Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Wolters Kluwer
Administracyjnoprawne aspekty inwestycji budowlanych

Administracyjnoprawne aspekty inwestycji budowlanych

99.00zł
79.20zł
Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne 59.90zł
Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne

Tytuł: Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne
Autor: Teresa Bal-Woźniak
ISBN: 978-83-208-2018-8
Ilość stron: 268
Data wydania: 03/2012
Format: 16.2x23.7cm
Wydawnictwo: PWE
Cena: 59.90zł


Rewolucja informacyjno-telekomunikacyjna w powiązaniu z globalizacją liberalizacji leżą u podstaw zmiany charakteru konkurencji. Wyraża się to w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej w synergicznych efektach różnego typu innowacji technologicznych, produktowych, organizacyjnych oraz marketingowych.

Wobec nasilającej się z tych powodów konkurencji nowego typu, z początkiem XXI w. innowacjom i innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej.

Innowacyjność postrzegana jest współcześnie jako potrzeba wyższej konieczności ze względu na cele biznesowe przedsiębiorców, pozycję konkurencyjną krajów, cele rozwojowe Unii Europejskiej.

Wobec nierozwiązanego ciągle problemu niedostatecznej innowacyjności, usprawnienie zarządzania innowacyjnością we współczesnej zglobalizowanej i coraz powszechniej opartej na wiedzy gospodarce wymaga modernizacji refleksyjnej kapitału ludzkiego (Giddens 2006; Beck i in. 2009) dla zwiększenia liczby i tempa innowacji. W tych warunkach (Kaufman 2004) klasyczne ujęcie innowacji (Schumpeter 1960), a także inne ujęcia oparte na teoriach głównego nurtu ekonomii (Gomułka 1998), wydają się niewystarczające do badań problematyki innowacyjnej. W badaniach i opracowaniu zastosowano szerokie podejście do rozumienia innowacji, jako wdrażanych zmian o znamionach nowości, których suma korzyści we wszystkich sferach bytu ludzkiego jest dodatnia.

W literaturze przedmiotu innowacyjność jest rozpatrywana w kontekście makroekonomicznym i mikroekonomicznym. Jednakże w obu podejściach w niedostatecznym stopniu diagnozowana jest innowacyjność postaw. Tymczasem od innowacyjności ludzi zależy ich własne powodzenie, sukcesy organizacji, której są pracownikami, menedżerami, a tym bardziej właścicielami, a także całej gospodarki krajowej.

Rozdziały:
 
1. Dystans innowacyjny gospodarki Polski jako uzasadnienie podjęcia tematu
1.1. Definiowanie innowacji i innowacyjności
1.2. Międzynarodowe standardy badań nad innowacjami
1.3. Międzynarodowa pozycja Polski według europejskiego rankingu innowacyjności
1.4. Zachowania innowacyjne w Polsce w świetle dokumentów rządowych i statystyk międzynarodowych
1.5. Wyłaniające się ogólne wnioski i pytania badawcze
 
2. Wieloaspektowy charakter innowacyjności

2.1. Innowacyjność jako warunek korzyści z integracji i umiędzynarodowienia gospodarki
2.2. Innowacyjność jako miara sprawności systemu gospodarczego i podstawa nadrabiania dystansu rozwojowego
2.3. Innowacyjność jako czynnik modernizacji przedsiębiorstwa
2.4. Innowacyjność jako podstawa budowy pozycji konkurencyjnej firmy
2.5. Innowacyjność jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa i zasób strategiczny
2.6. Innowacyjność w kontekście kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
2.7. Zachowania organizacyjne w kontekście innowacyjności .
 
3. Podmiotowy charakter innowacyjności — założenia metodologiczne badań
3.1. Rozumienie innowacji i innowacyjności w prowadzonych badaniach
3.1.1. Redefinicja innowacji
3.1.2. Dowartościowanie innowacyjności o aspekt podmiotowy
3.2. Konsekwencje dla innowacyjności różnych ujęć podmiotowości
3.3. Uniwersalny charakter indywidualnych kompetencji innowacyjnych
3.4. Konceptualizacja podmiotowego modelu innowacyjności
 
4. Porterowski klaster jako obszar badawczy innowacyjności
4.1. Teoretyczne aspekty klastra w kontekście przemian struktur koordynacji działań innowacyjnych
4.1.1. Ogólne problemy koordynacji z punktu widzenia innowacyjności
4.1.2. Przebieg rynkowej koordynacji transakcji
4.1.3. Hierarchiczny sposób koordynacji działań
4.1.4. Sieci jako alternatywny system koordynacji działalności innowacyjnej
4.2. Porterowski klaster jako struktura upowszechniania zachowań innowacyjnych
4.2.1. Porterowski klaster w roli struktury sieciowej
4.2.2. Idea klasteringu w koncepcjach regionalnego rozwoju innowacyjności
4.2.3. Aksjologiczne reguły logiki sieciowej odniesione do klastra
4.2.4. Kapitał społeczny jako źródło wzrastającej roli klastrów
 
5. Kompleksy instytucjonalne jako źródło uwarunkowań innowacyjności
5.1. Interpretacja instytucji i ich implikacji
5.2. Wyznaczniki zachowań innowacyjnych w przestrzeni kompleksów instytucjonalnych z uwzględnieniem gospodarki sieci i modernizacji
5.2.1. Klimat rodziny i pokrewieństwa
5.2.2. Misja instytucji edukacyjnych w logice sieci
5.2.3. Kapitał odpowiedzialności innowacyjnej instytucji religii
5.2.4. Wyznaczniki proinnowacyjnych instytucji ekonomicznych .
5.2.5. Instytucje prawa
5.2.6. Instytucje polityczne
5.3. Kultura w kontekście proinnowacyjnych instytucji
5.4. Przeznaczenie nauki
5.5. Problemy spójności instytucjonalnej w kontekście kształtowania innowacyjności
 
6. Empiryczna weryfikacja zachowań innowacyjnych podmiotów działających w ramach porterowskiego klastra
6.1. Etapy analizy empirycznej oraz dobór metod badawczych
6.2. Empiryczne aspekty funkcjonowania Klastra jako obszaru badawczego
6.2.1. Właściwości Klastra wybranego do badań
6.2.2. Stan dotychczasowych badań nad innowacjami w województwie podkarpackim w kontekście idei klastrowej
6.2.3. Postrzeganie korzyści z przynależności do Klastra
6.2.4. Percepcja innowacji przez menedżerów Firm Klastra
6.3. Menedżerowie wobec problemów podmiotowości w innowacyjności
6.4. Weryfikacja percepcji komponentów innowacyjności jako uniwersalnej kompetencji innowacyjnej
6.5. Podsumowanie
 
7. Empiryczna weryfikacja znaczenia kompleksów instytucjonalnych w zachowaniach innowacyjnych podmiotów porterowskiego klastra
7.1. Innowacyjność jako funkcja zachowań innowacyjnych w zakresie wiedzieć, chcieć, umieć i potrafić – wyniki modelowania ekonometrycznego
7.2. Wyniki identyfikacji, klasyfikacji i badania znaczenia kompleksów instytucjonalnych dla zachowań innowacyjnych społeczności Firm wybranego Klastra
7.3. Szacowanie wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na kształtowanie poziomu dojrzałości innowacyjnej
7.4. Wnioski z badań empirycznych
 
8. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością z uwzględnieniem podejścia podmiotowego
8.1. Zarządzanie innowacyjnością w ujęciu podmiotowym w świetle współczesnych problemów zarządzania przedsiębiorstwem
8.1.1. Obszary problemowe w obrębie zarządzania/rządzenia innowacyjnością
8.1.2. Zarządzanie innowacyjnością z poziomu przedsiębiorstwa
8.1.3. Poziomy systemu zarządzania innowacyjnością od strony podmiotowej
8.2. Zewnętrzne obszary strukturalizownia instytucji dla podmiotowego modelu doskonalenia zachowań innowacyjnych
8.2.1. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności z wyzwaniami globalizacji
8.2.2. Harmonizacja europejskiej koordynacji strategicznej i założeń Strategii Lizbońskiej z podmiotowym modelem innowacyjności
8.2.3. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności ze społeczeństwem informacyjnym
8.2.4. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności z wymogami gospodarki opartej na wiedzy
8.2.5. Państwo jako katalizator proinnowacyjnych reform instytucjonalnych

Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne”, kupili także:
<b>Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej. Budowa, diagnostyka, obsługa Wydanie 2</b>, <font color="navy">Martin Frei</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WKiŁ</font>
Samochodowe magistrale danych w praktyce warsztatowej. Budowa, diagnostyka, obsługa Wydanie 2, Martin Frei, Wydawnictwo WKiŁ
<b>Słownik techniczny polsko-hiszpański Wydanie III</b>, <font color="navy">Tadeusz Weroniecki</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Słownik techniczny polsko-hiszpański Wydanie III, Tadeusz Weroniecki, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Sztuka treningu mentalnego. Jak osiągnąć maksimum możliwości</b>, <font color="navy">DC Gonzalez</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Sztuka treningu mentalnego. Jak osiągnąć maksimum możliwości, DC Gonzalez, Wydawnictwo Sensus
<b>Ruby on Rails od podstaw</b>, <font color="navy">Steve Holzner</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Ruby on Rails od podstaw, Steve Holzner, Wydawnictwo HELION
<b>Adobe InDesign CS4/CS4 PL Oficjalny podręcznik</b>, <font color="navy">Adobe Creative Team</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Adobe InDesign CS4/CS4 PL Oficjalny podręcznik, Adobe Creative Team, Wydawnictwo HELION
<b>Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy</b>, <font color="navy">Lidia Buksak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Szkoła Mówców. Myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy, Lidia Buksak, Wydawnictwo Onepress
<b>Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 3. Projektowanie</b>, <font color="navy">Barbara Halska, Paweł Bensel</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Kwalifikacja EE.08. Montaż i eksploatacja systemów komputerowych, urządzeń peryferyjnych i sieci. Część 3. Projektowanie, Barbara Halska, Paweł Bensel, Wydawnictwo HELION
<b>Renowacja mebli</b>, <font color="navy">Michele Gambii</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Arkady</font>
Renowacja mebli, Michele Gambii, Wydawnictwo Arkady
<b>Kamienie szlachetne i ozdobne Wszystkie rodzaje i odmiany świata 1600 okazów</b>, <font color="navy">Walter Schumann</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Alma-Press</font>
Kamienie szlachetne i ozdobne Wszystkie rodzaje i odmiany świata 1600 okazów, Walter Schumann, Wydawnictwo Alma-Press
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWE
 Kategoria:
 Ekonometria
Superprognozowanie Sztuka i nauka prognozowania

Superprognozowanie Sztuka i nauka prognozowania

69.00zł
55.20zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Podstawy fizyki Tom 3 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 3 Dante Treglia HELION
Linux niezbędnik programisty John Fusco HELION
Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem Wzorce projektowe Martin Fowler HELION
Podstawy fizyki Tom 4 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Modelowanie danych Sharon Allen HELION
Systemy i sieci komputerowe Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk Paweł Bensel HELION
Wprowadzenie do kompresji danych Wydanie 2 Adam Drozdek WNT
Edgecam Wieloosiowe frezowanie CNC Przemysław Kochan HELION

niedziela, 17 luty 2019   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami