Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Difin
Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem

36.00zł
32.40zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne 67.90zł
Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne

Autor: Tomasz Tokarski

ISBN: 978-83-208-1879-6

Ilość stron: 392

Data wydania: 09/2010

Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi.

Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta; modele wyboru między pracą a czasem wolnym; wstęp do teorii przedsiębiorstwa; przedsiębiorstwo działające w warunkach konkurencji doskonałej, monopolu, duopolu i oligopolu; popyt przedsiębiorstwa na czynniki produkcji. Podręcznik uzupełniają podsumowania, testy i zadania ułatwiające opanowanie i usystematyzowanie wiedzy.
 
Podręcznik przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, matematyki.

Rozdziały:

1. MODELE WYBORU KONSUMENTA
1.1. Wprowadzenie
1.2. Podstawowe pojęcia
1.3. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku dwóch dóbr lub usług
1.3.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.3.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.4. Wybór dokonywany przez konsumenta na rynku n dóbr lub usług
1.4.1. Model z ogólną funkcją użyteczności
1.4.2. Model z potęgową funkcją użyteczności
1.5. Podsumowanie
1.6. Testy i zadania
1.6.1. Testy
1.6.2. Zadania

2. MODELE MIĘDZYOKRESOWEGO WYBORU KONSUMENTA
2.1. Wprowadzenie
2.2. Modele dwuokresowe
2.2.1. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego
2.2.2. Model konsumenta z dostępem do rynku inwestycyjnego
2.2.3. Model konsumenta z dostępem do rynku kredytowego i inwestycyjnego
2.3. Model n-okresowy
2.4. Podsumowanie
2.5. Testy i zadania
2.5.1. Testy
2.5.2. Zadania

3. WYBÓR MIĘDZY PRACĄ A CZASEM WOLNYM. PODAŻ PRACY JEDNOSTKI
3.1. Wprowadzenie
3.2. Założenia modelu
3.3. Rozwiązanie modelu
3.4. Uogólnienie modelu
3.5. Podsumowanie
3.6. Testy i zadania
3.6.1. Testy
3.6.2. Zadania

4. WSTĘP DO TEORII PRZEDSIĘBIORSTWA
4.1. Wprowadzenie
4.2. Podstawowe pojęcia
4.3. Koszty i ich rodzaje
4.4. Funkcja produkcji i jej właściwości
4.4.1. Dwuczynnikowa funkcja produkcji
4.4.2. n-czynnikowa funkcja produkcji
4.5. Podsumowanie
4.6. Testy i zadania
4.6.1. Testy
4.6.2. Zadania

5. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH KONKURENCJI DOSKONAŁEJ
5.1. Wprowadzenie
5.2. Warunek konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
5.3. Równowaga przedsiębiorstwa przy U-kształtnych krzywych kosztów
5.4. Podsumowanie
5.5. Testy i zadania
5.5.1. Testy
5.5.2. Zadania

6. PRZEDSIĘBIORSTWO DZIAŁAJĄCE W WARUNKACH MONOPOLU
6.1. Wprowadzenie
6.2. Równowaga czystego monopolu
6.2.1. Warunki konieczny i dostateczny maksymalizacji zysku
6.2.2. Szczególne przypadki równowagi monopolu
6.3. Dyskryminacja cenowa monopolu
6.3.1. Pojęcie dyskryminacji cenowej
6.3.2. Warunki konieczne i dostateczne maksymalizacji zysku
6.3.3. Pewne szczególne przypadki modeli dyskryminacji cenowej
6.3.4. Dyskryminacja cenowa przy n rynkach odbiorców
6.4. Podsumowanie
6.5. Testy i zadania
6.5.1. Testy
6.5.2. Zadania

7. PODSTAWOWE MODELE DUOPOLU I OLIGOPOLU
7.1. Wprowadzenie
7.2. Modele duopolu
7.2.1. Duopol Cournota
7.2.2. Duopol Stackelberga
7.2.3. Duopol Bertranda
7.3. Modele oligopolu
7.3.1. Oligopol Cournota
7.3.2. Oligopol Stackelberga
7.3.3. Oligopol Bertranda
7.4. Podsumowanie
7.5. Testy i zadania
7.5.1. Testy
7.5.2. Zadania

8. POPYT PRZEDSIĘBIORSTWA NA CZYNNIKI PRODUKCJI
8.1. Wprowadzenie
8.2. Popyt na czynniki produkcji w warunkach konkurencji doskonałej
8.2.1. Popyt na kapitał i pracę
8.2.2. Popyt na n czynników produkcji
8.3. Popyt na czynniki produkcji w warunkach monopolu
8.3.1. Popyt na kapitał i pracę
8.3.2. Popyt na n czynników produkcji
8.4. Podsumowanie
8.5. Testy i zadania
8.5.1. Testy
8.5.2. Zadania

Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonomia matematyczna Modele mikroekonomiczne”, kupili także:
<b>Ramiona tricepsy bicepsy rozciąganie</b>, <font color="navy">Kurt Brungardt</font>, <font color="green"> Wydawnictwo AHA</font>
Ramiona tricepsy bicepsy rozciąganie, Kurt Brungardt, Wydawnictwo AHA
<b>Automatyka Podstawy teorii Wydanie II</b>, <font color="navy">Andrzej Dębowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Automatyka Podstawy teorii Wydanie II, Andrzej Dębowski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Trening w rytmie slow. Dbaj o siebie, ćwicz i żyj w zgodzie ze sobą i z naturą</b>, <font color="navy">Katarzyna Grządka</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Septem</font>
Trening w rytmie slow. Dbaj o siebie, ćwicz i żyj w zgodzie ze sobą i z naturą, Katarzyna Grządka, Wydawnictwo Septem
<b>Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2</b>, <font color="navy">Michał Jankowski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo WNT</font>
Elementy grafiki komputerowej Wydanie 2, Michał Jankowski, Wydawnictwo WNT
<b>Blender Mistrzowskie animacje 3D</b>, <font color="navy">Tony Mullen</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Blender Mistrzowskie animacje 3D, Tony Mullen, Wydawnictwo HELION
<b>WCF od podstaw Komunikacja sieciowa nowej generacji</b>, <font color="navy">Maciej Grabek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
WCF od podstaw Komunikacja sieciowa nowej generacji, Maciej Grabek, Wydawnictwo HELION
<b>Fizyka wiary Kwantowa magia</b>, <font color="navy">Witalij Tichopław, Tatiana Tichopław</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Studio Astropsychologii</font>
Fizyka wiary Kwantowa magia, Witalij Tichopław, Tatiana Tichopław, Wydawnictwo Studio Astropsychologii
<b>Zaplanuj swój sukces! Biznesplan na start</b>, <font color="navy">Anna Szajkowska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Zaplanuj swój sukces! Biznesplan na start, Anna Szajkowska, Wydawnictwo Onepress
<b>Zarządzanie w płaskim świecie Budowanie relacji w dobie globalizacji</b>, <font color="navy">Susan Bloch, Philip Whiteley</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Zarządzanie w płaskim świecie Budowanie relacji w dobie globalizacji, Susan Bloch, Philip Whiteley, Wydawnictwo Onepress
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo PWE
 Kategoria:
 Energetyka
Widoczne i niewidoczne Atom, łupki, wiatr w dyskursach medialnych wokół energetyki

Widoczne i niewidoczne Atom, łupki, wiatr w dyskursach medialnych wokół energetyki

39.90zł
33.92zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Solid Edge Komputerowe wspomaganie projektowania Grzegorz Kazimierczak, Bernard Pacula, Adam Budzyński HELION
UNIX. Sztuka programowania Eric S. Raymond HELION
Ekonomia polityczna Unii Europejskiej i jej problemy Kazimierz Tarchalski WNT
Zarządzanie jakością żywności Ujęcie technologiczno-menedżerskie Luning P.A., Marcelis W.J., Jongen W.M.F. WNT
Podstawy fizyki Tom 3 Wydanie 2 David Halliday, Robert Resnick, Jearl Walker Naukowe PWN
Architektura systemów zarządzania przedsiębiorstwem Wzorce projektowe Martin Fowler HELION
Sztuczna inteligencja Marek Jan Kasperski HELION
Biologia Chemia Fizyka Jakie to proste! Carol Vorderman Arkady
SQL Rusz głową (Head first) Lynn Beighley HELION

wtorek, 11 grudzień 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami