Inwestorski marketing-mix to pewna filozofia innego sposobu spojrzenia na spółkę i inwestorów na rynku kapitałowym. Instrumenty sygnalizacji to działania zarządu podejmowane w różnych obszarach finansów spółki, z którymi nieodłącznie wiążą się nowe informacje przekazywane uczestnikom rynku akcji.
Głównym celem książki jest ocena i porównanie skuteczności stosowania czterech instrumentów sygnalizacji: • niedoszacowania ceny emisyjnej akcji w pierwszej ofercie publicznej, • ogłoszenia podziału akcji, • ogłoszenia programu skupów akcji, • ogłoszenia wypłaty dywidendy w komunikacji spółek akcyjnych z inwestorami na rynkach akcji na przykładzie GPW w Warszawie.
Do najważniejszych zalet publikacji należą: • interdyscyplinarny charakter opracowania (połączenie elementów inwestorskiego marketing-mixu z elementami rynku kapitałowego), • tematyka, czyli mało zbadany obszar ekonomii, którym jest teoria sygnalizacji instrumentów rynku kapitałowego, • porównanie skuteczności czterech instrumentów sygnalizacji za pomocą trzech miar, • przytaczanie wyników badań zrealizowanych w innych krajach, • oparcie opracowania na bogatej literaturze przedmiotu, w tym obcojęzycznej.
Książka Katarzyny Mamcarz jest z całą pewnością pozycją przydatną dla inwestorów, spółek, a także szerzej – dla całej społeczności finansowej. Podjęty temat zaprezentowano w sposób adekwatny, a skomplikowana tematyka rynku finansowego została przedstawiona w relatywnie przystępny sposób, co powinno sprzyjać rozszerzeniu kręgu czytelników. Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 41,65zł
Inwestorski marketing - mix Instrumenty sygnalizacji w komunikacji z inwestorami
|