Autor: Harvard Business School Press
ISBN: 83-7361-931-3
Ilość stron: 248
Data wydania: 06/2006
Twarda oprawa
Informacja we współczesnym świecie jest najcenniejszym towarem i źródłem przewagi nad konkurencją. Z tego właśnie powodu zarządzanie nią - sposób, w jaki firmy pozyskują, przekazują i wykorzystują pozostające w ich dyspozycji zasoby intelektualne - stało się niezwykle istotne.
Wykorzystanie dostępnych zasobów informacyjnych w procesie zarządzania może znacząco wpłynąć na jego efektywność. Sprawnie zarządzana organizacja może "uczyć się" sama, wykorzystując doświadczenia pracowników i sygnały z zewnątrz. Prawidłowo sterowany proces twórczy spowoduje szybkie wdrażanie nowych projektów, a odpowiednie kierowanie kreatywnymi ludźmi pozwoli na maksymalne wykorzystanie ich potencjału intelektualnego.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych metodom zarządzania wiedzą. Ukazały się one w Harvard Business Review -- cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie.
Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni zasady rozwiązywania problemów w organizacjach, definiowania nowych sposobów myślenia, wyciągania wniosków z własnych doświadczeń i zarządzania potencjałem intelektualnym pracowników.
- Zarządzanie organizacją opartą na wiedzy
- Wykorzystywanie doświadczenia pracowników
- Zarządzanie procesem twórczym
- Proces uczenia się organizacji
- Wdrażanie innowacji w firmie
- Rozwijanie potencjału intelektualnego
Rozdziały:
Nadchodzi nowa organizacja (7) PETER F. DRUCKER
Organizacja oparta na wiedzy (29) IKUJIRO NONAKA
Budowanie organizacji uczącej się (57) DAVID A. GARVIN
Naucz mądrych ludzi, jak się uczyć (95) CHRIS ARGYRIS
Postaraj się, by w Twojej firmie wykorzystywano obie półkule (127) DOROTHY LEONARD I SUSAAN STRAUS
Co zrobić, by Twoja firma wyciągała wnioski z własnych doświadczeń? (159) ART KLEINER I GEORGE ROTH
Badania, które zmieniają organizację (179) JOHN SEELY BROWN
Zarządzanie potencjałem intelektualnym - co zrobić, by wykrzesać jak najwięcej z najlepszych ludzi? (209) JAMES BRIAN QUINN, PHILIP ANDERSON I SYDNEY FINKELSTEIN
Harvard Business Review Zarządzanie wiedzą --- Pozycja niedostępna.---
|