Autor: Małgorzata Przedpełska-Bieniek
ISBN: 978-83-928642-0-2
Ilo¶ć stron: 392
Data wydania: 2009
W¶ród zagadnień omówionych i zilustrowanych w ksi±żce znajduj± się m.in.: • akustyka - istota fal dĽwiękowych, cechy dĽwięku • elektroakustyka - mikrofony, stoły mikserskie, magnetofony, programy komputerowe • realizacja dĽwięku w filmie - etapy produkcji, montaż dĽwięku, systemy dĽwięku przestrzennego, dokładne omówienie postprodukcji w wielu wariantach od sporz±dzenia budżetu na realizację dĽwięku i nagrań z planu po ostateczne zgranie w różnych formatach audio - dla różnych form filmowych, tv, reklamy, płyt dvd, itd.
Zainteresowani znajd± w niej wiele opisów urz±dzeń, definicji i rysunków, także z charakterystyk± najnowszych ¶wiatowych systemów udĽwiękowienia cyfrowego.
Ksi±żka zawiera także opis technologii udĽwiękowienia różnych rodzajów audycji telewizyjnych i form multimedialnych. Ponadto można się z niej dowiedzieć o mało znanych faktach z historii kina, o obróbce ta¶my ¶wiatłoczułej, zasadach korzystania z cytatów muzycznych i poprawnego sporz±dzenia metryki (wzory z różnych krajów), metodach archiwizacji i zabezpieczeniu materiałów dĽwiękowych.
Rozdziały:
Rozdział 1. D¬WIĘK I AKUSTYKA 1.1. ¬ródła dĽwięku 1.2. Drganie ciał sprężystych 1.3. Głos 1.4. Instrumenty muzyczne 1.5. Fale dĽwiękowe 1.6. Obiektywne wielko¶ci charkteryzuj±ce falę dĽwiękow± 1.7. Słuch 1.8. Subiektywna ocena dĽwięku 1.9. Wzajemne oddziaływane fal dĽwiękowych 1.10. Rozchodzenie się fal dĽwiękowych 1.11. Rozchodzenie się fal dĽwiękowych w pomieszczeniu zamkniętym 1.12. Pogłos 1.13. Adaptacja akustyczna pomieszczeń 1.14. Izolacyjno¶ć pomieszczeń 1.15. Rozchodzenie się fal dĽwiękowych w przestrzeni otwartej 1.16. Psychoakustyka 1.17. Różnice w odbiorze wrażeń wzrokowych i słuchowych 1.18. Różnice między słuchaniem bezpo¶rednim a po¶rednim
Rozdział 2. D¬WIĘK I ELEKTROAKUSTYKA 2.1. Historia 2.2. Tor przetwarzania sygnałów dĽwiękowych 2.3. Postać przebiegów akustycznych w torze fonicznym 2.4. Poł±czenia elementów toru fonicznego 2.5. Systemy rejestrowania i odtwarzania dĽwięku 2.6. ¬ródła sygnału fonicznego 2.7. Mikrofony 2.8. Konsolety i stoły mikserskie 2.9. Regulacja poziomu i wzmocnienia 2.10. Modyfikatory dĽwięku 2.11. Montaż dĽwięku 2.12. Rekonstrukcja dĽwięku 2.13. Mastering dĽwięku 2.14. Gło¶niki i słuchawki 2.15. Mierniki 2.16. Przesyłanie sygnałów dĽwiękowych na odległo¶ć 2.17. Rejestracja dĽwięku 2.18. Mechaniczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych 2.19. Zapis i odczyt sygnałów fonicznych na ta¶mie ¶wiatłoczułej 2.20. Magnetyczny zapis i odczyt sygnałów fonicznych 2.21. Synchroniczny zapis i odczyt dĽwięku 2.22. Współczesne metody rejestracji dĽwięku 2.23. Komputerowe formaty zapisu dĽwięku 2.24. Wymagania stawiane kandydatom na realizatorów dĽwięku
Rozdział 3. D¬WIĘK I FILM 3.1. Historia dĽwięku w filmie niemym 3.2. Pocz±tki dĽwięku - film dĽwiękowy 3.3. Zawarto¶ć ¶cieżki dĽwiękowej filmu 3.4. Metody realizacji dĽwięku w filmie 3.5. Synchronizacja obrazu i dĽwięku w filmie 3.6. Filmowy montaż dĽwięku 3.7. Rola dĽwięku w filmie 3.8. DĽwięk przestrzenny - rozwój formatów 3.9. Filmowe zawody dĽwiękowe 3.10. Produkcja kinowego filmu fabularnego 3.11. Produkcja dĽwięku do innych form audiowizualnych
Rozdział 4. MUZYKA I FILM 4.1. Problemy muzyczne do rozwi±zania na etapie scenariusza 4.2. Wykorzystanie gotowych utworów 4.3. Umowy twórców 4.4. Dodatkowe wynagrodzenie twórców 4.5. Naruszenie praw twórców 4.6. Polskie prawo autorskie i przepisy reguluj±ce polski rynek medialny w ¶wietle przepisów międzynarodowych 4.7. Problemy muzyczne w okresie przygotowawczym filmu 4.8. Problemy muzyczne w okresie zdjęciowym filmu 4.9. Muzyka w okresie postprodukcji filmu
Podsumowanie Spis ilustracji Spis zdjęć
DĽwięk w filmie --- Pozycja niedostępna.---
|