Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » Grafika komputerowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 APN Promise
Infrastruktura jako kod Dynamiczne systemy w epoce chmury

Infrastruktura jako kod Dynamiczne systemy w epoce chmury

98.70zł
80.93zł
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2 51.45zł
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2

Autor: Michał Jankowski

ISBN: 83-204-3163-8

Ilość stron: 222

Data wydania: 03/2006 (wydanie 2)

Twarda oprawa

Tematem książki "Elementy grafiki komputerowej" są podstawowe zagadnienia grafiki komputerowej. Przedstawiono historię tej dziedziny i jej zastosowania. Omówiono najważniejsze rodzaje urządzeń graficznych i algorytmy rysowania na urządzeniach rastrowych. Opisano własności przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Przedstawiono algorytmy działań na wielokątach oraz metody reprezentacji obiektów graficznych. Sporo miejsca poświęcono metodom modelowania krzywych i powierzchni, algorytmom wyznaczania fragmentów linii lub powierzchni zasłoniętych oraz metodom modelowania koloru i oświetlenia.

Książka "Elementy grafiki komputerowej" jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych oraz dla programistów.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wstęp

Rozdział 2. Urządzenia graficzne

2.1.          Wprowadzenie
2.2.          Urządzenia ekranowe
2.3.          Urządzenia dające trwałe kopie obrazu
2.3.1.       Urządzenia kreślące
2.3.2.       Drukarki
2.4.          Urządzenia wejściowe

Rozdział 3. Algorytmy rastrowe

3.1.          Wprowadzenie
3.2.          Rysowanie odcinka
3.3.          Rysowanie okręgu
3.4.          Wypełnianie obszaru

Rozdział 4. Geometria na płaszczyźnie

4.1.          Wprowadzenie
4.2.          Przekształcenia punktów na płaszczyźnie
4.3.          Przekształcenia układu współrzędnych
4.4.          Okienkowanie i obcinanie
4.5.          Transformacje rastrowe
4.6.          Działania na wielokątach
4.6.1.       Położenie punktu względem wielokąta
4.6.2.       Wyznaczanie powłoki wypukłej zbioru punktów
4.6.3.       Triangulacja wielokątów
4.6.4.       Obcinanie wielokąta do prostokątnego okna
4.6.5.       Wyznaczanie części wspólnej wielokątów wypukłych

Rozdział 5. Geometria w przestrzeni

5.1.          Podstawowe obiekty i pojęcia
5.2.          Informacje o obliczeniach numerycznych
5.3.          Przekształcenia punktów w R3
5.4.          Przekształcenia układu współrzędnych
5.5.          Rzutowanie
5.5.1.       Wprowadzenie
5.5.2.       Przekształcenie układu danych do układu obserwatora
5.5.3.       Rzutowanie w układzie obserwatora
5.5.4.       Definiowanie ostrosłupa widzenia
5.6.          Obcinanie odcinka do prostopadłościanu

Rozdział 6. Reprezentacja (opis) obiektów graficznych

6.1.          Wprowadzenie
6.2.          Krzywe i powierzchnie
6.3.          Obszary płaskie
6.4.          Bryły
6.4.1.       Reprezentacja szkieletowa
6.4.2.       Zakreślanie przestrzeni
6.4.3.       Konstruktywna geometria brył
6.4.4.       Reprezentacja za pomocą drzew ósemkowych

Rozdział 7. Modelowanie krzywych i powierzchni

7.1.          Wprowadzenie
7.2.          Krzywe
7.2.1.       Reprezentacja krzywych
7.2.2.       Wielomiany i funkcje sklejane. Interpolacja
7.2.3.       Krzywe Beziera
7.2.4.       Gładka interpolacja funkcją przedziałami wielomianową stopnia 3
7.2.5.       Krzywe B-sklejane
7.3.          Powierzchnie
7.3.1.       Reprezentacja i podstawowe pojęcia
7.3.2.       Powierzchnie Beziera
7.3.3.       Gładka interpolacja funkcją kawałkami wielomianową stopnia 3
7.3.4.       Powierzchnie B-sklejane
7.3.5.       Powierzchnie Coonsa
7.3.6.       Powierzchnie Gordona

Rozdział 8. Algorytmy wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych

8.1.          Wprowadzenie
8.2.          Wyznaczanie zasłoniętych fragmentów linii obiektów wielościennych
8.3.          Algorytm z buforem głębokości
8.4.          Algorytm przeglądania liniami poziomymi
8.5.          Algorytmy sortowania ścian
8.6.          Zastosowanie reguły „dziel i zwyciężaj"
8.7.          Szczególne klasy obiektów trójwymiarowych
8.7.1.       Rysowanie powierzchni zadanych funkcją dwóch zmiennych
8.7.2.       Wizualizacja molekuł
8.7.3.       Powierzchnie zdefiniowane parametrycznie
8.8.          Złożoność obliczeniowa problemu zasłaniania

Rozdział 9. Modelowanie oświetlenia, koloru i tekstury

9.1.          Wprowadzenie
9.2.          Wyznaczanie cieni
9.3.          Modelowanie oświetlenia
9.4.          Cieniowanie powierzchni przedmiotów
9.5.          Algorytm śledzenia promieni
9.6.          Kolor
9.7.          Tekstura

Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2”, kupili także:

Inżynieria oprogramowania PWN, Krzysztof Sacha, Wydawnictwo Naukowe PWN

Programowanie funkcyjne. Krok po kroku, Joshua Backfield, Wydawnictwo Helion

Systemy operacyjne. Architektura, funkcjonowanie i projektowanie. Wydanie IX, William Stallings, Wydawnictwo Helion

Szkoła programisty PLC. Sterowniki Przemysłowe, Tomasz Gilewski, Wydawnictwo Helion

Python 3. Proste wprowadzenie do fascynującego świata programowania, Zed A. Shaw, Wydawnictwo Helion

Algorytmy i struktury danych Helion, Alfred V. Aho, John E. Hopcroft. Jeffrey D. Ullman, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami