Książka jest pozycją techniczną skupioną wokoło technologii przeglądarkowych umożliwiających tworzenie poszczególnych elementów aplikacji przeglądarkowych.
Jest ona napisana z myślą o początkujących jak i średnio-zaawansowanych programistach chcących poszerzyć swoją wiedzę z zakresu technologii HTML5.
Z książki dowiesz się: • Jakich narzędzi używać by zautomatyzować swoją pracę. • W jaki sposób tworzyć komponenty zgodne z najnowszymi standardami sieciowymi. • Z czego składają się komponenty i w jaki sposób one funkcjonują. • W jaki sposób korzystać z narzędzi deweloperskich podczas pracy nad oprogramowaniem. • W jaki sposób tworzyć arkusze stylów za pomocą języka LESS. • Nowości w następnej wersji języka JavaScript, które mogą ułatwić naszą pracę.
Powinieneś: • Znać podstawy tworzenia stron internetowych oraz potrafić napisać prosty skrypt JavaScript, który wzbogaca stronę o interaktywne elementy. • Wiedzieć czym jest drzewo DOM i w jaki sposób nim manipulować. • Potrafić manipulować położeniem elementów na stronie za pomocą arkuszy stylów CSS
Spis treści:
Wstęp Informacje techniczne
1. Przydatne narzędzia 1.1. Google Chrome DevTools 1.2. Platforma programistyczna Node.js 1.3. Gulp.js - automatyzacja zadań 1.4. Transkompilacja LESS do CSS
2. CSS3 i tworzenie komponentów 2.1. Animacje 2.2. Przejścia 2.3. CSS Flexbox model 2.4. Przykładowy layout
3. Wprowadzenie do ECMAScript 6 3.1. Rozkład struktury obiektów 3.2. Zasięg zmiennych 3.3. Funkcje strzałki 3.4. Operator spreed 3.5. Babel.js - transkompilacja ES6 do ES5
4. Web Components 4.1. Wypełnienie 4.2. Custom Elements 4.3. Szablony 4.4. HTML Imports 4.5. Shadow DOM 4.6. Ptrzykładowy komponent
5. MediaPlayer - przykładowa aplikacja 5.1. Przygotowanie i automatyzacja środowiska pracy 5.2. Struktura aplikacji 5.3. Komponent X-Player 5.4. Komponent X-Slider 5.5. Komponent X-Icon 5.6. Podsumowanie
HTML5 Komponenty
|