Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 MsPress
Pierwsze spojrzenie na Microsoft Office System 2007

Pierwsze spojrzenie na Microsoft Office System 2007

50.40zł
42.34zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne 67.90zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Autor: Tomasz Tokarski

ISBN: 978-83-208-1879-6

Ilość stron: 392

Data wydania: 09/2010

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi.

Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy.
 
Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.

Rozdziały:

1. MODELE WYBORU KONSUMENTA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia
1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług
1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług
1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.5. Podsumowanie
1.6. Testy i zadania
1.6.1. Testy
1.6.2. Zadania

2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele dwuokresowe
2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego
2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego
2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego
2.3. Model n-okresowy
2.4. Podsumowanie
2.5. Testy i zadania
2.5.1. Testy
2.5.2. Zadania

3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia modelu
3.3. Rozwiązanie modelu
3.4. Uogólnienie modelu
3.5. Podsumowanie
3.6. Testy i zadania
3.6.1. Testy
3.6.2. Zadania

4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawowe pojęcia
4.3. Koszty i ich rodzaje
4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości
4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji
4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji
4.5. Podsumowanie
4.6. Testy i zadania
4.6.1. Testy
4.6.2. Zadania

5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ
5.1. Wprowadzenie
5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów
5.4. Podsumowanie
5.5. Testy i zadania
5.5.1. Testy
5.5.2. Zadania

6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Równowaga czystego monopolu
6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu
6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu
6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej
6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku
6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej
6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców
6.4. Podsumowanie
6.5. Testy i zadania
6.5.1. Testy
6.5.2. Zadania

7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU
7.1. Wprowadzenie
7.2. Modele duopolu
7.2.1. Duopol Cournota
7.2.2. Duopol Stackelberga
7.2.3. Duopol Bertranda
7.3. Modele oligopolu
7.3.1. Oligopol Cournota
7.3.2. Oligopol Stackelberga
7.3.3. Oligopol Bertranda
7.4. Podsumowanie
7.5. Testy i zadania
7.5.1. Testy
7.5.2. Zadania

8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI
8.1. Wprowadzenie
8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej
8.2.1. Popyt na kapitał i pracę
8.2.2. Popyt na n czynników produkcji
8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu
8.3.1. Popyt na kapitał i pracę
8.3.2. Popyt na n czynników produkcji
8.4. Podsumowanie
8.5. Testy i zadania
8.5.1. Testy
8.5.2. Zadania

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne”, kupili także:

OpenGL i GLSL (nie taki krótki kurs) Część II, Przemysław Kiciak, Wydawnictwo Naukowe PWN

Tradycyjna medycyna chińska Fundamenty praktyki klinicznej. Diagnozowanie, leczenie, analiza przypadków, Yan Yue Li-feng Quian Lin-chao Xi-Sheng, Wydawnictwo GALAKTYKA

Zrozumieć małe mikrokontrolery, James M. Sibitroth, Wydawnictwo BTC
<b>Mechanika ogólna - Misiak Tom 1 Statyka i kinematyka Wydanie VIII</b>, <font color="navy">Jan Misiak</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Mechanika ogólna - Misiak Tom 1 Statyka i kinematyka Wydanie VIII, Jan Misiak, Wydawnictwo Naukowe PWN

ABC tworzenia stron WWW wydanie II, Bartosz Danowski, Wydawnictwo Helion

Bright Line Eating. Jak stać się szczupłym, szczęśliwym i wolnym człowiekiem, Susan Peirce Thompson, Wydawnictwo Septem

Sztuka podejmowania decyzji Dlaczego mądrzy ludzie dokonują złych wyborów, Gary Klein, Wydawnictwo Onepress

Marketerzy kłamią Potęga autentycznych historii w świecie kłamstwa, Steh Godin, Wydawnictwo Onepress

Rekonfigurowalny Firewall implementowany w układach FPGA, Maciej Twardy, Kazimierz Wiatr, Wydawnictwo EXIT

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami