• Czy geny warunkują nasze szkolne sukcesy i niepowodzenia? • Czy źródło talentu tkwi w genach? Czy geniusz można odziedziczyć? • Czy i jak geny wpływają na nasze zachowania i osiągniecia szkolne? • Czy można tak kształtować system edukacji, by odpowiadał predyspozycjom genetycznym uczniów?
Geny i edukacja to książka o tym, skąd pochodzi wiedza na temat genetyki behawioralnej i jak zmieniać system edukacji, by odpowiadał różnicom indywidualnym, jakie występują wśród dzieci.
Spis treści:
Część I. TEORIA 1. Genetyka, szkoły i uczenie się 2. Skąd wiemy to, co wiemy 3. Wielka trójka: czytanie, pisanie ... 4. ... i liczenie 5. Wychowanie fizyczne: kto, co, dlaczego, gdzie i jak? 6. Nauki przyrodnicze i ścisłe: inny sposób myślenia 7. Gdzie jest miejsce dla ilorazu inteligencji i motywacji? 8. Specjalne potrzeby edukacyjne: pomysły i inspiracje 9. Klony w klasie 10. Uwaga na przepaść: status społeczny i jakość szkoły 11. Genetyka i uczenie się: przełomowe koncepcje
Część II. PRAKTYKA 12. Personalizacja w praktyce 13. Jedenaście pomysłów dla polityki edukacyjnej 14. Przez jeden dzień być ministrem edukacji
Geny i edukacja
|