Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Biznes Ekonomia Firma » Finanse » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
  Biznes
  Bizneswoman
  Coaching
  Ekonomia
  Finanse
  Giełda Inwestycje
  Gospodarka
  Kariera Samorealizacja
  Kompetencje osobiste
  Komunikacja i negocjacje
  Logistyka
  Marketing
  NLP Perswazja
  Organizacja Przedsiębiorstwo
  Rachunkowość
  Sprzedaż
  Sukces
  Szkolenia
  Zarządzanie
  Zasoby ludzkie HR
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 PWN
Nie tylko Enigma

Nie tylko Enigma

49.90zł
Czytanie bilansu przedsiębiorstwa (dla menedżerów) 35.00zł
Czytanie bilansu przedsiębiorstwa (dla menedżerów)

Tytuł: Czytanie bilansu przedsiębiorstwa (dla menedżerów)
Autor: Witold Bień
ISBN: 978-83-7641-263-4
Ilość stron: 124
Data wydania: 10/2010 (wydanie 9)
Format: 13.0x20.0cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 35.00zł


Książka zawiera wiadomości niezbędne do samodzielnego korzystania przez menedżerów z danych bilansu oraz rachunku wyników przedsiębiorstwa, tj. z najważniejszych sprawozdań finansowych obrazujących stan majątkowy firmy, jej zdolność do regulowania zobowiązań (wypłacalność) oraz osiągany wynik (zysk lub stratę).

W opracowaniu przedstawiono także zasady wykorzystywania informacji, jakie wynikają ze sprawozdania z przepływów pieniężnych, które sporządzane jest obligatoryjnie przez spółki akcyjne oraz inne przedsiębiorstwa prowadzące działalność na większą skalę.

Przedstawione w opracowaniu zasady czytania bilansu oraz rachunku wyników przedsiębiorstwa zostały poprzedzone wyjaśnieniami na temat istoty tych sprawozdań finansowych oraz treści ekonomicznej zawartych w nich pozycji. Wyjaśnienia te powinny ułatwić przyswojenie umiejętności posługiwania się danymi sprawozdań finansowych również przez osoby nieposiadające specjalistycznego przygotowania w dziedzinie finansów i księgowości.

Publikacja ma praktyczny charakter. Dlatego dołączono w końcowej części wypełniony przykładowo bilans oraz rachunek zysków i strat sporządzone według urzędowych wzorów. Dane wynikające z tych sprawozdań wykorzystano dla ilustrowania zasad czytania bilansu przykładami liczbowymi.

W książce uwzględniono standardowe wskaźniki, jakie przy analizie sprawozdań finansowych przedsiębiorstw stosowane są powszechnie zarówno w Polsce, jak i w innych krajach o gospodarce wolnorynkowej. Dzięki temu można także zorientować się o kryteriach, przez pryzmat których kontrahenci zagraniczni będą oceniali krajowe firmy.

Rozdziały:

1. Istota bilansu oraz rachunku wyników

2. Wpływ operacji gospodarczych na zmiany w bilansie

3. Rodzaje bilansów

4. Charakterystyka treści bilansu
4.1. Układ bilansu
4.2. Informacje wynikające z bilansu
Aktywa bilansu
Pasywa bilansu

5. Charakterystyka treści rachunku zysków i strat
5.1. Układ rachunku
5.2. Informacje uzyskiwane z rachunku zysków i strat

6. Pozioma i pionowa analiza sprawozdań finansowych
6.1. Założenia ogólne
6.2. Analiza wyniku finansowego
6.3. Analiza sytuacji majątkowej
6.4. Analiza przepływów pieniężnych
 
7. Wskaźnikowa analiza sprawozdań finansowych
7.1. Charakterystyka ogólna
7.2. Wskaźniki rentowności
7.3. Wskaźniki płynności finansowej
7.4. Wskaźniki wypłacalności
7.5. Wskaźniki rynku kapitałowego
7.6. Podsumowanie analizy

8. Załączniki
1. Bilans
2. Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)
3. Rachunek zysków i strat (wariant kalkulacyjny)

Czytanie bilansu przedsiębiorstwa (dla menedżerów)
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Czytanie bilansu przedsiębiorstwa (dla menedżerów)”, kupili także:

Harvard Business Review Zarządzanie łańcuchem dostaw, Harvard Business School Press, Wydawnictwo Onepress

Historia architektury zachodniej, David Watkin, Wydawnictwo Arkady

Klient ma zawsze rację Reklamacja to prezent, Janelle Barlow , Claus Moller, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Systemy neuronowo-rozmyte, Jacek Łęski, Wydawnictwo WNT
<b>Jęczing? Powiedź "dość!" i naucz się czerpać z optymizmu</b>, <font color="navy">Kamila Pepiak-Kowalska</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Jęczing? Powiedź "dość!" i naucz się czerpać z optymizmu, Kamila Pepiak-Kowalska, Wydawnictwo Onepress

Funkcjonowanie sektora handlu w łańcuchach dostaw, Władysław Szczepankiewicz, Wydawnictwo Difin

Nanotechnologie, R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan, Wydawnictwo Naukowe PWN

Tajniki języka JavaScript. ECMAScript 6 i dalej, Kyle Simpson, Wydawnictwo Helion

Detaliczna bankowość elektroniczna, Beata Świecka, Wydawnictwo CEDEWU

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami