Autor: Małgorzata Dolińska
ISBN: 978-83-208-1877-2
Ilość stron: 156
Data wydania: 06/2010
Twarda oprawa
Każda organizacja, aby się rozwijać i utrzymać przewagę konkurencyjną, musi być innowacyjna. W książce została pokazana koncepcja efektywnego zarządzania wiedzą w procesach innowacji.
Autorka skupiła uwagę m.in. na: • istocie procesów innowacji, • innowacyjności gospodarki jako całości, • polityce innowacyjnej kraju i Unii Europejskiej, • realizacji procesów innowacji, • rozwoju klastrów i parków naukowo-technologicznych, • sieciach i więziach wykorzystywanych w procesach innowacji, • zarządzaniu wiedzą w organizacji, • wykorzystywaniu kapitału intelektualnego w innowacyjnej organizacji.
Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów.
Rozdziały:
1. Procesy innowacji oraz innowacyjność organizacji 1.1. Istota i rodzaje innowacji 1.2. Innowacyjność gospodarki, organizacja innowacyjna 1.3. Ewolucja modelu procesu innowacji
2. Uwarunkowania gospodarcze rozwoju innowacji 2.1. Budowanie gospodarki opartej na wiedzy 2.2. Polityka innowacyjna kraju i Unii Europejskiej 2.3. System innowacji w kraju i regionie 2.4. Uwarunkowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa
3. Realizacja procesów innowacji w sieci 3.1. Cechy charakterystyczne organizacji sieciowej (sieci) 3.2. Rozwój klastrów i parków naukowo-technologicznych 3.3. Sieci i więzi wykorzystywane w procesach innowacji
4. Zarządzanie wiedzą w procesach innowacji 4.1. Pojęcie i rodzaje wiedzy, zarządzanie wiedzą w organizacji 4.2. Wiedza wykorzystywana w procesach innowacji 4.3. Zarządzanie wiedzą w procesie innowacji realizowanym w sieci
5. Wykorzystanie kapitału intelektualnego w innowacyjnej organizacji 5.1. Pojęcie i struktura kapitału intelektualnego 5.2. Zasady pomiaru kapitału intelektualnego 5.3. Relacje pomiędzy kapitałem intelektualnym a innowacjami 5.4. Koncepcja oceny wykorzystania kapitału intelektualnego w działalności innowacyjnej przedsiębiorstwa
6. Ocena działalności innowacyjnej i potencjału innowacyjnego przedsiębiorstw na podstawie przeprowadzonych badań ankietowych
Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy --- Pozycja niedostępna.---
|