Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Tworzenie stron WWW » HTML XHTML CSS » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW
  DreamWeaver
  HTML XHTML CSS
  Media społecznościowe
  Pozycjonowanie Optymalizacja
  Projektowanie stron
  XML

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Ile lat ma Wszechświat

Ile lat ma Wszechświat

43.00zł
34.40zł
HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript 39.90zł 27.93zł
HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript

Tytuł: HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript
Tytuł oryginalny Build an HTML5 Game: A Developer's Guide with CSS and JavaScript
Autor: Karl Bunyan
ISBN: 978-83-283-1770-3
Ilość stron: 208
Data wydania: 01/2016
Oprawa: Miękka
Format: 170x230
Wydawnictwo: HELION
Cena: 39.90zł 27.93zł


Pasjans, Bubble Shooter, Puzzle Bubble, Mahjong, Candy Crush... Ile już godzin spędziłeś nad jedną z tych prostych i... wyjątkowo uzależniających gier? Żadna z nich nie wymaga nośników instalacyjnych ani potężnych mocy obliczeniowych, te gry działają na różnych platformach i urządzeniach, niezależnie od systemu operacyjnego, a do ich uruchomienia wystarczy jedynie przeglądarka. Zbudowanie takiej gry jest proste — wystarczy sprawny duet HTML5 i JavaScript.

Jeśli masz podstawową wiedzę o HTML5, CSS i JavaScript, to dzięki tej książce możesz nauczyć się pisania gier działających w przeglądarce. Autor książki, Karl Bunyan, pokazuje, jak zaplanować logikę gry, jak korzystać z bibliotek jQuery i Modernizr, jak renderować elementy gry i tworzyć płynne animacje. Uczy korzystania z efektownych przejść i transformacji CSS, a także sposobu implementowania efektów dźwiękowych i zapisywania wyników uzyskanych przez gracza.

Ten kompletny przewodnik w każdym rozdziale przedstawia nowe koncepcje i techniki, od razu prezentując ich działanie w praktyce. Dzięki temu czytelnik płynnie przechodzi od zagadnień podstawowych (tworzenie struktury plików gry czy reagowanie na zachowanie gracza) przez bardziej zaawansowane (wprowadzanie poziomów i wykorzystanie kanwy), aż po tak istotne sprawy, jak zarządzanie pamięcią i optymalizacja szybkości działania aplikacji.

Spróbuj swoich sił i zrealizuj pomysły na własną grę.

Spis treści:

CZĘŚĆ I. TWORZENIE GRY Z WYKORZYSTANIEM HTML, CSS I JAVASCRIPTU

1. Przygotowanie i konfiguracja (19)

  • Zasady gry (20)
  • Budowa gry (23)
  • Środowisko programistyczne i testowe (23)
    • Testowanie w przeglądarce (24)
    • Debugowanie w przeglądarce (25)
  • Rozmieszczanie ekranu gry (26)
    • Tworzenie paneli za pomocą HTML i CSS (27)
    • Struktura kodu (29)
  • Dodanie pierwszych skryptów (31)
    • Biblioteki Modernizr i jQuery (31)
    • Dodanie biblioteki Modernizr (33)
    • Ładowanie skryptów za pomocą Modernizr (34)
    • Modularny JavaScript (37)
    • Interfejs użytkownika i skrypty wyświetlające (42)
  • Podsumowanie (44)
  • Dalsze ćwiczenia (44)

2. Animacja sprite'ów z użyciem jQuery i CSS (45)

  • Zasady pracy ze sprite'ami CSS (47)
    • Tworzenie planszy gry (47)
    • Dodawanie sprite'ów (49)
  • Animacja i klasa Bubble (51)
    • Obliczanie kąta i kierunku (52)
    • Wystrzeliwanie i celowanie bąbelkami (55)
  • Podsumowanie (58)
  • Dalsze ćwiczenia (58)

3. Logika gry (59)

  • Rysowanie planszy gry (61)
    • Renderowanie poziomu (65)
    • Kolejka bąbelków (67)
  • Wykrywanie kolizji (69)
    • Geometria kolizji (70)
    • Logika wykrywania kolizji (75)
  • Reagowanie na kolizje (80)
    • Dodanie obiektu bąbelka do planszy (81)
    • Ustawianie obiektu bąbelka na siatce (83)
  • Podsumowanie (84)
  • Dalsze ćwiczenia (84)

4. Przełożenie na ekran zmian w stanie gry (85)

  • Obliczanie grup (86)
    • Pobieranie bąbelków (86)
    • Tworzenie grup o jednakowym kolorze (87)
  • Pękanie bąbelków (90)
    • Usuwanie grup bąbelków za pomocą JavaScriptu (90)
    • Animacja pękania za pomocą CSS (92)
  • Grupy osierocone (94)
    • Identyfikacja osieroconych bąbelków (94)
    • Usuwanie osieroconych bąbelków (99)
  • Tworzenie eksplozji bąbelków za pomocą wtyczki jQuery (101)
  • Podsumowanie (106)
  • Dalsze ćwiczenia (106)

CZĘŚĆ II. ULEPSZANIE GRY ZA POMOCĄ HTML5 I KANWY

5. Przejścia i transformacje CSS (109)

  • Zalety CSS (109)
  • Podstawowe przejścia CSS (110)
    • Jak stworzyć przejście? (110)
    • Przyciski zmieniające kolor (112)
  • Podstawowe transformacje CSS (114)
    • Jak stworzyć transformację? (115)
    • Skalowanie przycisku (115)
  • Przejścia CSS zamiast animacji jQuery (116)
  • Wady przejść CSS (119)
  • Podsumowanie (120)
  • Dalsze ćwiczenia (120)

6. Renderowanie sprite'ów za pomocą kanwy (121)

  • Wykrywanie wsparcia dla kanwy (122)
  • Rysowanie w elemencie canvas (122)
  • Renderowanie obrazów (124)
    • Elementy canvas (124)
    • Obracanie obrazów w elemencie canvas (126)
  • Renderowanie sprite'ów (129)
  • Definiowanie i utrzymanie stanów (131)
    • Przygotowanie maszyny stanów (131)
    • Implementacja stanów (132)
  • Arkusze sprite'ów a kanwa (137)
  • Renderowanie kanwy (143)
  • Przemieszczanie sprite'ów (146)
  • Animowanie klatek sprite'ów (149)
  • Podsumowanie (151)
  • Dalsze ćwiczenia (152)

7. Poziomy, dźwięk i nie tylko (153)

  • Wiele poziomów i wyniki (153)
    • Zmienne stanu nowej gry (154)
    • Wyświetlenie poziomu i wyniku (155)
  • Efektywne kończenie poziomów (165)
  • Przechowywanie najwyższego wyniku za pomocą magazynu lokalnego (167)
    • Magazyn lokalny kontra ciasteczka (167)
    • Dodawanie danych do magazynu lokalnego (168)
  • Wygładzanie animacji za pomocą requestAnimationFrame (170)
    • Nowe spojrzenie na aktualizację klatek (171)
    • Kompatybilność kodu dzięki wypełnianiu (172)
  • Dodanie dźwięku za pomocą HTML5 (175)
    • API audio HTML (176)
    • Pękanie bąbelków: kompletne z dźwiękiem (177)
  • Podsumowanie (179)
  • Dalsze ćwiczenia (179)

8. Kolejne kroki w HTML5 (181)

  • Zapisywanie i odczytywanie danych (181)
    • AJAX (182)
    • WebSockets (183)
    • Wątki robocze (184)
  • WebGL (185)
  • Udostępnianie gier HTML5 (187)
    • Pełny ekran w przeglądarce komputera (187)
    • Przeglądarki mobilne (188)
    • Udostępnianie w postaci aplikacji natywnej (191)
  • Optymalizacja (192)
    • Zarządzanie pamięcią (193)
    • Optymalizacja prędkości (195)
  • Bezpieczeństwo (196)
    • Nie ufaj nikomu (197)
    • Zaciemnianie (197)
    • Korzystanie ze zmiennych prywatnych (198)
    • Walidacja za pomocą sum kontrolnych (199)
  • Podsumowanie (200)
  • Dalsze ćwiczenia (200)

Posłowie (201)

  • Udoskonalenie Bubble Shootera (201)
  • Stworzenie zupełnie nowej gry (202)
    • Dopasuj trzy (202)
    • Pasjans (202)
    • Gra platformowa (202)
    • Prosta gra związana z fizyką (203)
  • Dołącz do zespołu tworzącego gry (203)
HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript
Tytuł książki: "HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript"
Autor: Karl Bunyan
Wydawnictwo: HELION
Cena: 39.90zł 27.93zł
Klienci, którzy kupili „HTML5 Tworzenie gier z wykorzystaniem CSS i JavaScript”, kupili także:
<b>jQuery Tworzenie animowanych witryn internetowych</b>, <font color="navy">Wojciech Majkowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
jQuery Tworzenie animowanych witryn internetowych, Wojciech Majkowski, Wydawnictwo HELION
<b>JavaScript i jQuery Nieoficjalny podręcznik. Wydanie III</b>, <font color="navy">David Sawyer McFarland</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
JavaScript i jQuery Nieoficjalny podręcznik. Wydanie III, David Sawyer McFarland, Wydawnictwo HELION
<b>Prostota i użyteczność Projektowanie rozwiązań internetowych mobilnych i interaktywnych</b>, <font color="navy">Giles Colborne</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Prostota i użyteczność Projektowanie rozwiązań internetowych mobilnych i interaktywnych, Giles Colborne, Wydawnictwo HELION
<b>Javascript i jQuery 131 praktycznych skryptów</b>, <font color="navy">Witold Wrotek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Javascript i jQuery 131 praktycznych skryptów, Witold Wrotek, Wydawnictwo HELION
<b>HTML5 Tworzenie gier</b>, <font color="navy">Jacob Seidelin</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
HTML5 Tworzenie gier, Jacob Seidelin, Wydawnictwo HELION
<b>jQuery Niezbędnik programisty gier</b>, <font color="navy">Selim Arsever</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
jQuery Niezbędnik programisty gier, Selim Arsever, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
1 x HTML5 Tworzenie gier
1 x Sass i Compass. Praktyczny przewodnik dla projektantów
1 x HTML5 i CSS3 Standardy przyszłości
1 x Responsive Web Design. Projektowanie elastycznych witryn w HTML5 i CSS3. Wydanie II
1 x HTML5 Nieoficjalny podręcznik Wydanie II
1 x HTML5 Ćwiczenia praktyczne
194.72zł
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo HELION
 Kategoria:
 Fizyka
Fascynująca fizyka

Fascynująca fizyka

35.00zł
28.00zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Mathcad ćwiczenia wydanie II Jacek Pietraszek HELION
Systemy Informacji Geograficznej Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS Leszek Litwin, Grzegorz Myrda HELION
ECDL Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych Przewodnik Tom I Leszek Litwin HELION
Ubuntu Serwer Oficjalny podręcznik Wydanie II Kyle Rankin, Benjamin Mako Hill HELION
Excel profesjonalna analiza i prezentacja danych Jinjer Simon HELION
Prolog Programowanie W.F. Clocksin, C.S. Mellish HELION
Edgecam Wieloosiowe frezowanie CNC Przemysław Kochan HELION
Head First Ajax Edycja polska (Rusz głową) Rebecca Riordan HELION
C++. 50 efektywnych sposobów na udoskonalenie Twoich programów Scott Meyers HELION

wtorek, 23 styczeń 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami