Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyczne systemy zarządzania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Informatyka gospodarcza Tom 4 99.00zł
Informatyka gospodarcza Tom 4

Tytuł: Informatyka gospodarcza Tom 4
Autor: Janusz Zawiła-Niedźwiecki, Katarzyna Rostek, Artur Gąsiorkiewicz
ISBN: 978-83-255-2164-6
Ilość stron: 672
Data wydania: 12/2010
Format: 16.0x24.0cm
Wydawnictwo: C.H. BECK
Cena: 99.00zł


Tom 4. Część pierwsza jest poświęcona najprężniej rozwijającej się dziedzinie informatyki – wykorzystywaniu Internetu, natomiast w drugiej pokazano, w jakich aspektach należy zarządzać przedsięwzięciami informatycznymi. Tom czwarty zamyka część trzecia, na którą składają się trzy eseje na temat perspektyw informatyki: problemów teoretycznych, trendów technicznych i rozwoju zastosowań.

Czterotomowe dzieło o zastosowaniach gospodarczych informatyki, ale nie tylko w obszarze zarządzania, lecz szerzej – jako narzędzie wsparcia aktywności gospodarczej. Stanowi kompendium podstawowej wiedzy zarówno dla menedżerów rozważających różny zakres stosowania informatyki, jak i dla studentów, którzy na rozmaitych uczelniach, zdobywając zawód i specjalizację, powinni być przygotowywani do świadomego posługiwania się systemami informatycznymi oraz formułowania wobec nich swoich wymagań. Dzieło jest podzielone na cztery tomy.

Rozdziały:

Część I. Informatyka internetowa

1. Technologie internetowe (Kamil Sitarski)                  15
1.1. Języki prezentacji i wymiany danych                 18
1.2. Języki programowania i technologie budowy systemów internetowych  24
1.3. Wybrane koncepcje rozwiązań internetowych             34

2. Projektowanie serwisów WWW (Marek Kasperski)              41
2.1. Cykl życia produktu internetowego                  43
2.2. Projektowanie jako proces                     44
2.3. Przykłady                             50

3. Zarządzanie serwisami WWW (Piotr Szczepański)              57
3.1. Zagadnienia wyjściowe do zarządzania serwisem WWW        60
3.2. Zmiany w serwisie – rodzaje i metody pracy             65
3.3. Nowe funkcjonalności – dobre praktyki w projektowaniu elementów serwisu WWW

4. Handel elektroniczny (Grzegorz Kaczorek)                 79
4.1. Modele handlu elektronicznego                   81
4.2. Modele wspierające handel elektroniczny               86
4.3. Procesy biznesowe handlu elektronicznego              87
4.4. Rynek handlu elektronicznego                    92
4.5. Perspektywy rozwoju                       93

5. Systemy bankowości internetowej (Dariusz Andrzej Wawrzyniak)       97
5.1. Pojęcie bankowości internetowej                   100
5.2. Rys historyczny                          106
5.3. Bankowość internetowa w Polsce                  109
5.4. Bezpieczeństwo bankowości internetowej               112

6. Sprzedaż ubezpieczeń przez Internet (Monika Kaczała)            131
6.1. Modele sprzedaży ubezpieczeń przez Internet             135
6.2. Dystrybucja ubezpieczeń przez Internet a poszczególni uczestnicy kanału dystrybucji

7. E-administracja (Robert Kępczyński)                    169
7.1. Problemy informatyzacji różnych obszarów i form pracy sektora publicznego 172
7.2. Bariery rozwoju e-administracji                    173
7.3. E-administracja z perspektywy obywatela i przedsiębiorcy        173
7.4. Opis systemu zarządzania tożsamością obywateli jako wzorzec defi nicji celów i funkcjonalności systemu teleinformatycznego w sektorze publicznym

8. Systemy mobilne (Marek Miłosz)                     197
8.1. Technologie mobilne                        200
8.2. Infrastruktura techniczna systemów mobilnych             204
8.3. Przykłady zastosowań systemów mobilnych             213

9. Marketing internetowy (Artur Gąsiorkiewicz)                223
9.1. Wprowadzenie do zagadnień marketingu internetowego        226
9.2. Ruch przychodzący do serwisu WWW a konwersja           228
9.3. Widoczność serwisów WWW                    236
9.4. Użyteczność i dostępność serwisów internetowych           251
9.5. Korzyść dla klienta internetowego                  255
9.6. Efektywność marketingu internetowego                256

Część II. Zarządzanie przedsięwzięciami informatycznymi              265

10. Zarządzanie informacją (Bogdan Stefanowicz)                267
10.1. Pojęcie informacji                         270
10.2. Problem zarządzania informacją                   273
10.3. Potrzeby informacyjne                       275
10.4. Jakość informacji                          280
10.5. Spójność informacji                        286
10.6. Ochrona informacji                        291
10.7. Zarządzanie informacją w małych i średnich obiektach gospodarczych 293

11. Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (Andrzej Kamiński)     299
11.1. Charakterystyka zintegrowanych systemów informatycznych      301
11.2. Organizacja procesu kompleksowej informatyzacji przedsiębiorstwa   306

12. Zapewnianie jakości oprogramowania (Wojciech Jaszcz)           321
12.1. Zarządzanie jakością – defi nicja                   323
12.2. Modele i standardy jakości                     323
12.3. Testowanie jako miernik jakości oprogramowania           332
12.4. Procesy produkcji oprogramowania i metryki wykorzystywane do pomiaru jego jakości
12.5. Jak doskonalić proces produkcji oprogramowania?           341
12.6. Analiza defektów i poprawa jakości oprogramowania         342

13. Zarządzanie ryzykiem procesów związanych z informatyzacją (Borys Stokalski)
13.1. Podstawy pojęciowe                       350
13.2. Ryzyko w przedsięwzięciach informatycznych            352
13.3. Od statystyk projektów do metryk ryzyka              354
13.4. Proces zarządzania ryzykiem w projekcie               360
13.5. Kulturowe i ekonomiczne uwarunkowania zarządzania ryzykiem   362
13.6. Zarządzanie ryzykiem jako proces biznesowy i ryzyko architektoniczne 363

14. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji i systemów (Maciej Byczkowski)   369
14.1. Obszary zarządzania bezpieczeństwem w organizacji         373
14.2. Bezpieczeństwo informacji                     376
14.3. Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – metodyka TISM       379
14.4. Wdrożenie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji     390
14.5. Zarządzanie bezpieczeństwem systemu informatycznego        400

15. Zarządzanie ciągłością działania systemów i usług (Renata Davidson)     411
15.1. Zrozumienie wymagań biznesu i uzgodnienie poziomu świadczonych usług ICT 
15.2. Zdefi niowanie strategii zarządzania ciągłością działania systemów i usług ICT
15.3. Budowa i wdrożenie rozwiązań przewidzianych w strategii       424
15.4. Ćwiczenia i testowanie planu ciągłości działania ICT          427
15.5. Utrzymanie, przegląd i doskonalenie planu ciągłości działania ICT    428

16. Zarządzanie dostarczaniem usług informatycznych (Piotr Werczyński)     433
16.1. ITIL a service desk                         441
16.2. Stosowane modele service desk                    442
16.3. Porównanie modeli                        444
16.4. Service desk w organizacji                      445

17. Zarządzanie usługami outsourcingowymi (Małgorzata Sobińska)       457
17.1. Rodzaje i zakres outsourcingu IT                   461
17.2. Model zarządzania współpracą outsourcingową            466
17.3. Analiza kosztów, korzyści i ryzyka outsourcingu            472
17.4. Wybór dostawcy usług                       475
17.5. Konstruowanie kontraktu outsourcingowego             476
17.6. Wdrażanie i monitorowanie outsourcingu               478
17.7. Czynniki sukcesu outsourcingu                   480
17.8. Stan i perspektywy rozwoju rynku usług outsourcingowych IT     484

18. Projektowanie centrów przetwarzania danych (Krzysztof Szczygieł)      493
18.1. Dostępność systemu                       496
18.2. Ocena jakości CPD (klasyfi kacja)                   499
18.3. Przygotowanie koncepcji CPD                    504
18.4. Przegląd elementów infrastruktury technicznej            506
18.5. Efektywność energetyczna                     528

19. Przegląd wybranych standardów i norm stosowanych w informatyce (Jacek Maria Chmielewski, Bolesław Szomański, Kazimierz Waćkowski)
19.1. Pojęcie normy i standardu                     535
19.2. Międzynarodowe i krajowe organizacje tworzące normy i standardy w informatyce
19.3. Defi nicje i rodzaje norm                      537
19.4. Historia normalizacji w Polsce                    539
19.5. Stare normy informatyczne                     540
19.6. Normy terminologiczne                      540
19.7. Normy zarządzania bezpieczeństwem systemów informatycznych    546
19.8. Normy w zarządzaniu usługami informatycznymi           549
19.9. Standardy i normy stosowane w trakcie projektowania systemów informatycznych
19.10. Normy dotyczące technicznych aspektów bezpieczeństwa informacji  556
19.11. Normy dotyczące bhp i ergonomii w pracach wspomaganych informatycznie
19.12. Normy dotyczące formatów plików i interfejsów           561
19.13. Normy dotyczące urządzeń                    563

20. Ochrona własności intelektualnej w informatyce (Wiesław Kotarba)
20.1. System prawa autorskiego                     572
20.2. System patentowy                         580
20.3. Systemy ochrony oznaczeń przedsiębiorstw i produktów        595
20.4. Inne systemy prawne                        605
20.5. Obrót własnością intelektualną                   611

Część III. Perspektywy          

21. Podstawowe problemy w informatyce teoretycznej (Mariusz Flasiński)
21.1. Zagadnienia kluczowe dla podstaw informatyki            622
21.2. Problemy kluczowe dla zastosowań informatyki            624
21.3. Nowe trendy rozwojowe                      628
21.4. Wyzwania w informatyce teoretycznej                630

22. Co dalej w technice informatycznej? (Wojciech Cellary)            635
22.1. Współpraca                            636
22.2. Multimedia                            640
22.3. Semantyka                            643

23. Ciągła transformacja jako strategia konkurencyjna (Borys Stokalski)
23.1. Od restrukturyzacji do łańcucha innowacji              647
23.2. W kierunku platform biznesowych                  649
Odpowiedzi

Informatyka gospodarcza Tom 4
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Informatyka gospodarcza Tom 4”, kupili także:

Jak Adam Smith może odmienić Twoje życie. Zaskakujące rozważania o ludzkiej naturze i szczęściu, Russ Roberts, Wydawnictwo Onepress

Bujda na resorach Jak odróżnić naukę od bredni, Massimo Pigliucci, Wydawnictwo Naukowe PWN

105 zadań z reakcji redoks i elektrochemii z pełnymi rozwiązaniami krok po kroku, Katarzyna Micał, Wydawnictwo Bila

Biologiczne aspekty oczyszczania ścieków, Mieczysław Kazimierz Błaszczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN

Napęd hydrostatyczny Tom 1 Elementy Wydanie IV, Stefan Stryczek, Wydawnictwo Naukowe PWN

Mistrzowie rynków finansowych Rozmowy z najlepszymi amerykańskimi inwestorami i graczami giełdowymi, Jack D. Schwager, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Cyfrowa demencja W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci, Spitzer Manfred, Wydawnictwo Dobra Literatura
<b>Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III</b>, <font color="navy">Brian Jepson, Nicholas Robert Weldin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Arduino. Przepisy na rozpoczęcie, rozszerzanie i udoskonalanie projektów. Wydanie III, Brian Jepson, Nicholas Robert Weldin, Wydawnictwo Helion

Równania klasycznej mechaniki płynów, Włodzimierz J. Prosnak, Wydawnictwo Naukowe PWN

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami