Firmę w dobre ręce przekażę
To nie przypadek, że średni wiek życia firmy na świecie waha się pomiędzy 25 a 30 lat, niewiele mniej niż okres biznesowej aktywności jednego pokolenia. Andrzej Blikle w słowie wstępnym do niniejszej książki
Mija ćwierć wieku od transformacji ustrojowej, w wyniku której polska gospodarka socjalistyczna zmieniła się w rynkową. W tym czasie powstało i dojrzało wiele rodzimych firm. Dziś niejeden właściciel zadaje sobie pytanie - jak i komu przekazać swój biznes, by wciąż się rozwijał i przynosił zyski?
Tomasz Budziak nie daje gotowej odpowiedzi. Nie ma bowiem jednej, absolutnie słusznej metody przekazania firmy kolejnemu pokoleniu. Istnieją jednak problemy, z którymi boryka się większość rodzinnych przedsiębiorstw - autor, dzięki swojej długoletniej praktyce doradczej, umie je zidentyfikować.
Omawia te problemy zwięźle i konkretnie, skupiając się na istocie analizowanych zagadnień - to pozwala błyskawicznie się zorientować, na co zwrócić uwagę, gdzie czyhają pułapki, w jakim kierunku podążać, nad czym się zastanowić. Podchodzi do tematu sukcesji biznesowej w ten właśnie sposób, ponieważ wie, że przedsiębiorcy nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, za to powinni mieć go jak najwięcej na przemyślenie tego, czego się dowiedzą z tej książki. I na postawienie właściwych pytań, aby łatwiej znaleźć dobrą odpowiedź.
Spis treści: Słowo wstępne (8) Na dobry początek (10) Dobra sukcesja (13) Marzenie (19) Przemijanie (23) Ja (29) Rodzina (35) Firma (43) Porażki (49) Małżonkowie / partnerzy (53) Konflikty (59) Młodsi (dzieci, wnuki, rodzeństwo) (65) Wynagradzanie i korzyści rodziny (71) Siły odśrodkowe (77) Bogactwo a majątek (83) Strategia rodziny (89) Komunikacja (97) Emocje (101) Wychowanie (105) Kompetencje, talenty i umiejętności (111) Ostatnia wola i spadki (117) Przekazywanie pałeczki (121) Doradcy, przyjaciele i zausznicy (129) Ład rodzinny (135) Ład korporacyjny (145) Od czego zacząć i na czym skończyć? (151) Nota o autorze (158) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
Esencja sukcesji
|