Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne 67.90zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Autor: Tomasz Tokarski

ISBN: 978-83-208-1879-6

Ilość stron: 392

Data wydania: 09/2010

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi.

Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy.
 
Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.

Rozdziały:

1. MODELE WYBORU KONSUMENTA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia
1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług
1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług
1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.5. Podsumowanie
1.6. Testy i zadania
1.6.1. Testy
1.6.2. Zadania

2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele dwuokresowe
2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego
2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego
2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego
2.3. Model n-okresowy
2.4. Podsumowanie
2.5. Testy i zadania
2.5.1. Testy
2.5.2. Zadania

3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia modelu
3.3. Rozwiązanie modelu
3.4. Uogólnienie modelu
3.5. Podsumowanie
3.6. Testy i zadania
3.6.1. Testy
3.6.2. Zadania

4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawowe pojęcia
4.3. Koszty i ich rodzaje
4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości
4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji
4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji
4.5. Podsumowanie
4.6. Testy i zadania
4.6.1. Testy
4.6.2. Zadania

5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ
5.1. Wprowadzenie
5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów
5.4. Podsumowanie
5.5. Testy i zadania
5.5.1. Testy
5.5.2. Zadania

6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Równowaga czystego monopolu
6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu
6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu
6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej
6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku
6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej
6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców
6.4. Podsumowanie
6.5. Testy i zadania
6.5.1. Testy
6.5.2. Zadania

7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU
7.1. Wprowadzenie
7.2. Modele duopolu
7.2.1. Duopol Cournota
7.2.2. Duopol Stackelberga
7.2.3. Duopol Bertranda
7.3. Modele oligopolu
7.3.1. Oligopol Cournota
7.3.2. Oligopol Stackelberga
7.3.3. Oligopol Bertranda
7.4. Podsumowanie
7.5. Testy i zadania
7.5.1. Testy
7.5.2. Zadania

8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI
8.1. Wprowadzenie
8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej
8.2.1. Popyt na kapitał i pracę
8.2.2. Popyt na n czynników produkcji
8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu
8.3.1. Popyt na kapitał i pracę
8.3.2. Popyt na n czynników produkcji
8.4. Podsumowanie
8.5. Testy i zadania
8.5.1. Testy
8.5.2. Zadania

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne”, kupili także:

Rachunkowość po polsku Wydanie 2, Kożuch Antoni, Kożuch Artur, Wakuła Monika, Wydawnictwo CEDEWU

Polskie konstrukcje motoryzacyjne 1961-1965, Andrzej Zieliński, Wydawnictwo WKiŁ

Projektowanie inżynierskie i grafika inzynierska, Piotr Gendarz, Szymon Salamon, Piotr Chwastyk, Wydawnictwo PWE

Po prostu Windows Vista PL, Chris Fehily, Wydawnictwo Helion

Suplementy żywnościowe dla sportowców, Frederic Delavier, Michael Gundill, Wydawnictwo AHA

Sekrety Bitcoina i innych kryptowalut. Jak zmienić wirtualne pieniądze w realne zyski, Dominik Homa, Wydawnictwo Helion

Niesamowity biznesplan. Zdobądź fundusze na rozwój firmy lub startup, Vaughan Evans, Brian Tracy, Wydawnictwo Onepress

Stabilność systemu elektroenergetycznego, Jan Machowski , Zbigniew Lubośny, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II</b>, <font color="navy">Jaime Levy</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Strategia UX. Techniki tworzenia innowacyjnych rozwiązań cyfrowych. Wydanie II, Jaime Levy, Wydawnictwo Helion

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami