Wykorzystaj potencjał HTML5 na urządzeniach mobilnych!
HTML5 to prawdziwa rewolucja w świecie stron WWW i aplikacji internetowych. Jego potencjał oraz możliwości zaskoczyły niejedną osobę. Wykorzystywany jest do tworzenia atrakcyjnych, intuicyjnych i dynamicznych stron WWW. To nie wszystko! Dzięki HTML5 i CSS3 możesz także stworzyć aplikację działającą na urządzeniach z systemami Android lub iOS. Chcesz zobaczyć, jak to osiągnąć?
Jeśli tak, to trafiłeś na świetną książkę, która wprowadzi Cię w świat nowoczesnych stron i aplikacji. W trakcie lektury zaczniesz poznawać składnię oraz możliwości HTML, przygotujesz środowisko pracy oraz zdobędziesz potrzebne narzędzia. Kolejne rozdziały to obowiązkowa dawka informacji na temat tworzenia formularzy oraz korzystania z elementów svg, canvas, audio i video.
HTML5 dostarcza wielu nowych narzędzi, pozwalających m.in. sprawdzić stan połączenia z siecią, przechowywać dane na komputerze użytkownika lub uzyskać informację o jego lokalizacji. Dzięki tej książce opanujesz je w mig. W tym podręczniku znajdziesz również obszerny opis kaskadowych arkuszy stylów w wersji 3. Pozwolą Ci one błyskawicznie wprowadzać atrakcyjne dla oka efekty. Książka ta jest genialnym źródłem informacji dla wszystkich pasjonatów tworzenia stron i aplikacji internetowych.
Dzięki tej książce: • poznasz składnię HTML5 i CSS3 • zaznajomisz się z możliwościami API • zbudujesz zaawansowaną stronę lub mobilną aplikację internetową
Sprawdź, jak stworzyć aplikację internetową działającą na platformie Android lub iOS.
Spis treści:
Wprowadzenie (11)
- CubeeDoo - gra na urządzenia przenośne napisana w HTML5 (26)
- Narzędzia programistyczne (28)
- Edytor tekstu (28)
- Przeglądarka (28)
- Narzędzia do debugowania (29)
- Debugery stacjonarne (30)
- Zdalne debugowanie (32)
- Narzędzia do testowania (37)
- Emulatory i symulatory (38)
- Narzędzia dostępne w internecie (39)
- Telefony (40)
- Testy zautomatyzowane (42)
- Elementy (44)
- Atrybuty (45)
- Atrybuty globalne i atrybuty internacjonalizacji (45)
- Atrybuty z HTML-a 4, które stały się globalne w HTML5 (48)
- Elementy samozamykające (55)
- Najlepsze praktyki (56)
- Wymagane komponenty (57)
- Elementy ze znacznika <head> (62)
- Element <meta> - dodawanie metadanych (63)
- Znaczniki meta dla aplikacji mobilnych (64)
- Wartości charakterystyczne dla producentów urządzeń przenośnych (66)
- Znacznik <base> dla strony internetowej (67)
- Znacznik <link> jest przydatny nie tylko dla arkuszy stylów (67)
- Element <section> (77)
- Element <article> (77)
- Element <section> a element <article> (78)
- Element <nav> (78)
- Element <aside> (79)
- Element <header> (79)
- Element <footer> (80)
- Nagłówek i stopka w grze CubeeDoo (80)
- Stary, ale rzadko używany element <address> (81)
- Grupowanie treści - inne nowe elementy HTML5 (81)
- Element <main> (82)
- Elementy <figure> i <figcaption> (82)
- Element <hr> (83)
- Zmiany atrybutów elementów <li> i <ol> (83)
- Element <mark> (84)
- Element <time> (85)
- Elementy <rp>, <rt> i <ruby> (85)
- Element <bdi> (86)
- Element <wbr> (86)
- Zmodyfikowane tekstowe semantyczne elementy (86)
- Element <a> (86)
- Zmiany w elementach tekstowych w porównaniu z HTML-em 4 (88)
- Niezmodyfikowane elementy (89)
- Elementy osadzane (90)
- Zmiany w elementach osadzanych (90)
- Elementy interaktywne (92)
- Elementy <details> i <summary> (92)
- Elementy <menu> i <menuitem> (94)
- Wnioski (96)
- Atrybuty elementu <input> oraz innych elementów formularzy (99)
- Atrybut type (99)
- Atrybut required (99)
- Wartości minimalne i maksymalne - atrybuty min i max (100)
- Atrybut step (101)
- Atrybut placeholder (101)
- Atrybut pattern (102)
- Atrybut readonly (104)
- Atrybut disabled (104)
- Atrybut maxlength (105)
- Atrybut size (105)
- Atrybut form (105)
- Atrybut autocomplete (106)
- Atrybut autofocus (107)
- Typy i atrybuty elementu <input> (107)
- Ponowne wprowadzenie do typów, o których myślisz, że je znasz (108)
- Tekst - <input type="text"> (108)
- Hasła - <input type="password"> (109)
- Pole wyboru - <input type="checkbox"> (109)
- Przycisk opcji - <input type="radio"> (110)
- Przycisk wysyłania - <input type="submit"> (111)
- Przycisk resetowania - <input type="reset"> (112)
- Plik - <input type="file"> (112)
- Ukryte pole - <input type="hidden"> (114)
- Rysunki - <input type="image"> (114)
- Przycisk - <input type="button"> (114)
- Określanie stylów dla elementów <input> różnego typu (114)
- Nowe typy elementu <input> (115)
- Adres e-mail - <input type="email"> (116)
- Adres URL - <input type="url"> (117)
- Telefon - <input type="tel"> (118)
- Liczby - <input type="number"> (119)
- Przedziały - <input type="range"> (121)
- Wyszukiwanie - <input type="search"> (122)
- Kolory - <input type="color"> (122)
- Elementy <input> związane z datą i godziną (123)
- Daty - <input type="date"> (123)
- Data i godzina - <input type="datetime"> (125)
- Lokalna data i godzina - <input type="datetime-local"> (125)
- Miesiąc - <input type="month"> (125)
- Godzina - <input type="time"> (125)
- Tydzień - <input type="week"> (126)
- Sprawdzanie poprawności formularzy (127)
- Łatwe poprawianie interfejsu użytkownika za pomocą stylów CSS (130)
- Nowe elementy formularzy (132)
- Element <datalist> i atrybut list (132)
- Element <output> (134)
- Element <meter> (135)
- Element <progress> (136)
- Element <keygen> (137)
- Inne elementy formularzy (137)
- Element <form> (137)
- Elementy <fieldset> i <legend> (138)
- Elementy <select>, <option> i <optgroup> (138)
- Element <textarea> (138)
- Element <button> (139)
- Element <label> (139)
- Wnioski (139)
5. Elementy svg, canvas, audio i video (141)
- SVG (141)
- Dołączanie grafiki SVG do dokumentów (143)
- Technika Clown Car - SVG i dynamicznie dopasowywana grafika pierwszego planu (144)
- Nauka SVG (145)
- Format SVG w grze CubeeDoo (146)
- Element canvas (148)
- Element <canvas> a element <svg> (152)
- Elementy <audio> i <video> (154)
- Typy plików multimedialnych (154)
- Dodawanie elementu <video> do witryny (155)
- Atrybuty elementów <video> i <audio> (155)
- Elementy <video> i <audio> a JavaScript (159)
- Określanie stylu elementu <video> (161)
- Aplikacje internetowe działające w trybie offline (165)
- Czy urządzenie jest podłączone do sieci? (165)
- Pamięć podręczna aplikacji (166)
- Pamięć lokalna i pamięć sesji (170)
- Pamięć oparta na SQL-u i bazach danych (179)
- Wzbogacanie user experience (183)
- Geolokalizacja (183)
- Sieciowe wątki robocze (186)
- Mikrodane (188)
- Przekazywanie komunikatów między dokumentami (190)
- Specyfikacja ARIA (191)
- Wnioski (194)
7. Przechodzenie na CSS3 (195)
- CSS - definicje i składnia (196)
- Składnia CSS (196)
- Używanie zewnętrznych arkuszy stylów - jeszcze o elemencie <link> (198)
- Zapytania media (200)
- Najlepsze praktyki związane ze stylami CSS (202)
- Selektory CSS (206)
- Podstawowe selektory (207)
- Inne selektory CSS3 (210)
- Selektory ogólne (210)
- Stosowanie selektorów (211)
- Selektory relacyjne - reguły oparte na kolejności kodu (212)
- Selektory atrybutów (215)
- Pseudoklasy (219)
- Pseudoklasy określające stan (222)
- Pseudoklasy strukturalne (223)
- Obliczenia dla pseudoklas nth (224)
- Inne pseudoklasy (227)
- Pseudoelementy (229)
- Inne selektory - model Shadow DOM (232)
- Specyficzność ważniejsza od kaskadowości - specyficzność w stylach CSS (233)
- Wnioski (234)
8. Dodatkowe możliwości dzięki wartościom z CSS3 (235)
- Wartości kolorów w CSS3 (235)
- Wartości szesnastkowe (236)
- Składnia rgb() (237)
- Dodawanie przezroczystości w formacie RGBA (238)
- Odcień, nasycenie i jasność - HSL() (239)
- CMYK (240)
- Nazwane kolory (240)
- Słowo kluczowe currentColor (240)
- Wartości kolorów w przeglądarkach (241)
- Jednostki miar w CSS-ie (244)
- Wartości określające długość w CSS-ie (244)
- Kąty, czas i częstotliwość (247)
- Kąty w CSS-ie (247)
- Czas (249)
- Częstotliwość (249)
- Porządek GPDL - skrócone deklaracje właściwości i wartości (249)
- Wnioski (252)
9. CSS3 - moduły, modele i grafika (253)
- Właściwości modelu pudełkowego z CSS-a (254)
- Obramowanie (255)
- Właściwość border-style (256)
- Właściwość border-color (256)
- Właściwość border-width (257)
- Model pudełkowy z CSS-a (257)
- Właściwość box-sizing (259)
- Nauka CSS3 (260)
- Właściwość border-radius (261)
- Gradienty w CSS-ie (264)
- Typy gradientu: liniowy lub kołowy (264)
- Gradienty kołowe (265)
- Gradienty liniowe (265)
- Właściwość background-size (274)
- Gradienty z paskami (277)
- Powtarzanie gradientów liniowych (278)
- Cienie (282)
- Cienie dla tekstu (283)
- Ustawianie tekstu za pomocą właściwości width, overflow i text-overflow (284)
- Cienie pól (286)
- Łączenie wszystkich właściwości w grze CubeeDoo (288)
10. Transformacje, przejścia i animacje w CSS3 (293)
- Przejścia w CSS-ie (294)
- Właściwość transition-property (295)
- Właściwość transition-duration (298)
- Właściwość transition-timing-function (298)
- Właściwość transition-delay (299)
- Właściwość skrócona transition (300)
- Różne przejścia (301)
- Transformacje w CSS3 (302)
- Właściwość transform-origin (303)
- Właściwość transform (304)
- Łączenie wielu transformacji (308)
- Stosowanie przejść dla transformacji (309)
- Funkcje transformacji trójwymiarowych (309)
- Inne właściwości transformacji trójwymiarowych (311)
- Łączenie wszystkich elementów (313)
- Animacje w CSS3 (315)
- Klatki kluczowe (317)
- Przejścia, animacje i wydajność (323)
11. CSS w projektowaniu RWD (325)
- Zapytania media, punkty graniczne i płynny układ (325)
- Kilka kolumn (326)
- Grafika obramowania (328)
- Ustawianie grafiki obramowania (329)
- Model flexbox (334)
- Właściwość flex (337)
- Wykrywanie funkcji za pomocą reguły @supports (339)
- Dynamiczne dostosowywanie do wymiarów ekranu (340)
- Udostępnianie grafiki (340)
- Maski w CSS-ie - tworzenie przezroczystych plików JPEG (346)
- Nagłówek Client-Hints (346)
12. Projektowanie aplikacji mobilnych (349)
- O czym warto pomyśleć przed rozpoczęciem pracy? (350)
- Kwestie projektowe (351)
- Aplikacje zwiększające produktywność (352)
- Rozrywka - wciągające aplikacje (353)
- Narzędzia (354)
- Jaki typ aplikacji będzie odpowiedni dla Ciebie? (355)
- Platforma mobilna - bogactwo możliwości (356)
- Mały ekran (356)
- Mniejsza ilość pamięci (356)
- Jedno okno i jedna aplikacja naraz (358)
- Minimalna dokumentacja (359)
- Rozważania związane z programowaniem (359)
- Tworzenie rozwiązań dla mobilnych przeglądarek z silnikiem WebKit (360)
- Pasek stanu (360)
- Pasek nawigacji (361)
- Rysunek startowy (363)
- Ikony na stronie głównej urządzenia (364)
- Minimalizowanie ilości danych wprowadzanych z klawiatury (365)
- Zachowaj zwięzłość (365)
- Stosuj oczywiste rozwiązania (365)
- Minimalizuj ilość wprowadzanych danych (365)
- Minimalizuj ilość tekstu (365)
- Inne kwestie związane z user experience (366)
13. Urządzenia przenośne i dotyk (367)
- Dostosowywanie stron do małych ekranów (367)
- Dotknij mnie (368)
- Obszary reagujące na dotyk (369)
- Zdarzenia związane z myszą i dotykiem (369)
- Fikcyjne i rzeczywiste zdarzenia związane z kliknięciem (372)
- Dostęp do sprzętu (375)
- Ruch i kierunek poruszania telefonu (375)
- Stan urządzenia (376)
- Natywne aplikacje sieciowe, aplikacje w formie pakietów i rozwiązania hybrydowe (378)
- Testy (379)
14. Wydajność w środowisku mobilnym (381)
- Czas pracy na baterii (381)
- Stosuj ciemne kolory (382)
- Stosuj format JPEG (382)
- Ogranicz ilość kodu w JavaScripcie (383)
- Eliminuj liczbę przesyłanych żądań (384)
- Akceleracja sprzętowa (385)
- Opóźnienie (387)
- Zmniejszanie liczby żądań HTTP (388)
- Zmniejszanie wielkości żądań (392)
- Pamięć (395)
- Optymalizowanie grafiki (396)
- Szybkość reagowania interfejsu użytkownika (401)
- Zdarzenia związane z dotykiem (401)
- Animacje (402)
- Wnioski (403)
A. Selektory CSS-a i specyficzność (405) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 51,75zł
HTML5 Strony mobilne
|