Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 BTC
Zasilacze urządzeń elektronicznych Przewodnik dla początkujących

Zasilacze urządzeń elektronicznych Przewodnik dla początkujących

79.00zł
Ekonometria skłonności 40.00zł
Ekonometria skłonności

Autor: Józef Hozer,  Mariusz Doszyń

ISBN: 83-208-1522-3

Ilość stron: 160

Data wydania: 2004

Książka ta poświęcona jest badaniu skłonności ludzkich w procesie gospodarowania. Omówiono w niej podstawowe pojęcia i metody pomiaru skłonności.

Przedstawiono koncepcje dotyczące skłonności i postaw ludzkich, zawarte w literaturze filozoficznej, psychologicznej i ekonomicznej.

Wiele miejsca poświęcono analizie skłonności z wykorzystaniem modeli ekonometrycznych, rozważając m.in. krańcową skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu, skłonność do ryzyka, kooperacji, przedsiębiorczości, skłonność do osiągania sukcesów oraz do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi.

Rozdziały:

1.Skłonności w ekonomii
1.1. Krańcowa skłonność do konsumpcji i oszczędzania a wzrost dochodu narodowego w literaturze ekonomicznej
1.2. Definicje skłonności
1.3. Celowość w procesie gospodarowania a geometryczna interpretacja osobowości ludzkiej
1.4. Pentagon źródeł sił sprawczych: Tempus, locus, homo, casus et fortuna regit factum

2. Metody pomiaru skłonności
2.1. Pomiar skłonności metodą częstościową K. Poppera
2.2. Trygonometryczna interpretacja skłonności
2.3. Analiza porównawcza dwóch miar skłonności
2.4. Skłonności a entropia

3. Namiętności, zachowania, afekty, postawy i emocje w literaturze
3.1. Filozoficzne ujęcie postaw ludzkich
3.2. Namiętności a interesy
3.3.  Skłonności a sumienie
3.4. Psychologiczne ujęcie zachowań ludzkich
3.5. Skłonności a zasada racjonalnego gospodarowania w ujęciu O. Lange
3.6. Skłonności a ekonomiczna teoria zachowań ludzkich G.S. Beckera
3.7. Skłonności a teoria racjonalności selektywnej H. Leibensteina

4. Definicje i rodzaje skłonności
4.1. Definicje skłonności
4.2. Krańcowa skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu
4.3. Skłonność do ryzyka
4.4. Skłonność do kooperacji
4.5. Skłonność do przedsiębiorczości
4.6. Skłonność do osiągania sukcesów
4.7. Skłonność do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi
4.8. Skłonność do palenia papierosów i picia alkoholu
4.9. Pozostałe rodzaje skłonności

5. Empiryczna analiza wybranych skłonności
5.1. Analiza skłonności do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.2. Analiza wartości entropii odpowiadających skłonnościom do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.3. Analiza skłonności do picia alkoholu w Polsce w 1996 r.
5.4. Analiza skłonności do picia mocnych alkoholi w Polsce w 1996 r.
5.5. Analiza skłonności do motoryzacji w Polsce w latach 1993-1999
5.6. Analiza skłonności do migracji oraz selektywność migracji wewnętrznych w Polsce w 2000 r.
5.7. Analiza długo- oraz krótkookresowych krańcowych skłonności do konsumpcji w Polsce w latach 1991-2000
5.8. Potoczne rozumienie pojęcie skłonności - badania ankietowe

Ekonometria skłonności
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonometria skłonności”, kupili także:

Doścignąć czołówkę czyli Poprowadź firmę do sukcesu wzorem najlepszych, Rosalie Lober, Wydawnictwo Promise
<b>Matematyka w uczeniu maszynowym</b>, <font color="navy">Marc Peter Deisenroth, A. Aldo Faisal, Cheng Soon Ong</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Matematyka w uczeniu maszynowym, Marc Peter Deisenroth, A. Aldo Faisal, Cheng Soon Ong, Wydawnictwo Helion

Etyczna manipulacja, czyli jak sprawić, żeby ludzie naprawdę Cię lubili Wydanie II rozszerzone, Agnieszka Ornatowska, Wydawnictwo Sensus

Technologie mobilne w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw, Ocicka Barbara, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Rozpoczynanie badań Jak wybrać ciekawy temat badawczy</b>, <font color="navy">Thomas S. Mullaney</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Rozpoczynanie badań Jak wybrać ciekawy temat badawczy, Thomas S. Mullaney, Wydawnictwo Naukowe PWN

Meteorologia morska z oceanografią, Stefan Trzeciak, Wydawnictwo Naukowe PWN

Systemy techniczne formujące inteligentne otoczenie osoby niepełnosprawnej, Piotr Augustyniak, Katarzyna Barczewska, Anna Broniec, Andrzej Izworsk, Wydawnictwo EXIT

Dogadać się z innymi, czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji, Joanna Berendt, Agnieszka Kozak, Wydawnictwo Onepress

Talenty w firmie czyli jak rekrutować i motywować najlepszych, Wojciech Daniecki, Wydawnictwo Naukowe PWN

wtorek, 23 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami