Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Ekonometria » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 WNT
Wstęp do chemii materiałów

Wstęp do chemii materiałów

65.10zł
52.73zł
Ekonometria skłonności 40.00zł
Ekonometria skłonności

Autor: Józef Hozer,  Mariusz Doszyń

ISBN: 83-208-1522-3

Ilość stron: 160

Data wydania: 2004

Książka ta poświęcona jest badaniu skłonności ludzkich w procesie gospodarowania. Omówiono w niej podstawowe pojęcia i metody pomiaru skłonności.

Przedstawiono koncepcje dotyczące skłonności i postaw ludzkich, zawarte w literaturze filozoficznej, psychologicznej i ekonomicznej.

Wiele miejsca poświęcono analizie skłonności z wykorzystaniem modeli ekonometrycznych, rozważając m.in. krańcową skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu, skłonność do ryzyka, kooperacji, przedsiębiorczości, skłonność do osiągania sukcesów oraz do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi.

Rozdziały:

1.Skłonności w ekonomii
1.1. Krańcowa skłonność do konsumpcji i oszczędzania a wzrost dochodu narodowego w literaturze ekonomicznej
1.2. Definicje skłonności
1.3. Celowość w procesie gospodarowania a geometryczna interpretacja osobowości ludzkiej
1.4. Pentagon źródeł sił sprawczych: Tempus, locus, homo, casus et fortuna regit factum

2. Metody pomiaru skłonności
2.1. Pomiar skłonności metodą częstościową K. Poppera
2.2. Trygonometryczna interpretacja skłonności
2.3. Analiza porównawcza dwóch miar skłonności
2.4. Skłonności a entropia

3. Namiętności, zachowania, afekty, postawy i emocje w literaturze
3.1. Filozoficzne ujęcie postaw ludzkich
3.2. Namiętności a interesy
3.3.  Skłonności a sumienie
3.4. Psychologiczne ujęcie zachowań ludzkich
3.5. Skłonności a zasada racjonalnego gospodarowania w ujęciu O. Lange
3.6. Skłonności a ekonomiczna teoria zachowań ludzkich G.S. Beckera
3.7. Skłonności a teoria racjonalności selektywnej H. Leibensteina

4. Definicje i rodzaje skłonności
4.1. Definicje skłonności
4.2. Krańcowa skłonność do konsumpcji, oszczędzania i importu
4.3. Skłonność do ryzyka
4.4. Skłonność do kooperacji
4.5. Skłonność do przedsiębiorczości
4.6. Skłonność do osiągania sukcesów
4.7. Skłonność do kierowania się zdarzeniami najbardziej prawdopodobnymi
4.8. Skłonność do palenia papierosów i picia alkoholu
4.9. Pozostałe rodzaje skłonności

5. Empiryczna analiza wybranych skłonności
5.1. Analiza skłonności do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.2. Analiza wartości entropii odpowiadających skłonnościom do palenia papierosów w Polsce w 1996 r.
5.3. Analiza skłonności do picia alkoholu w Polsce w 1996 r.
5.4. Analiza skłonności do picia mocnych alkoholi w Polsce w 1996 r.
5.5. Analiza skłonności do motoryzacji w Polsce w latach 1993-1999
5.6. Analiza skłonności do migracji oraz selektywność migracji wewnętrznych w Polsce w 2000 r.
5.7. Analiza długo- oraz krótkookresowych krańcowych skłonności do konsumpcji w Polsce w latach 1991-2000
5.8. Potoczne rozumienie pojęcie skłonności - badania ankietowe

Ekonometria skłonności
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Ekonometria skłonności”, kupili także:
<b>Psychoarytmetyka</b>, <font color="navy">Maria Montessori</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Naukowe PWN</font>
Psychoarytmetyka, Maria Montessori, Wydawnictwo Naukowe PWN

Jak się sprzedać Skuteczne techniki prezentacji, przekonywania i przekazu swoich idei, Arch Lustberg, Wydawnictwo MT Biznes

Elementarz kobiety bezpiecznej, Sylwester Kowalski, Wydawnictwo Onepress

Twarzą w twarz z kapitalizmem Realne rozwiązania dla niezdrowego systemu ekonomicznego, Philip Kotler, Wydawnictwo MT Biznes
<b>Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Wydanie II poszerzone</b>, <font color="navy">Katarzyna Pietroń</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Siła głosu. Jak mówić, by ludzie chcieli słuchać. Wydanie II poszerzone, Katarzyna Pietroń, Wydawnictwo Onepress

Programowanie treningu siłowego, Mark Rippetoe , Andy Baker, Wydawnictwo GALAKTYKA

Skoda Fabia II 04/2007 do 10/2014, Hans-Rüdiger Etzold, Wydawnictwo WKiŁ

Język C w pigułce. Kompletny przewodnik Wydanie II, Peter Prinz, Tony Crawford, Wydawnictwo Promise

Obliczenia w chemii analitycznej, Andrzej Cygański, Wydawnictwo WNT

środa, 24 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami