Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Informatyczne systemy zarządzania » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Czarne dziury bez tajemnic

Czarne dziury bez tajemnic

36.00zł
27.00zł
Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 2 Systemy Business Intelligence 39.90zł
Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 2 Systemy Business Intelligence

Autor: Arkadiusz Januszewski

ISBN: 978-83-01-15600-8

Ilość stron: 252

Data wydania: 12/2012

Publikacja w sposób wyczerpujący podejmuje tematykę funkcjonalności systemów informatycznych wspomagających zarządzanie (SIZ). W książce zostały szczegółowo opisane funkcje informatycznych systemów rachunkowości finansowej przeznaczonych dla małych i średnich firm, funkcje kompleksowych zintegrowanych systemów transakcyjnych stosowanych przez duże przedsiębiorstwa oraz funkcje i zastosowania uzupełniających je systemów informacyjno-analitycznych klasy Business Intelligence.

Tom 2 książki poświęcono funkcjonalności i zastosowaniom analitycznych systemów klasy Business Intelligence (BI), wykorzystujących technologię hurtowni danych, koncepcję wielowymiarowego przetwarzania analitycznego (OLAP) oraz metody i narzędzia eksploracji danych (Data Mining).

Przedstawiono zastosowania systemów BI w zarządzaniu relacjami z klientami, controllingu i rachunkowości zarządczej oraz wskazano na tendencje rozwoju tych systemów.

Publikacja skierowana jest do:

• studentów kierunków zarządzania, którzy poszukują wiedzy na temat zastosowań informatyki w biznesie;
• studentów kierunków informatyki zainteresowanych poznaniem funkcjonalności systemów informatycznych i możliwościami ich wykorzystania w zarządzaniu;
• wykładowców akademickich prowadzących przedmioty obejmujące zagadnienia informatycznych systemów rachunkowości, systemów informatycznych zarządzania klasy MRP II, ERP, CRM, WMS, SCM i rynków elektronicznych oraz hurtowni danych i systemów Business Intelligence;
• kadry zarządzającej przedsiębiorstw poszukującej wiedzy na temat możliwości usprawnienia wspomagania informatycznego bieżącej działalności oraz zastosowania systemów analitycznych klasy Business Intelligence.

Rozdziały:

1. Pojęcie i architektura systemu Business Intelligence    7
1.1. Przesłanki powstania systemów opartych na hurtowni danych   7
1.2. Pojęcie systemu Business Intelligence i Business Analytics    9
1.3. Ogólna architektura systemu Business Intelligence    16

2. Hurtownie danych   21
2.1. Pojęcie i ogólna charakterystyka hurtowni danych    21
2.2. Porównanie hurtowni danych i bazy operacyjnej   25
2.3. Typy hurtowni danych  28
2.4. Architektury i infrastruktury techniczne hurtowni danych  30
2.5. Sposoby analizy danych zawartych w hurtowni  38

3. Interaktywne przetwarzanie analityczne (OLAP)    40
3.1. Geneza powstania baz wielowymiarowych i systemów OLAP   40
3.2. Projektowanie i analiza struktur wielowymiarowych OLAP   42
3.3. Założenia dla systemów OLAP  46
3.4. Architektury i klasy narzędzi OLAP   50
3.5. Porównanie architektur MOLAP i ROLAP  56
3.6. Przegląd wybranych narzędzi klasy OLAP  62

4. Eksploracja danych (data mining)   65
4.1. Pojęcie data mining   65
4.2. Metody data mining   67
4.3. Porównanie technik OLAP i data mining   78
4.4. Przegląd narzędzi data mining  80
4.5. Stosowanie data mining w praktyce   89

5. Tworzenie hurtowni danych   94
5.1. Ogólne zasady tworzenia hurtowni danych   94
5.2. Cykl życia hurtowni danych   99
5.3. Proces i narzędzia konstrukcji i implementacji hurtowni danych  109
5.4. Projektowanie bazy danych dla hurtowni danych  114
5.5. Charakterystyka procesu i narzędzi ETL   126
5.6. Rola repozytorium metadanych w tworzeniu i eksploatacji hurtowni  132
5.7. Problemy i przyczyny niepowodzenia implementacji hurtowni danych   136

6. Kierunki rozwoju systemów Business Intelligence   140
6.1. Systemy Business Intelligence czasu rzeczywistego    140
6.2. Systemy oparte na Zrównoważonej Karcie Wyników   145
6.3. Korporacyjne portale Business Intelligence   151
6.4. Rozszerzona hurtownia danych   156
6.5. Tendencje rozwoju systemów Business Intelligence – podsumowanie  159
6.6. Przegląd wybranych rozwiązań technologicznych do budowy systemów
e−Business Intelligence   163

7. Zastosowania systemów Business Intelligence   176
7.1. Główne obszary zastosowań systemów Business Intelligence   176
7.2. Business Intelligence w zarządzaniu relacjami z klientem   181
7.3. OLAP jako narzędzie wspomagające controlling i rachunkowość zarządczą  194
7.4. Przykłady pierwszych wdrożeń systemów analitycznych opartych na hurtowni
danych w Polsce   214
7.5. Przykłady wdrożeń systemów Business Intelligence u operatorów
telekomunikacyjnych   221
7.6. Przykłady wdrożeń systemów Business Intelligence w sektorze energetycznym 226

Wykaz rysunków   242

Wykaz tabel  244

Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 2 Systemy Business Intelligence
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 2 Systemy Business Intelligence”, kupili także:

Szkło optyczne i fotoniczne Właściwości techniczne, Andrzej Szwedowski, Ryszard Romaniuk, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zintegrowane łańcuchy transportowe, Iouri N. Semenov, Lyudmyla Filina, Izabela Kotowska, Michał Pluciński,, Wydawnictwo Difin

Konstrukcje budowlane 4 Konstrukcje stalowe, Wojciech Włodarczyk, Wydawnictwo WSiP

The Smashing Book #1 Edycja polska, Sven Lennartz (Editor), Vitaly Friedman (Author), Wydawnictwo Helion

Reakcja na ryzyko w działalności przedsiębiorstwa budowlano-montażowego, Piotr Tworek, Wydawnictwo Difin

Mamo, co by było, gdyby... Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy, Monika Janiszewska, Małgorzata Bajko, Wydawnictwo Sensus
<b>Pozytywnie! Jak nie szukać dziury w całym</b>, <font color="navy">Anna Walewicz-Kuc</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Pozytywnie! Jak nie szukać dziury w całym, Anna Walewicz-Kuc, Wydawnictwo Onepress

Bezzałogowe platformy w cyberprzestrzeni, Władysław Leśnikowski, Wydawnictwo Adam Marszałek

Klient którego musisz mieć 7 kroków do zdobycia klienta, jakiego jeszcze nie posiadasz, Robert Gordman, Armin Brott, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 18 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami