Autor: Harvard Business School Press
ISBN: 83-7361-915-1
Ilość stron: 216
Data wydania: 10/2005
Twarda oprawa
Nasze życie prywatne i zawodowe zależy w dużym stopniu od trafności naszych decyzji. Ich podejmowanie to proces składający się z etapów, które łatwo wyodrębnić i usystematyzować. Skuteczni menedżerowie wiedzą, kiedy decyzja ma opierać się na pewnych regułach, a kiedy musi zostać podjęta w sposób pragmatyczny, na podstawie faktów dotyczących konkretnego przypadku.
Szybkość podejmowania decyzji jest ważna, ale nie najważniejsza. Kluczowym elementem jest prawidłowa analiza problemu i wszystkich jego aspektów.
Niniejsza książka jest zbiorem artykułów poświęconych sztuce podejmowania decyzji. Ukazały się one w Harvard Business Review - cenionym przez menedżerów, naukowców i przedsiębiorców czasopiśmie, wydawanym przez jeden z najbardziej prestiżowych uniwersytetów na świecie.
Autorami artykułów są uznani fachowcy z dziedziny zarządzania. W swoich artykułach opisują oni proces podejmowania właściwych decyzji w różnych okolicznościach, metody pokonywania różnic pomiędzy współpracownikami, sposoby racjonalnej analizy problemów oraz sytuacje, w których podejmowanie decyzji pod wpływem intuicji jest najlepszym rozwiązaniem.
- Zdefiniowanie i analiza problemu
- Reguły podejmowania decyzji
- Podejmowanie decyzji z uwzględnieniem barier interpersonalnych
- Przewidywanie konsekwencji podjętych decyzji
- Wprowadzanie decyzji w życie
- Wykorzystywanie przeczuć i intuicji
Rozdziały:
Podejmowanie skutecznych decyzji (7) PETER F. DRUCKER
Równe zamiany (ang. even swaps) - metoda racjonalnego osiągania kompromisu (29) JOHN S. HAMMOND, RALPH L. KEENEY I HOWARD RAIFFA
Pokorne podejmowanie decyzji (55) AMITAI ETZIONI
Bariery interpersonalne a proces podejmowania decyzji (71) CHRIS ARGYRIS
Czy potrafisz dokonać analizy tego problemu? (113) PERRIN STRYKER
Jak dokonać analizy tego problemu?
Część II ćwiczenia dla menedżerów (129) PERRIN STRYKER
Myślowe pułapki, które prowadzą do złych decyzji (161) JOHN S. HAMMOND, RALPH L. KEENEY I HOWARD RAIFFA
Kiedy należy zaufać przeczuciom? (189) ALDEN M. HAYASHI
Harvard Business Review Podejmowanie decyzji --- Pozycja niedostępna.---
|