirk Zeller, Wydawnictwo Septem

Podstawy rachunkowości Od teorii do praktyki, Piotr Szczypa, Wydawnictwo CEDEWU
<b>Dziesięć powodów, dla których powinieneś natychmiast usunąć swoje konta z mediów społecznościowych</b>, <font color="navy">Jaron Lanier</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Dziesięć powodów, dla których powinieneś natychmiast usunąć swoje konta z mediów społecznościowych, Jaron Lanier, Wydawnictwo Onepress

Programowanie układów AVR dla praktyków, Elliot Williams, Wydawnictwo Helion

piątek, 19 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami