Autor: Harvard Business School Press
ISBN: 978-83-246-1243-7
Ilość stron: 224
Data wydania: 03/2008
Twrda oprawa
Właściwe decyzje prowadzą menedżerów na sam szczyt, a błędne mogą przyczynić się do załamania ich kariery. To oczywisty fakt, nad którym jednak w sytuacjach kryzysowych nie zawsze jest czas się zastanowić.
Menedżerowie odnoszący największe sukcesy wiedzą znakomicie, że własne doświadczenie, intuicja czy analiza danych statystycznych to za mało. Ważne jest również czerpanie z doświadczeń innych biznesmenów. Ludzi, którzy zmagali się z podobnymi wyborami, a więc znają zagadnienie od podszewki i mogą udzielić bezcennych rad. Do grona tego należą właśnie specjaliści skupieni wokół Harvard Business School Press.
Wśród autorów świetnych artykułów znaleźli się między innymi Jeffrey Pfeffer, Robert Sutton, Ram Charan, Thomas Davenport i John Hammond. Skorzystaj z ich bogatej wiedzy i dowiedz się, jakie czynniki przeszkadzają w podejmowaniu świadomych decyzji.
Przeczytasz również, jakie konsekwencje może mieć brak umiejętności korzystania ze zdobytych informacji oraz dzielenia się nimi. W książce omówiono także zagadnienie strategicznego planowania i jego wpływu na podejmowanie dynamicznych decyzji oraz psychologię procesu decyzyjnego. Warto wiedzieć wcześniej.
- Wartość suchych faktów i statystyk.
- Znaczenie logiki i dowodów w zarządzaniu.
- Waga emocji, przeczuć i zdrowego rozsądku.
- Eliminacja przeszkód w otwartym dialogu.
- Diagnostyka decyzji i pokonywanie blokad.
- Stawianie na właściwych ludzi i odpowiednie technologie.
Rozdziały:
Kto podejmuje decyzje? (7) PAUL ROGERS I MARCIA BLENKO
Zarządzanie oparte na faktach (35) JEFFREY PFEFFER I ROBERT I. SUTTON
Przestań planować, zacznij podejmować decyzje (71) MICHAEL C. MANKINS I RICHARD STEELE
Świadome decyzje (95) MAX H. BAZERMAN I DOLLY CHUGH
Konkurencja oparta na analizie danych (117) THOMAS H. DAVENPORT
Decyzje a przeczucia (145) GARDINER MORSE
Wykorzenianie kultury braku decyzyjności (167) RAM CHARAN
Myślowe pułapki, które prowadzą do złych decyzji (191) JOHN S. HAMMOND, RALPH L. KEENEY I HOWARD RAIFFA
Harvard Business Review Podejmowanie właściwych decyzji --- Pozycja niedostępna.---
|