Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Zarządzanie » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Wielki zegar Wszechświata Wiek geniuszy i narodziny nowoczesnej nauki

Wielki zegar Wszechświata Wiek geniuszy i narodziny nowoczesnej nauki

36.00zł
28.80zł
Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne 59.90zł
Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne

Tytuł: Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne
Autor: Teresa Bal-Woźniak
ISBN: 978-83-208-2018-8
Ilość stron: 268
Data wydania: 03/2012
Format: 16.2x23.7cm
Wydawnictwo: PWE
Cena: 59.90zł


Rewolucja informacyjno-telekomunikacyjna w powiązaniu z globalizacją liberalizacji leżą u podstaw zmiany charakteru konkurencji. Wyraża się to w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej w synergicznych efektach różnego typu innowacji technologicznych, produktowych, organizacyjnych oraz marketingowych.

Wobec nasilającej się z tych powodów konkurencji nowego typu, z początkiem XXI w. innowacjom i innowacyjności nadano charakter fundamentalnych kategorii ekonomicznych, decydujących o konkurencyjnych przewagach przedsiębiorstw i odrabianiu dystansu rozwojowego gospodarki krajowej.

Innowacyjność postrzegana jest współcześnie jako potrzeba wyższej konieczności ze względu na cele biznesowe przedsiębiorców, pozycję konkurencyjną krajów, cele rozwojowe Unii Europejskiej.

Wobec nierozwiązanego ciągle problemu niedostatecznej innowacyjności, usprawnienie zarządzania innowacyjnością we współczesnej zglobalizowanej i coraz powszechniej opartej na wiedzy gospodarce wymaga modernizacji refleksyjnej kapitału ludzkiego (Giddens 2006; Beck i in. 2009) dla zwiększenia liczby i tempa innowacji. W tych warunkach (Kaufman 2004) klasyczne ujęcie innowacji (Schumpeter 1960), a także inne ujęcia oparte na teoriach głównego nurtu ekonomii (Gomułka 1998), wydają się niewystarczające do badań problematyki innowacyjnej. W badaniach i opracowaniu zastosowano szerokie podejście do rozumienia innowacji, jako wdrażanych zmian o znamionach nowości, których suma korzyści we wszystkich sferach bytu ludzkiego jest dodatnia.

W literaturze przedmiotu innowacyjność jest rozpatrywana w kontekście makroekonomicznym i mikroekonomicznym. Jednakże w obu podejściach w niedostatecznym stopniu diagnozowana jest innowacyjność postaw. Tymczasem od innowacyjności ludzi zależy ich własne powodzenie, sukcesy organizacji, której są pracownikami, menedżerami, a tym bardziej właścicielami, a także całej gospodarki krajowej.

Rozdziały:
 
1. Dystans innowacyjny gospodarki Polski jako uzasadnienie podjęcia tematu
1.1. Definiowanie innowacji i innowacyjności
1.2. Międzynarodowe standardy badań nad innowacjami
1.3. Międzynarodowa pozycja Polski według europejskiego rankingu innowacyjności
1.4. Zachowania innowacyjne w Polsce w świetle dokumentów rządowych i statystyk międzynarodowych
1.5. Wyłaniające się ogólne wnioski i pytania badawcze
 
2. Wieloaspektowy charakter innowacyjności

2.1. Innowacyjność jako warunek korzyści z integracji i umiędzynarodowienia gospodarki
2.2. Innowacyjność jako miara sprawności systemu gospodarczego i podstawa nadrabiania dystansu rozwojowego
2.3. Innowacyjność jako czynnik modernizacji przedsiębiorstwa
2.4. Innowacyjność jako podstawa budowy pozycji konkurencyjnej firmy
2.5. Innowacyjność jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa i zasób strategiczny
2.6. Innowacyjność w kontekście kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa
2.7. Zachowania organizacyjne w kontekście innowacyjności .
 
3. Podmiotowy charakter innowacyjności — założenia metodologiczne badań
3.1. Rozumienie innowacji i innowacyjności w prowadzonych badaniach
3.1.1. Redefinicja innowacji
3.1.2. Dowartościowanie innowacyjności o aspekt podmiotowy
3.2. Konsekwencje dla innowacyjności różnych ujęć podmiotowości
3.3. Uniwersalny charakter indywidualnych kompetencji innowacyjnych
3.4. Konceptualizacja podmiotowego modelu innowacyjności
 
4. Porterowski klaster jako obszar badawczy innowacyjności
4.1. Teoretyczne aspekty klastra w kontekście przemian struktur koordynacji działań innowacyjnych
4.1.1. Ogólne problemy koordynacji z punktu widzenia innowacyjności
4.1.2. Przebieg rynkowej koordynacji transakcji
4.1.3. Hierarchiczny sposób koordynacji działań
4.1.4. Sieci jako alternatywny system koordynacji działalności innowacyjnej
4.2. Porterowski klaster jako struktura upowszechniania zachowań innowacyjnych
4.2.1. Porterowski klaster w roli struktury sieciowej
4.2.2. Idea klasteringu w koncepcjach regionalnego rozwoju innowacyjności
4.2.3. Aksjologiczne reguły logiki sieciowej odniesione do klastra
4.2.4. Kapitał społeczny jako źródło wzrastającej roli klastrów
 
5. Kompleksy instytucjonalne jako źródło uwarunkowań innowacyjności
5.1. Interpretacja instytucji i ich implikacji
5.2. Wyznaczniki zachowań innowacyjnych w przestrzeni kompleksów instytucjonalnych z uwzględnieniem gospodarki sieci i modernizacji
5.2.1. Klimat rodziny i pokrewieństwa
5.2.2. Misja instytucji edukacyjnych w logice sieci
5.2.3. Kapitał odpowiedzialności innowacyjnej instytucji religii
5.2.4. Wyznaczniki proinnowacyjnych instytucji ekonomicznych .
5.2.5. Instytucje prawa
5.2.6. Instytucje polityczne
5.3. Kultura w kontekście proinnowacyjnych instytucji
5.4. Przeznaczenie nauki
5.5. Problemy spójności instytucjonalnej w kontekście kształtowania innowacyjności
 
6. Empiryczna weryfikacja zachowań innowacyjnych podmiotów działających w ramach porterowskiego klastra
6.1. Etapy analizy empirycznej oraz dobór metod badawczych
6.2. Empiryczne aspekty funkcjonowania Klastra jako obszaru badawczego
6.2.1. Właściwości Klastra wybranego do badań
6.2.2. Stan dotychczasowych badań nad innowacjami w województwie podkarpackim w kontekście idei klastrowej
6.2.3. Postrzeganie korzyści z przynależności do Klastra
6.2.4. Percepcja innowacji przez menedżerów Firm Klastra
6.3. Menedżerowie wobec problemów podmiotowości w innowacyjności
6.4. Weryfikacja percepcji komponentów innowacyjności jako uniwersalnej kompetencji innowacyjnej
6.5. Podsumowanie
 
7. Empiryczna weryfikacja znaczenia kompleksów instytucjonalnych w zachowaniach innowacyjnych podmiotów porterowskiego klastra
7.1. Innowacyjność jako funkcja zachowań innowacyjnych w zakresie wiedzieć, chcieć, umieć i potrafić – wyniki modelowania ekonometrycznego
7.2. Wyniki identyfikacji, klasyfikacji i badania znaczenia kompleksów instytucjonalnych dla zachowań innowacyjnych społeczności Firm wybranego Klastra
7.3. Szacowanie wpływu uwarunkowań instytucjonalnych na kształtowanie poziomu dojrzałości innowacyjnej
7.4. Wnioski z badań empirycznych
 
8. Wielopoziomowe zarządzanie innowacyjnością z uwzględnieniem podejścia podmiotowego
8.1. Zarządzanie innowacyjnością w ujęciu podmiotowym w świetle współczesnych problemów zarządzania przedsiębiorstwem
8.1.1. Obszary problemowe w obrębie zarządzania/rządzenia innowacyjnością
8.1.2. Zarządzanie innowacyjnością z poziomu przedsiębiorstwa
8.1.3. Poziomy systemu zarządzania innowacyjnością od strony podmiotowej
8.2. Zewnętrzne obszary strukturalizownia instytucji dla podmiotowego modelu doskonalenia zachowań innowacyjnych
8.2.1. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności z wyzwaniami globalizacji
8.2.2. Harmonizacja europejskiej koordynacji strategicznej i założeń Strategii Lizbońskiej z podmiotowym modelem innowacyjności
8.2.3. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności ze społeczeństwem informacyjnym
8.2.4. Harmonizacja podmiotowego modelu innowacyjności z wymogami gospodarki opartej na wiedzy
8.2.5. Państwo jako katalizator proinnowacyjnych reform instytucjonalnych

Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Innowacyjność w ujęciu podmiotowym Uwarunkowania instytucjonalne”, kupili także:

Farming Simulator. Podręcznik gracza, Jakub Danowski, Bartosz Danowski, Wydawnictwo Helion

C++. Zadania z programowania z przykładowymi rozwiązaniami. Wydanie III, Mirosław J. Kubiak, Wydawnictwo Helion

Adobe Premiere Pro CS4 Oficjalny podręcznik, Adobe Creative Team, Wydawnictwo Helion

Twarzą na Wschód Poczuj się lepiej, wyglądaj młodziej i ciesz się zdrowiem, Jingduan Yang , Norma Kamali, Wydawnictwo GALAKTYKA

Chemia fizyczna Tom 4 Laboratorium fizykochemiczne, Andrzej Olszowski, Ludwik Komorowski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Wyjazdy nurkowe Poradnik praktyczny, Marcin Dąbrowski, Wydawnictwo Alma-Press

Mosty zamiast murów Podręcznik komunikacji interpersonalnej, John Stewart, Wydawnictwo Naukowe PWN

Wykłady z historii matematyki Wydanie 3, Marek Kordos, Wydawnictwo SCRIPT

Krótka historia rozumu. Od pierwszej myśli człowieka do rozumienia Wszechświata, Leonard Mlodinow, Wydawnictwo Prószyński

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami