Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Programowanie gier » Grafika komputerowa » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
  Blender
  Grafika komputerowa
  Gry programowanie
  OpenGL
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Wolters Kluwer
Podstawy inżynierii finansowej

Podstawy inżynierii finansowej

45.00zł
36.90zł
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2 51.45zł 39.10zł
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2

Autor: Michał Jankowski

ISBN: 83-204-3163-8

Ilość stron: 222

Data wydania: 03/2006 (wydanie 2)

Twarda oprawa

Tematem książki "Elementy grafiki komputerowej" są podstawowe zagadnienia grafiki komputerowej. Przedstawiono historię tej dziedziny i jej zastosowania. Omówiono najważniejsze rodzaje urządzeń graficznych i algorytmy rysowania na urządzeniach rastrowych. Opisano własności przekształceń geometrycznych na płaszczyźnie i w przestrzeni. Przedstawiono algorytmy działań na wielokątach oraz metody reprezentacji obiektów graficznych. Sporo miejsca poświęcono metodom modelowania krzywych i powierzchni, algorytmom wyznaczania fragmentów linii lub powierzchni zasłoniętych oraz metodom modelowania koloru i oświetlenia.

Książka "Elementy grafiki komputerowej" jest przeznaczona dla studentów informatyki na wszystkich uczelniach wyższych oraz dla programistów.

Rozdziały:

Rozdział 1. Wstęp

Rozdział 2. Urządzenia graficzne

2.1.          Wprowadzenie
2.2.          Urządzenia ekranowe
2.3.          Urządzenia dające trwałe kopie obrazu
2.3.1.       Urządzenia kreślące
2.3.2.       Drukarki
2.4.          Urządzenia wejściowe

Rozdział 3. Algorytmy rastrowe

3.1.          Wprowadzenie
3.2.          Rysowanie odcinka
3.3.          Rysowanie okręgu
3.4.          Wypełnianie obszaru

Rozdział 4. Geometria na płaszczyźnie

4.1.          Wprowadzenie
4.2.          Przekształcenia punktów na płaszczyźnie
4.3.          Przekształcenia układu współrzędnych
4.4.          Okienkowanie i obcinanie
4.5.          Transformacje rastrowe
4.6.          Działania na wielokątach
4.6.1.       Położenie punktu względem wielokąta
4.6.2.       Wyznaczanie powłoki wypukłej zbioru punktów
4.6.3.       Triangulacja wielokątów
4.6.4.       Obcinanie wielokąta do prostokątnego okna
4.6.5.       Wyznaczanie części wspólnej wielokątów wypukłych

Rozdział 5. Geometria w przestrzeni

5.1.          Podstawowe obiekty i pojęcia
5.2.          Informacje o obliczeniach numerycznych
5.3.          Przekształcenia punktów w R3
5.4.          Przekształcenia układu współrzędnych
5.5.          Rzutowanie
5.5.1.       Wprowadzenie
5.5.2.       Przekształcenie układu danych do układu obserwatora
5.5.3.       Rzutowanie w układzie obserwatora
5.5.4.       Definiowanie ostrosłupa widzenia
5.6.          Obcinanie odcinka do prostopadłościanu

Rozdział 6. Reprezentacja (opis) obiektów graficznych

6.1.          Wprowadzenie
6.2.          Krzywe i powierzchnie
6.3.          Obszary płaskie
6.4.          Bryły
6.4.1.       Reprezentacja szkieletowa
6.4.2.       Zakreślanie przestrzeni
6.4.3.       Konstruktywna geometria brył
6.4.4.       Reprezentacja za pomocą drzew ósemkowych

Rozdział 7. Modelowanie krzywych i powierzchni

7.1.          Wprowadzenie
7.2.          Krzywe
7.2.1.       Reprezentacja krzywych
7.2.2.       Wielomiany i funkcje sklejane. Interpolacja
7.2.3.       Krzywe Beziera
7.2.4.       Gładka interpolacja funkcją przedziałami wielomianową stopnia 3
7.2.5.       Krzywe B-sklejane
7.3.          Powierzchnie
7.3.1.       Reprezentacja i podstawowe pojęcia
7.3.2.       Powierzchnie Beziera
7.3.3.       Gładka interpolacja funkcją kawałkami wielomianową stopnia 3
7.3.4.       Powierzchnie B-sklejane
7.3.5.       Powierzchnie Coonsa
7.3.6.       Powierzchnie Gordona

Rozdział 8. Algorytmy wyznaczania linii i powierzchni zasłoniętych

8.1.          Wprowadzenie
8.2.          Wyznaczanie zasłoniętych fragmentów linii obiektów wielościennych
8.3.          Algorytm z buforem głębokości
8.4.          Algorytm przeglądania liniami poziomymi
8.5.          Algorytmy sortowania ścian
8.6.          Zastosowanie reguły „dziel i zwyciężaj"
8.7.          Szczególne klasy obiektów trójwymiarowych
8.7.1.       Rysowanie powierzchni zadanych funkcją dwóch zmiennych
8.7.2.       Wizualizacja molekuł
8.7.3.       Powierzchnie zdefiniowane parametrycznie
8.8.          Złożoność obliczeniowa problemu zasłaniania

Rozdział 9. Modelowanie oświetlenia, koloru i tekstury

9.1.          Wprowadzenie
9.2.          Wyznaczanie cieni
9.3.          Modelowanie oświetlenia
9.4.          Cieniowanie powierzchni przedmiotów
9.5.          Algorytm śledzenia promieni
9.6.          Kolor
9.7.          Tekstura

Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2
Tytuł książki: "Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2"
Autor: Michał Jankowski
Wydawnictwo: WNT
Cena: 51.45zł 39.10zł
Klienci, którzy kupili „Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2”, kupili także:
<b>Fizyka dla programistów gier</b>, <font color="navy">David M. Bourg</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Fizyka dla programistów gier, David M. Bourg, Wydawnictwo HELION
<b>Projektowanie stron internetowych Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice Wydanie IV</b>, <font color="navy">Jennifer Niederst Robbins</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Projektowanie stron internetowych Przewodnik dla początkujących webmasterów po HTML5, CSS3 i grafice Wydanie IV, Jennifer Niederst Robbins, Wydawnictwo HELION
<b>C++ Biblioteka standardowa Podręcznik programisty Wydanie II</b>, <font color="navy">Nicolai M. Josuttis</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
C++ Biblioteka standardowa Podręcznik programisty Wydanie II, Nicolai M. Josuttis, Wydawnictwo HELION
<b>OpenGL programowanie gier</b>, <font color="navy">Kevin Hawkins, Dave Astle</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
OpenGL programowanie gier, Kevin Hawkins, Dave Astle, Wydawnictwo HELION
<b>Bash. Praktyczne skrypty</b>, <font color="navy">Mateusz Lach</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Bash. Praktyczne skrypty, Mateusz Lach, Wydawnictwo HELION
<b>HTML5 Ćwiczenia praktyczne</b>, <font color="navy">Bartosz Danowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
HTML5 Ćwiczenia praktyczne, Bartosz Danowski, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo WNT
 Kategoria:
 Windows 2012 serwer
Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

Microsoft System Center Virtual Machine Manager 2012. Poradnik praktyczny

69.30zł
55.44zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Bezpieczeństwo w sieciach Windows Marcin Szeliga HELION
Podstawy fizyki Tom 4 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Systemy uczące się Rozpoznawanie wzorców analiza skupień i redukcja wymiarowości Mirosław Krzyśko, Waldemar Wołyński, Tomasz Górecki, Michał Skorzybut WNT
Informatyka Europejczyka Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) Jarosław Skłodowski HELION
Ekonomia polityczna Unii Europejskiej i jej problemy Kazimierz Tarchalski WNT
Transact-SQL Czarna księga Marcin Szeliga HELION
Język UML 2.0 w modelowaniu systemów informatycznych Stanisław Wrycza, Bartosz Marcinkowski, Krzysztof Wyrzykowski HELION
Visual Studio .NET: .NET Framework czarna księga Julian Templeman, David Vitter HELION
Head First Servlets & JSP Edycja polska Wydanie II Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates HELION

niedziela, 16 grudzień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami