Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Polsko-angielski słownik matematyczny Słownik podręczny

Polsko-angielski słownik matematyczny Słownik podręczny

39.00zł
31.59zł
Ekonometria skłonności 40.00zł
Ekonometria skłonności

Autor: Józef Hozer,  Mariusz Doszyń

ISBN: 83-208-1522-3

Ilość stron: 160

Data wydania: 2004

Książka ta poświęcona jest badaniu skłonności ludzkich w procesie gospodarowania. Omówiono w niej podstawowe pojęcia i metody pomiaru skłonności.

Przedstawiono koncepcje dotyczące skłonności i postaw ludzkich, zawarte w literaturze filozoficznej, psychologicznej i ekonomicznej.

Wiele miejsca poświęcono analizie skłonności z wykorzystaniem modeli ekonometrycznych, rozważając m.in. krańcową skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu, skłonność do ryzyka, kooperacji, przedsiębiorczości, skłonność do osiągania sukcesów oraz do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi.

Rozdziały:

1.Skłonności w ekonomii
1.1. Krańcowa skłonność do konsumpcji i oszczędzania a wzrost dochodu narodowego w literaturze ekonomicznej
1.2. Definicje skłonności
1.3. Celowość w procesie gospodarowania a geometryczna interpretacja osobowości ludzkiej
1.4. Pentagon źródeł sił sprawczych: Tempus, locus, homo, casus et fortuna regit factum

2. Metody pomiaru skłonności
2.1. Pomiar skłonności metodą częstościową K. Poppera
2.2. Trygonometryczna interpretacja skłonności
2.3. Analiza porównawcza dwóch miar skłonności
2.4. Skłonności a entropia

3. Namiętności, zachowania, afekty, postawy i emocje w literaturze
3.1. Filozoficzne ujęcie postaw ludzkich
3.2. Namiętności a interesy
3.3.  Skłonności a sumienie
3.4. Psychologiczne ujęcie zachowań ludzkich
3.5. Skłonności a zasada racjonalnego gospodarowania w ujęciu O. Lange
3.6. Skłonności a ekonomiczna teoria zachowań ludzkich G.S. Beckera
3.7. Skłonności a teoria racjonalności selektywnej H. Leibensteina

4. Definicje i rodzaje skłonności
4.1. Definicje skłonności
4.2. Krańcowa skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu
4.3. Skłonność do ryzyka
4.4. Skłonność do kooperacji
4.5. Skłonność do przedsiębiorczości
4.6. Skłonność do osiągania sukcesów
4.7. Skłonność do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi
4.8. Skłonność do palenia papierosów i picia alkoholu
4.9. Pozostałe rodzaje skłonności

5. Empiryczna analiza wybranych skłonności
5.1. Analiza skłonności do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.2. Analiza wartości entropii odpowiadających skłonnościom do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.3. Analiza skłonności do picia alkoholu w Polsce w 1996 r.
5.4. Analiza skłonności do picia mocnych alkoholi w Polsce w 1996 r.
5.5. Analiza skłonności do motoryzacji w Polsce w latach 1993-1999
5.6. Analiza skłonności do migracji oraz selektywność migracji wewnętrznych w Polsce w 2000 r.
5.7. Analiza długo- oraz krótkookresowych krańcowych skłonności do konsumpcji w Polsce w latach 1991-2000
5.8. Potoczne rozumienie pojęcie skłonności - badania ankietowe

Ekonometria skłonności
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonometria skłonności”, kupili także:

ABC systemu Windows 10 PL, Danuta Mendrala, Marcin Szeliga, Wydawnictwo Helion

Rzeczy niemożliwe, które nie mogły powstać, a istnieją, Reinhard Habeck, Wydawnictwo Amber
<b>Robotyzacja i automatyzacja Przemysł 4.0</b>, <font color="navy">Wojciech Kaczmarek</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Robotyzacja i automatyzacja Przemysł 4.0, Wojciech Kaczmarek, Wydawnictwo Naukowe PWN

Zaufanie 2.0 Jak wywierać wpływ, zdobyć lojalność klientów i kreować markę, Chris Brogan, Julien Smith, Wydawnictwo Onepress

Wykaż, że - Zbiór zadań z geometrii, Stefan Mizia, Wydawnictwo DWE

jQuery Leksykon kieszonkowy, David Flanagan, Wydawnictwo Helion
<b>Najkrótsza historia Europy</b>, <font color="navy">John Hirst</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Najkrótsza historia Europy, John Hirst, Wydawnictwo Naukowe PWN

Hiszpania dla bystrzaków Wydanie IV, Neil E. Schlecht, Wydawnictwo Onepress

Marketing 3.0, Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiawan, Wydawnictwo MT Biznes

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami