Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Finanse z arkuszem kalkulacyjnym

Finanse z arkuszem kalkulacyjnym

44.00zł
32.56zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne 67.90zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Autor: Tomasz Tokarski

ISBN: 978-83-208-1879-6

Ilość stron: 392

Data wydania: 09/2010

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi.

Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy.
 
Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.

Rozdziały:

1. MODELE WYBORU KONSUMENTA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia
1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług
1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług
1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.5. Podsumowanie
1.6. Testy i zadania
1.6.1. Testy
1.6.2. Zadania

2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele dwuokresowe
2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego
2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego
2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego
2.3. Model n-okresowy
2.4. Podsumowanie
2.5. Testy i zadania
2.5.1. Testy
2.5.2. Zadania

3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia modelu
3.3. Rozwiązanie modelu
3.4. Uogólnienie modelu
3.5. Podsumowanie
3.6. Testy i zadania
3.6.1. Testy
3.6.2. Zadania

4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawowe pojęcia
4.3. Koszty i ich rodzaje
4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości
4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji
4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji
4.5. Podsumowanie
4.6. Testy i zadania
4.6.1. Testy
4.6.2. Zadania

5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ
5.1. Wprowadzenie
5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów
5.4. Podsumowanie
5.5. Testy i zadania
5.5.1. Testy
5.5.2. Zadania

6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Równowaga czystego monopolu
6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu
6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu
6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej
6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku
6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej
6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców
6.4. Podsumowanie
6.5. Testy i zadania
6.5.1. Testy
6.5.2. Zadania

7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU
7.1. Wprowadzenie
7.2. Modele duopolu
7.2.1. Duopol Cournota
7.2.2. Duopol Stackelberga
7.2.3. Duopol Bertranda
7.3. Modele oligopolu
7.3.1. Oligopol Cournota
7.3.2. Oligopol Stackelberga
7.3.3. Oligopol Bertranda
7.4. Podsumowanie
7.5. Testy i zadania
7.5.1. Testy
7.5.2. Zadania

8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI
8.1. Wprowadzenie
8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej
8.2.1. Popyt na kapitał i pracę
8.2.2. Popyt na n czynników produkcji
8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu
8.3.1. Popyt na kapitał i pracę
8.3.2. Popyt na n czynników produkcji
8.4. Podsumowanie
8.5. Testy i zadania
8.5.1. Testy
8.5.2. Zadania

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne”, kupili także:
<b>Logistyka przyszłości</b>, <font color="navy">Halina Brdulak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo PWE</font>
Logistyka przyszłości, Halina Brdulak, Wydawnictwo PWE
<b>Tworzywa sztuczne tom 3 Środki pomocnicze i specjalne zastosowanie polimerów</b>, <font color="navy">Włodzimierz Szlezyngier, Zbigniew K. Brzozowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Fosze</font>
Tworzywa sztuczne tom 3 Środki pomocnicze i specjalne zastosowanie polimerów, Włodzimierz Szlezyngier, Zbigniew K. Brzozowski, Wydawnictwo Fosze
<b>Sygnał i szum Sztuka prognozowania w erze technologii</b>, <font color="navy">Nate Silver</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Sygnał i szum Sztuka prognozowania w erze technologii, Nate Silver, Wydawnictwo Onepress
<b>C++ Builder 2006 ćwiczenia praktyczne</b>, <font color="navy">Andrzej Daniluk</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
C++ Builder 2006 ćwiczenia praktyczne, Andrzej Daniluk, Wydawnictwo HELION
<b>Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone</b>, <font color="navy">Adam Jarczyński</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Etykieta w biznesie. Praktyczny poradnik savoir-vivre'u. Wydanie II rozszerzone, Adam Jarczyński, Wydawnictwo Onepress
<b>Mininawyki. Małymi krokami do sukcesu</b>, <font color="navy">Stephen Guise</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Mininawyki. Małymi krokami do sukcesu, Stephen Guise, Wydawnictwo Sensus
<b>Układy półprzewodnikowe Wydanie 4</b>, <font color="navy">Ulrich Tietze, Christoph Schenk</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WNT</font>
Układy półprzewodnikowe Wydanie 4, Ulrich Tietze, Christoph Schenk, Wydawnictwo WNT
<b>Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci</b>, <font color="navy">Alicja Żarowska-Mazur , Dawid Mazur</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Tworzenie i obróbka filmów dla dzieci, Alicja Żarowska-Mazur , Dawid Mazur, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Optymalizacja Wybrane metody z przykładami zastosowań</b>, <font color="navy">Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Piotr Oprocha</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Optymalizacja Wybrane metody z przykładami zastosowań, Jan Kusiak, Anna Danielewska-Tułecka, Piotr Oprocha, Wydawnictwo Naukowe PWN
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWE
 Kategoria:
 SQL
MySQL szybki start wydanie II

MySQL szybki start wydanie II

82.95zł
58.89zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Java Efektywne programowanie Wydanie II Joshua Bloch HELION
100 sposobów na tworzenie robotów sieciowych Kevin Hemenway, Tara Calishain HELION
Chłodnictwo Technologia w piekarni Klaus Losche Naukowe PWN
Python i Django Programowanie aplikacji webowych Jeff Forcier, Paul Bissex, Wesley Chun HELION
Real World Digital Audio edycja polska Peter Kirn HELION
UML 2.1 ćwiczenia Praca zbiorowa pod redakcją Stanisława Wryczy HELION
Informatyka Europejczyka Podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych. Zakres podstawowy (Wydanie II) Jarosław Skłodowski HELION
CATIA v5 przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym Andrzej Wełyczko HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 2 Dante Treglia HELION

niedziela, 22 kwiecień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami