Autor: Janusz Grzyb
ISBN: 978-83-246-1263-5
ilość stron: 272
Data wydania: 11/2007
Współczesne telefony komórkowe przestały być urządzeniami wykorzystywanymi wyłącznie do prowadzenia rozmów i wysyłania wiadomości SMS. Można je dziś stosować do wielu innych celów - pełnią rolę notatników, dyktafonów, aparatów fotograficznych, odtwarzaczy plików MP3 i przenośnych konsoli do gier.
Jednak największe możliwości telefony komórkowe uzyskały dzięki zaimplementowaniu w nich języka Java. Mobilna Java pozwala nie tylko na tworzenie dodatkowych narzędzi, ale także gier - zarówno prostych platformówek, jak i skomplikowanych gier wykorzystujących złożone algorytmy wyświetlania grafiki trójwymiarowej.
Książka "J2ME. Tworzenie gier" to podręcznik, dzięki któremu opanujesz technologię J2ME i wykorzystasz ją do napisania własnej gry do telefonu komórkowego. Czytając ją, poznasz podstawy mobilnej Javy, zainstalujesz narzędzia niezbędne do pracy i dowiesz się, jak zbudowana jest aplikacja przeznaczona do wykorzystania w tym urządzeniu. Zaprojektujesz interfejs użytkownika i zastosujesz podstawowe metody generowania grafiki 2D.
Poznasz także bibliotekę Java Mobile 3D i wykorzystasz ją do stworzenia prawdziwej gry z trójwymiarową grafiką, uwzględniającą tekstury obiektów, oświetlenie i cieniowanie. Dowiesz się również, jak budować gry dla wielu graczy łączących się ze sobą poprzez interfejs Bluetooth.
Rozdziały:
Rozdział 1. Podstawy (11)
Rozdział 2. Interfejs użytkownika (39)
Rozdział 3. Gry 3D w 2D - Wolfenstein (77)
Rozdział 4. Wprowadzenie do Java Mobile 3D (99)
Rozdział 5. Tryb Retained Java Mobile 3D (139)
Rozdział 6. Gry sieciowe poprzez łącza Bluetooth (175)
Rozdział 7. Gra 3D Multiplayer (203)
Dodatki:
Dodatek A. Odpowiedzi do pytań kontrolnych (235)
Dodatek B. Odpowiedzi i wskazówki do zadań (243)
J2ME tworzenie gier --- Pozycja niedostępna.---
|