Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Technologia walcowania gwintów zewnętrznych

Technologia walcowania gwintów zewnętrznych

59.00zł
Ekonometria skłonności 40.00zł
Ekonometria skłonności

Autor: Józef Hozer,  Mariusz Doszyń

ISBN: 83-208-1522-3

Ilość stron: 160

Data wydania: 2004

Książka ta poświęcona jest badaniu skłonności ludzkich w procesie gospodarowania. Omówiono w niej podstawowe pojęcia i metody pomiaru skłonności.

Przedstawiono koncepcje dotyczące skłonności i postaw ludzkich, zawarte w literaturze filozoficznej, psychologicznej i ekonomicznej.

Wiele miejsca poświęcono analizie skłonności z wykorzystaniem modeli ekonometrycznych, rozważając m.in. krańcową skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu, skłonność do ryzyka, kooperacji, przedsiębiorczości, skłonność do osiągania sukcesów oraz do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi.

Rozdziały:

1.Skłonności w ekonomii
1.1. Krańcowa skłonność do konsumpcji i oszczędzania a wzrost dochodu narodowego w literaturze ekonomicznej
1.2. Definicje skłonności
1.3. Celowość w procesie gospodarowania a geometryczna interpretacja osobowości ludzkiej
1.4. Pentagon źródeł sił sprawczych: Tempus, locus, homo, casus et fortuna regit factum

2. Metody pomiaru skłonności
2.1. Pomiar skłonności metodą częstościową K. Poppera
2.2. Trygonometryczna interpretacja skłonności
2.3. Analiza porównawcza dwóch miar skłonności
2.4. Skłonności a entropia

3. Namiętności, zachowania, afekty, postawy i emocje w literaturze
3.1. Filozoficzne ujęcie postaw ludzkich
3.2. Namiętności a interesy
3.3.  Skłonności a sumienie
3.4. Psychologiczne ujęcie zachowań ludzkich
3.5. Skłonności a zasada racjonalnego gospodarowania w ujęciu O. Lange
3.6. Skłonności a ekonomiczna teoria zachowań ludzkich G.S. Beckera
3.7. Skłonności a teoria racjonalności selektywnej H. Leibensteina

4. Definicje i rodzaje skłonności
4.1. Definicje skłonności
4.2. Krańcowa skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu
4.3. Skłonność do ryzyka
4.4. Skłonność do kooperacji
4.5. Skłonność do przedsiębiorczości
4.6. Skłonność do osiągania sukcesów
4.7. Skłonność do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi
4.8. Skłonność do palenia papierosów i picia alkoholu
4.9. Pozostałe rodzaje skłonności

5. Empiryczna analiza wybranych skłonności
5.1. Analiza skłonności do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.2. Analiza wartości entropii odpowiadających skłonnościom do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.3. Analiza skłonności do picia alkoholu w Polsce w 1996 r.
5.4. Analiza skłonności do picia mocnych alkoholi w Polsce w 1996 r.
5.5. Analiza skłonności do motoryzacji w Polsce w latach 1993-1999
5.6. Analiza skłonności do migracji oraz selektywność migracji wewnętrznych w Polsce w 2000 r.
5.7. Analiza długo- oraz krótkookresowych krańcowych skłonności do konsumpcji w Polsce w latach 1991-2000
5.8. Potoczne rozumienie pojęcie skłonności - badania ankietowe

Ekonometria skłonności
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonometria skłonności”, kupili także:

Z nurtem Amazonki. Pionierska wyprawa Piotra Chmielińskiego, Joe Kane, Wydawnictwo Bezdroża

Mac OS X Leopard Ćwiczenia praktyczne, Łukasz Suma, Wydawnictwo Helion

Gry świata według Lecha i Wojciecha Pijanowskich, Lech Pijanowski , Wojciech Pijanowski, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług</b>, <font color="navy">Jon Yablonski</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Prawa UX. Jak psychologia pomaga w projektowaniu lepszych produktów i usług, Jon Yablonski, Wydawnictwo Helion

Biblioteka jQuery. Sprawdzone wzorce projektowe, Thodoris Greasidis, Wydawnictwo Helion

Survival Wielki podręcznik, Chris McNab, Wydawnictwo Vesper

Lider produktu. Jak najlepsi menedżerowie tworzą doskonałe produkty i budują skuteczne zespoły, Richard Banfield, Martin Eriksson, Nate Walkingshaw, Wydawnictwo Onepress

Krótka historia wielkich umysłów Genialni matematycy i ich arcydzieła, Ian Stewart, Wydawnictwo Prószyński

Getting Things Done w praktyce. 10 kroków do efektywności bez stresu, David Allen, Brandon Hall, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 25 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami