Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Grafika użytkowa » Inne » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
  3ds Max Maya
  Adobe Acrobat
  Adobe Creative Suite
  Adobe Illustrator
  Adobe InDesign
  CorelDraw
  Flash Director
  GIMP
  Inne
  Photoshop
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Teoria doskonała Stulecie geniuszy i bitwa o ogólną teorię względności

Teoria doskonała Stulecie geniuszy i bitwa o ogólną teorię względności

39.90zł
31.92zł
Inkscape Zaawansowane funkcje programu 59.00zł 15.93zł
Inkscape Zaawansowane funkcje programu

Tytuł: Inkscape Zaawansowane funkcje programu
Autor: Krzysztof Cieśla
ISBN: 978-83-246-6381-1
Ilość stron: 296
Data wydania: 10/2013
Oprawa: Miękka
Format: 158x235
Wydawnictwo: HELION
Cena: 59.00zł 15.93zł


Wykorzystaj Inkscape do granic możliwości!

Na pewno wiesz już, czym jest Inkscape i jakie fantastyczne możliwości daje pomysłowym grafikom, projektantom, ilustratorom. Zaawansowana obróbka grafiki wektorowej w tym programie jest samą przyjemnością, szczególnie jeśli opanowałeś już podstawowe funkcje. Jeśli chcesz poszerzyć horyzonty o wiedzę tajemną, zarezerwowaną dla profesjonalistów, i nie wystarcza Ci umiejętność stworzenia prostego wykresu czy schematu, to książka dla Ciebie! Spełnij swoje marzenia - wykorzystaj elementy języka SVG i samodzielnie projektuj szablony stron WWW!

W tej książce znajdziesz opis trudniejszych zagadnień związanych z pracą w Inkscape oraz przydatnych rozszerzeń, które ułatwią Ci tę pracę. Dzięki niej zrozumiesz, na czym polega wektoryzacja grafik bitmapowych. Dowiesz się, jak stworzyć skomplikowany diagram czy kompletne logo. Poznasz najważniejsze elementy języka SVG - odpowiedzialne za efekty wizualne, kolorystykę, przycinanie, maskowanie czy filtrowanie - i nauczysz się wykorzystywać je w swoich projektach. Autor wprowadzi Cię także w świat bardziej złożonych funkcji programu i języka SVG. Sprawdź, jak jeszcze można wykorzystać Inkscape!

  • Tworzenie i wykorzystywanie filtrów
  • Rozszerzenia
  • Trasowanie jednoprzebiegowe, wieloprzebiegowe oraz w trybie SIOX
  • Diagramy
  • Tworzenie logo z grafiki bitmapowej
  • Refleksy i odbicia
  • Diamenty i witraże
  • Projektowanie szablonu strony internetowej
  • Wprowadzenie do języka SVG
  • Zaawansowane funkcje programu i języka SVG
  • Współdziałanie języka SVG z językiem skryptowym JavaScript

Odkryj nowe obszary dla grafiki wektorowej z programem Inkscape.

Spis treści:

Rozdział 1. Filtry i rozszerzenia (9)

  • Filtry (9)
    • Tworzenie filtrów - wykorzystanie okna dialogowego Edytor filtrów... (11)
    • Wykorzystanie filtrów predefiniowanych (16)
  • Rozszerzenia (31)
    • Opis wybranych rozszerzeń (34)

Rozdział 2. Wektoryzacja grafik rastrowych (53)

  • Trasowanie jednoprzebiegowe (jednopasmowe) (55)
  • Trasowanie wieloprzebiegowe (wielopasmowe) (57)
  • Dodatkowe ustawienia i optymalizacja (61)
  • Tryb SIOX (63)
  • Konkluzja (64)

Rozdział 3. Część praktyczna (65)

  • Diagramy (66)
  • Tworzenie logo z grafiki bitmapowej (74)
  • Refleksy i odbicia (79)
    • Przycisk (79)
    • Kula (83)
  • Diamenty (89)
  • Witraż (100)
    • Atak klonów (106)
    • Box (113)
  • Projektowanie szablonu (layoutu) strony internetowej (126)
    • Założenia wstępne (126)
  • Projekt (133)

Rozdział 4. Wprowadzenie do języka SVG (145)

  • Słowo wstępne (145)
  • Ogólna postać i zasady tworzenia dokumentu (146)
    • W czym edytować (146)
    • Podstawowe reguły składni (148)
    • Atrybuty prezentacji i reguły CSS (153)
    • SVG i skrypty (159)
    • Domyślny obszar widoku i układ odniesienia (160)
    • Obszar widoku użytkownika (164)
  • Podstawowe elementy języka (167)
    • Elementy wizualne (167)
    • Elementy grupujące (183)
    • Pozostałe elementy (186)
  • Kolorystyka i kontur (187)
    • Kolor wypełnienia i konturu - jednostki barwy (187)
    • Szerokość konturu (190)
    • Styl konturu (191)
    • Przezroczystość (193)
    • Reguły wypełniania (194)
    • Gradienty (195)
    • Deseń (201)
  • Przycinanie i maskowanie (204)
    • Przycinanie (205)
    • Maskowanie (206)
  • Transformacje (208)
    • Translacja (208)
    • Skalowanie (209)
    • Rotacja (211)
    • Pochylenie (212)
    • Macierz transformacji (213)
    • Sekwencje transformacji (213)
  • Filtry (214)
  • Przeglądarki plików SVG (216)

Rozdział 5. Zaawansowane funkcje programu i języka SVG (221)

  • Personalizacja edytora (221)
    • Tworzenie szablonów (222)
    • Import filtrów (223)
    • Import palety kolorów (224)
    • Import znaczników (226)
    • Edycja grafik bitmapowych z poziomu edytora w systemie Windows (227)
  • Przestrzeń barw CMYK i profile kolorów (227)
    • System zarządzania kolorem - CMS (ang. Color Management System) (228)
    • Ekranowa próba kolorów (Symulowanie wyjścia) (228)
    • Zakładka CMS okna dialogowego Wypełnienie i kontur... (231)
    • Konwersja systemu barw - RGB w CMYK (233)
  • Dodawanie łączy i obsługa zdarzeń (235)
    • Łącza (235)
    • Zdarzenia (236)
  • Metadane dokumentu SVG (238)
    • Element (241)
    • Element (242)
    • Element (243)
    • Element