Droga startupu. Metoda sukcesu
Standardowe metody zarządzania nie zawsze się sprawdzają. W szczególności dotyczy to startupów, tj. nowych przedsiębiorstw - tworzonych z myślą o oferowaniu nowych produktów lub usług - które muszą działać w warunkach skrajnej niepewności. Sukces startupu zależy od wielu czynników, jednak szczególnie ważny jest sposób zarządzania.
W teorii większość menedżerów doskonale wie, że trzeba stawiać na innowacyjność i elastyczność, że należy myśleć nieszablonowo, a podczas przewodzenia zespołem pracowników konieczne jest dostrzeganie i wykorzystywanie ich naturalnych predyspozycji. W praktyce jednak okazuje się, że wdrożenie tych szczytnych idei stwarza sporo problemów!
Trzymasz w ręku książkę, którą napisano z myślą o wypełnieniu luki między teorią strategicznego zarządzania a praktyką. Skorzystają z niej kierownicy we wszystkich organizacjach, które stawiają na innowacyjność.
Przedstawiono tu sprawdzony schemat przekształcenia organizacji w taką, która będzie odnajdywać nowe źródła wzrostu w długim okresie. Pokazano, jak budować struktury odpowiedzialności motywujące do tworzenia innowacji i organizować pracę tak, żeby stała się naprawdę satysfakcjonująca.
Książka skłania do przemyślenia na nowo roli lidera - udowadnia, jak bardzo jest ważna ciągła otwartość na poszukiwania. Zawarte tu wskazówki są bardzo praktyczne i cenne nie tylko dla kierownictwa typowych startupów.
Dowiedz się, jak: • wdrażać metody zarządzania przedsiębiorczego • tworzyć portfel startupów w organizacji i zarządzać nim • stosować metodologię Lean Startup • uwalniać w organizacji pokłady kreatywności • kreować warunki rozwoju utalentowanych pracowników • wprowadzić organizację w stan ciągłej transformacji i ciągłego rozkwitu
Droga startupu - droga rozkwitu!
Spis treści:
Wprowadzenie (13)
CZĘŚĆ PIERWSZA: NOWOCZESNA FIRMA (29) Rozdział 1. Szanuj przeszłość, kreuj przyszłość: tworzenie nowoczesnej firmy (33) Rozdział 2. Przedsiębiorczość - brakująca funkcja (55) Rozdział 3. Myślenie rodem ze startupu (77) Rozdział 4. Podstawy metody Lean Startup (101) Rozdział 5. System zarządzania innowacjami w dużej skali (135)
CZĘŚĆ DRUGA: DROGA DO TRANSFORMACJI (155) Rozdział 6. Faza pierwsza: masa krytyczna (163) Rozdział 7. Faza druga: skalowanie (205) Rozdział 8. Faza trzecia: głębokie systemy (243) Rozdział 9. Księgowość innowacyjna (285)
CZĘŚĆ TRZECIA: OGÓLNY OBRAZ (325) Rozdział 10. Ogólna teoria przedsiębiorczości (331) Rozdział 11. W stronę polityki publicznej sprzyjającej przedsiębiorczości (343)
Epilog. Nowa religia obywatelska (373) Dodatek A. Dodatkowe źródła (379) Dodatek B. Katalog MVP (387) Słowo o metodach badawczych (395) Pełna przejrzystość (397) Podziękowania (399) Przypisy (405) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
Droga Startupu. Metoda sukcesu
|