Tytuł: | Gry komputerowe jako przedmiot prawa autorskiego | Autor: | Ireneusz Matusiak | ISBN: | 978-83-264-4282-7 | Ilość stron: | 336 | Data wydania: | 07/2013 | Oprawa: | Twarda | Format: | 125 x 176 mm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 99.00zł |
Gry komputerowe stanowią fenomen technicznego, kulturowego i artystycznego rozwoju społeczeństwa informacyjnego, łączący w sobie elementy literatury, filmu, muzyki i sztuki plastycznej. Ich status prawny wciąż jednak nie jest precyzyjnie określony i budzi wiele wątpliwości.
W książce omówiono m.in. takie zagadnienia jak: • proces ewolucji gier komputerowych, • cechy charakterystyczne gier komputerowych, wyróżniające je spośród innych utworów multimedialnych, • "sprzedaż" przedmiotów tzw. własności wirtualnej, • ochrona awatarów, • naruszenie prawa do wirtualnego wizerunku.
Walorem opracowania jest jego interdyscyplinarność, odwołania do innych systemów prawnych oraz przedstawienie najnowszego orzecznictwa sądów krajowych i zagranicznych dotyczącego omawianej tematyki.
Adresaci: Praca zawiera wiele cennych wskazówek, które mogą być wykorzystane przez osoby wykonujące zawody prawnicze - w tym sędziów, radców prawnych i adwokatów; pomocna będzie również dla twórców i producentów gier komputerowych oraz dla graczy, zwłaszcza w kwestiach związanych z ich twórczą działalnością w grach typu MMORPG.
Gry komputerowe jako przedmiot prawa autorskiego --- Pozycja niedostępna.---
|