Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Difin
Zarządzanie wiedzą projektową

Zarządzanie wiedzą projektową

68.00zł
57.80zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne 67.90zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Autor: Tomasz Tokarski

ISBN: 978-83-208-1879-6

Ilość stron: 392

Data wydania: 09/2010

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi.

Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy.
 
Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.

Rozdziały:

1. MODELE WYBORU KONSUMENTA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia
1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług
1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług
1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.5. Podsumowanie
1.6. Testy i zadania
1.6.1. Testy
1.6.2. Zadania

2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele dwuokresowe
2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego
2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego
2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego
2.3. Model n-okresowy
2.4. Podsumowanie
2.5. Testy i zadania
2.5.1. Testy
2.5.2. Zadania

3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia modelu
3.3. Rozwiązanie modelu
3.4. Uogólnienie modelu
3.5. Podsumowanie
3.6. Testy i zadania
3.6.1. Testy
3.6.2. Zadania

4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawowe pojęcia
4.3. Koszty i ich rodzaje
4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości
4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji
4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji
4.5. Podsumowanie
4.6. Testy i zadania
4.6.1. Testy
4.6.2. Zadania

5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ
5.1. Wprowadzenie
5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów
5.4. Podsumowanie
5.5. Testy i zadania
5.5.1. Testy
5.5.2. Zadania

6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Równowaga czystego monopolu
6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu
6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu
6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej
6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku
6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej
6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców
6.4. Podsumowanie
6.5. Testy i zadania
6.5.1. Testy
6.5.2. Zadania

7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU
7.1. Wprowadzenie
7.2. Modele duopolu
7.2.1. Duopol Cournota
7.2.2. Duopol Stackelberga
7.2.3. Duopol Bertranda
7.3. Modele oligopolu
7.3.1. Oligopol Cournota
7.3.2. Oligopol Stackelberga
7.3.3. Oligopol Bertranda
7.4. Podsumowanie
7.5. Testy i zadania
7.5.1. Testy
7.5.2. Zadania

8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI
8.1. Wprowadzenie
8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej
8.2.1. Popyt na kapitał i pracę
8.2.2. Popyt na n czynników produkcji
8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu
8.3.1. Popyt na kapitał i pracę
8.3.2. Popyt na n czynników produkcji
8.4. Podsumowanie
8.5. Testy i zadania
8.5.1. Testy
8.5.2. Zadania

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne”, kupili także:
<b>Zarządzanie zasobami ludzkimi w budownictwie</b>, <font color="navy">David Eaton</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Poltext</font>
Zarządzanie zasobami ludzkimi w budownictwie, David Eaton, Wydawnictwo Poltext
<b>Język tekstu strukturalnego w sterownikach SIMATIC S7-1200 i S7-1500</b>, <font color="navy">Janusz Kwaśniewski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo BTC</font>
Język tekstu strukturalnego w sterownikach SIMATIC S7-1200 i S7-1500, Janusz Kwaśniewski, Wydawnictwo BTC
<b>Neuromarketing 2.0 Wygraj wojnę o umysł klienta</b>, <font color="navy">Jakub Woźniak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Neuromarketing 2.0 Wygraj wojnę o umysł klienta, Jakub Woźniak, Wydawnictwo Onepress
<b>Medycyna sportowa</b>, <font color="navy">Krzysztof Klukowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Medical Tribune</font>
Medycyna sportowa, Krzysztof Klukowski, Wydawnictwo Medical Tribune
<b>Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition projektuj sam!</b>, <font color="navy">Jim Buynes</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Microsoft Press</font>
Microsoft Visual Web Developer 2005 Express Edition projektuj sam!, Jim Buynes, Wydawnictwo Microsoft Press
<b>Nasz matematyczny Wszechświat W poszukiwaniu prawdziwej natury rzeczywistości</b>, <font color="navy">Max Tegmark</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Nasz matematyczny Wszechświat W poszukiwaniu prawdziwej natury rzeczywistości, Max Tegmark, Wydawnictwo Prószyński
<b>Windows Vista vademecum administratora</b>, <font color="navy">William R. Stanek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Microsoft Press</font>
Windows Vista vademecum administratora, William R. Stanek, Wydawnictwo Microsoft Press
<b>Jazz i fizyka. Tajemniczy związek muzyki ze strukturą Wszechświata</b>, <font color="navy">Alexander Stephon</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Prószyński</font>
Jazz i fizyka. Tajemniczy związek muzyki ze strukturą Wszechświata, Alexander Stephon, Wydawnictwo Prószyński
<b>Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO</b>, <font color="navy">Allan Bedford</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Nieoficjalny przewodnik dla budowniczego LEGO, Allan Bedford, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWE
 Kategoria:
 Fizyka
Pan raczy żartować, panie Feynman! Przygody ciekawego człowieka

Pan raczy żartować, panie Feynman! Przygody ciekawego człowieka

34.00zł
25.50zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Systemy Informacji Geograficznej Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS Leszek Litwin, Grzegorz Myrda HELION
SQL Rusz głową (Head first) Lynn Beighley HELION
Enterprise JavaBeans 3.0 wydanie V Bill Burke, Richard Monson-Haefel HELION
Podstawy fizyki Tom 3 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Sztuczna inteligencja Marek Jan Kasperski HELION
JUnit pragmatyczne testy jednostkowe w Javie Andy Hunt, Dave Thomas HELION
JavaScript mocne strony Douglas Crockford HELION
Chemia organiczna Część II Clayden J., Dreeves N., Warren S., Wothers P. WNT
Egzamin 70-412: Konfigurowanie zaawansowanych usług Windows Server 2012 R2 J. C. Mackin, Orin Thomas Microsoft Press

poniedziałek, 18 czerwiec 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami