Autor: Stefan Forlicz
ISBN: 978-83-208-1764-5
Ilość stron: 208
Data wydania: 2008
Informacja współcześnie jest uznawana za jeden z najcenniejszych zasobów w gospodarce. Dlatego właśnie wszystko, co wiąże się z tworzeniem, gromadzeniem, przechowywaniem, przekazywaniem, przetwarzaniem, udostępnianiem, korzystaniem i ochroną ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania współczesnych gospodarek.
Autor przeanalizował ekonomiczne, techniczne, psychologiczne, socjologiczne, lingwistyczne, prawne i etyczne aspekty informacji w biznesie.
Książka jest przeznaczona dla: studentów kierunków ekonomicznych, studentów informatyki, biznesmenów i menedżerów oraz osób zajmujących się procesami informacyjnymi (m.in. dziennikarzy, archiwistów, bibliotekarzy).
Rozdziały:
Pojęcia podstawowe 1.1. Pojęcie informacji 1.2. Rodzaje działalności informacyjnej 1.3. Właściwości informacji 1.4. Wiedza wspólna 1.5. Komunikacja werbalna i niewerbalna 1.6. Ilość´ informacji 1.7. Wiedza i informacja niedoskonała 1.8. Gospodarcze efekty niedoskonałej wiedzy
Przepływ informacji w gospodarce 2.1. Najważniejsze kanały informacyjne w gospodarce 2.2. Obieg informacji 2.3. Natura jako źródło informacji gospodarczych
Aspekty ekonomiczne 3.1. Rodzaje korzyści działalności informacyjnej 3.2. Użyteczność´ informacji i sposoby jej oszacowania 3.3. Koszty działalności informacyjnej 3.4. Opłacalność ekonomiczna działalności informacyjnej 3.5. Informacja jako towar 3.6. Rynki informacji 3.7. Problemy niepewności zachowania partnera działalności informacyjnej 3.8. Wykorzystywanie niechęci konsumentów do wysiłku umysłowego 3.9. Opłacalność wykorzystania informacji niedoskonałych 3.10. Ekonomiczne efekty rozwoju technik teleinformatycznych
Aspekty techniczne 4.1. Kodowanie i dekodowanie informacji 4.2. Właściwości ogniwa kanału informacyjnego 4.3. Łączenie ogniw i budowa kanału łączności 4.4. Techniczne sposoby ochrony informacji
Aspekty psychologiczne 5.1. Odbiór informacji 5.2. Wykorzystanie efektów psychologicznych w marketingu 5.3. Ograniczenia przy kształtowaniu informacji 5.4. Ocena wiarygodności przekazu
Aspekty socjologiczne 6.1. Efekty zewnętrzne działalności informacyjnej 6.2. Nacisk społeczny 6.3. Myślenie grupowe 6.4. Różnice międzykulturowe 6.5. Informacja a władza 6.6. Społeczne skutki rozwoju technik teleinformatycznych
Aspekty lingwistyczne 7.1. Rodzaje i odmiany języka 7.2. Możliwości perswazyjne języka
Aspekty prawne 8.1. Unormowania prawne przekazywania informacji 8.2. Prawo do informacji 8.3. Prawna ochrona informacji 8.4. Bezpieczeństwo informacji elektronicznej
Aspekty etyczne 9.1. Etyczne zasady zbierania i gromadzenia informacji 9.2. Przekazywanie informacji
Bibliografia Akty prawne
Informacje w biznesie --- Pozycja niedostępna.---
|