Autor: Merrill R. (Rick) Chapman
ISBN: 978-83-246-1054-9
Ilość stron: 448
Data wydania: 03/2008
Czytanie o cudzych porażkach zawsze sprawia nam ogromną przyjemność, choć nikt z nas nigdy by się do tego nie przyznał. A jeśli nieszczęścia te w dodatku dotyczą kogoś, kto wspiął się po drabinie ekonomicznej i społecznej wyżej niż my, satysfakcja rośnie jeszcze bardziej.
Branża hi-tech jest terenem, na którym aż roi się od głupich wpadek, idiotycznych decyzji i przykładów myślenia w zupełnym oderwaniu od rzeczywistości. Gdyby głupota miała skrzydła to książka dla każdego, kto padł ofiarą nowoczesnej technologii, czyli dla wszystkich, którzy kiedykolwiek mieli z nią do czynienia.
Zabawna, pełna złośliwości, ale jednocześnie pobudzająca do refleksji książka autorstwa Ricka Chapmana doczekała się właśnie drugiego wydania. Ów zbiór opowieści „ku przestrodze” został wzbogacony o analizę, wnioski, a także cenne wskazówki pomagające zgrabnym łukiem ominąć pułapki, w które pcha nas głupota oraz przemożna niechęć do uczenia się na cudzych błędach.
Rozdziały:
1. Wprowadzenie (35)
2. Pionierzy branży popełniają pierwsze błędy: IBM, Digital Research, Apple i Microsoft (51)
3. Opowieść nieco zwariowana: IBM i PC Junior (75)
4. Zagadki pozycjonowania: MicroPro i Microsoft (91)
5. Nienawidzimy cię, nienawidzimy z całej duszy: Ed Esber, Ashton-Tate i Siebel Systems (111)
6. Flet na idiotów: OS/2 i IBM (133)
7. Jedząc żabę, nawet Francuz może się udławić: Borland i Philippe Kahn (165)
8. Marki dla zapalczywych: Intel, Motorola i Google (187)
9. Od Godzilli do gekona: długi i powolny upadek firmy Novell (223)
10. Niszczenie iluzji public relations: Microsoft i Netscape (245)
11. Purpurowe opary wypełniają mój mózg: Internet i porażki technologii ASP (281)
12. Dziwne przypadki panów Opatentowanego i Otwartego (317)
13. Jak wystrzegać się głupoty? (345)
14. Analiza głupot (381)
Posłowie: głupie sztuczki programistyczne (421)
Słowniczek (433) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 42,75zł
Gdyby głupota miała skrzydła. Najsłynniejsze katastrofy marketingu hi-tech. Wydanie drugie
|