Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Giełda Inwestycje » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Giełda i psychologia Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych Wydanie 3 49.00zł
Giełda i psychologia Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych Wydanie 3

Tytuł: Giełda i psychologia Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych Wydanie 3
Autor: Piotr Zielonka
ISBN: 978-83-7556-073-2
Ilość stron: 208
Data wydania: 06/2011 (wydanie 3)
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: CEDEWU
Cena: 49.00zł


Obok analizy fundamentalnej, portfelowej oraz popularnej wśród inwestorów analizy technicznej coraz większe uznanie uczestników rynku znajdują finanse behawioralne, czyli psychologiczne podejście do rynku papierów wartościowych. Niniejsza praca wpisuje się w ten ostatni nurt.

W książce opisano proces podejmowania decyzji inwestycyjnych na podstawie teorii perspektywy Daniela Kahnemana i Amosa Tversky'ego, za którą ten pierwszy otrzymał w 2002 roku Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii. Zaprezentowano również długą listę mechanizmów psychologicznych w sferze poznawczej, motywacyjnej i emocjonalnej inwestora. Omówiono też problematykę dyskontowania odroczonych wypłat.

Książka skierowana jest zarówno do osób zajmujących się teorią rynku, jak i do praktyków - jednym i drugim pomoże w zrozumieniu psychologicznych uwarunkowań inwestowania.

Niniejsza publikacja nie tylko zapoznaje Czytelnika z różnymi zaskakującymi fenomenami psychologii rynku finansowego, lecz także ukazuje ich źródła i przedstawia wyjaśnienia oparte na poważnych teoriach naukowych. Nie ma wątpliwości, że Czytelnik ma do czynienia z jednym z najbardziej kompetentnych wykładów w tej dziedzinie.

Książka Piotra Zielonki w systematyczny sposób prezentuje zarówno najważniejsze dokonania psychologii rynku finansowego, jak i - co stanowi szczególny walor publikacji - dorobek wieloletnich badań autora prowadzonych w tej dziedzinie. I dla osób profesjonalnie związanych z rynkiem finansowym, i dla aktywnych inwestorów książka ta stanowić będzie doskonałą okazję do refleksji nad stosowanymi strategiami inwestycyjnymi oraz kontekstem podejmowanych decyzji.

Rozdziały:

Część I. Podejście preskryptywne i normatywne

Rozdział 1. Analiza techniczna i fundamentalna 19
1.1. Analiza techniczna 19
1.2. Analiza fundamentalna 24

Rozdział 2. Nowoczesna teoria portfelowa i efektywność rynku 27
2.1. Teoria portfelowa 27
2.2. Model wyceny aktywów kapitałowych CAPM 28
2.3. Efektywność rynku oraz racjonalność inwestora 31

Rozdział 3. Odstępstwa od efektywności rynku - anomalie 37
3.1. Dodatnie krótkoterminowe autokorelacje stóp zwrotu 39
3.2. Ujemne długoterminowe autokorelacje stóp zwrotu 40
3.3. Efekt kalendarza 40
3.4. Nadmierne obroty giełdowe 41
3.5. Zagadka zamkniętych funduszy inwestycyjnych 41
3.6. Zagadkowa stopa zwrotu z pierwotnych ofert publicznych 42
3.7. Przewidywalność stóp zwrotu na podstawie innych zmiennych 42
3.7.1. Zależność stopy zwrotu z akcji od wielkości spółki 42
3.7.2. Zależność poziomu cen akcji od wartości wskaźników fundamentalnych 42
3.8. Poinformacyjny dryf ceny 43
3.9. Odkryte anomalie a hipoteza efektywności rynku 44

Część II. Podejście deskryptywne

Rozdział 4. Skłonności poznawcze inwestorów 47
4.1. Nadmierna pewność własnej wiedzy i umiejętności 47
4.2. Złudzenie kontroli 50
4.3. Nadmierny optymizm 52
4.4. Pułapka potwierdzania 54
4.5. Efekt myślenia wstecznego 57
4.6. Heurystyka dostępności 60
4.7. Heurystyka zakotwiczenia 63
4.8. Heurystyka afektu 65
4.9. Dysonans poznawczy 66
4.10. Podstawowy błąd atrybucji 68
4.11. Heurystyka reprezentatywności oraz konserwatyzm poznawczy 69
4.12. Dodatni i ujemny efekt świeżości 72

Rozdział 5. Skłonności motywacyjne inwestorów 77
5.1. Teoria perspektywy 77
5.1.1. Pierwsza część teorii perspektywy 80
5.1.2. Druga część teorii perspektywy 83
5.2. Inklinacje związane z niedokończoną inwestycją 90
5.2.1. Księgowanie mentalne i jego konsekwencje 90
5.2.2. Efekt utopionych kosztów 92
5.2.3. Hedoniczne kadrowanie 95
5.2.4. Efekt dyspozycji 98
5.2.5. Krótkowzroczne unikanie strat 99
5.2.6. Efekt posiadania 101
5.2.7. Efekt status quo 102
5.3. Inklinacje związane z wynikami ostatnio zakończonej inwestycji 103
5.4. O emocjach w inwestowaniu 104
5.5. Behawioralne modele rynku finansowego 107

Rozdział 6. Dyskontowanie odroczonych wypłat 115
6.1. Czynniki determinujące proces dyskontowania 118
6.2. Zmiana preferencji w czasie 120
6.3. Podsumowanie 123

Część III. Wybrane badania empiryczne

Rozdział 7. Ocena napływających informacji oraz sygnałów analizy technicznej 127
7.1. Czynniki prognostyczne w opinii analityków 127
7.2. Sygnały analizy technicznej jako reprezentacja powszechnie występujących heurystyk 132

Rozdział 8. Skłonności poznawcze a prognozowanie niepewnych zdarzeń 137
8.1. Optymalne strategie prognozowania zdarzeń binarnych 147
8.2. Kto i kiedy stosuje krótko- lub długoterminowe strategie prognozowania? 148
8.3. Kto i kiedy stosuje strategie momentum lub kontrarian? 149
8.4. Wpływ dostępu do sekwencji minionych zdarzeń 150

Rozdział 9. Jak eksperci tłumaczą własne błędy w prognozowaniu? Analitycy finansowi versus meteorolodzy 151

Zakończenie 159
Spis rysunków 163
Spis tabel 169

Giełda i psychologia Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych Wydanie 3
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Giełda i psychologia Behawioralne aspekty inwestowania na rynku papierów wartościowych Wydanie 3”, kupili także:

Podstawy hydrogeologii stosowanej, Aleksandra Macioszczyk, Wydawnictwo Naukowe PWN

Komputer w domu, P.K. MacBride, Wydawnictwo NAKOM

Chemia medyczna Podręcznik dla studentów medycyny, Władysław Gałasiński, Wydawnictwo PZWL

Odwodnienie dróg Wydanie 4, Roman Edel, Wydawnictwo WKiŁ

Blender Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Wydawnictwo Helion

Kod skuteczności O jakości myślenia i działania, Jacek Pogorzelski, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami