Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » DTP Design » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Czym jest wzornictwo Podręcznik projektowania 95.00zł
Czym jest wzornictwo Podręcznik projektowania

Autor: Laura Slack

ISBN: 978-83-922797-6-1

Ilość stron: 256

Data wydania: 10/2007

Książka ta prezentuje konkretne produkty, umożliwiając dokładne zapoznanie się z procesami projektowania. Jakie są główne aspekty tworzenia produktu, okres jego użytkowania, i rynek?. Celem tej książki jest ukazanie materialnych i metafizycznych aspektów w projektowaniu produktu.

Wzornictwo przemysłowe to wieloznaczny termin zawierający w sobie projektowanie oświetlenia, mebli, grafikę, modę a także projektowanie przemysłowe. Wraz z komunikacją globalną, ograniczenia percepcji i materii zacierają się. Różnorodność narzuca nowe formy komunikacji, konfrontacji i kreatywności. Zjawisko to widoczne jest w portfoliach różnych projektantów prezentujących odmienne style. Jednakże, wciąż istnieją (i zawsze będą istnieć) wąskie specjalizacje w dziedzinie projektowania produktu.

Czy projektanci to nowa generacja futurologów? Nie, ale powinni znać potrzeby ludzi, umieć odczytać relacje między przeszłością, teraźniejszością a przyszłością, oraz przewidywać zmiany polityczne, społeczne i emocjonalne jakie zachodzą w ich otoczeniu. Rozwój technologii w systemach informacyjnych i logistycznych sprawił, że „globalni sąsiedzi” zbliżyli się do siebie. Projektowanie stało się nową formą ekspresji, zaś produkty - środkiem wymiany. Produkty jako wymienniki tworzą dochód.

Postrzeganie designu w biznesie zmieniło się. Jest ono obecnie kluczowym elementem wielkich korporacji. Firmy zauważyły, że inwestowanie w design jest opłacalne. Dokładnie przemyślany produkt może stać się ikoną – wizytówką firmy lub projektanta. Gwarantuje też wyjątkową pozycję na rynku.

Projektowanie produktu dotyczy tworzenia obiektu począwszy od rysunków, szkiców, prototypów lub modeli, poprzez fazę produkcji, logistyki, aż po dystrybucję. Produkty są projektowane zgodnie z określonymi wartościami wyznaczonymi przez projektanta, klienta lub końcowego użytkownika. Produkt „istnieje” dopóki moda lub postęp technologiczny nie narzucą nam nowego kryterium wyboru. Jak można tworzyć w sposób bardziej innowacyjny i odważny uwzględniając jednocześnie oczekiwania użytkowników?

Produkty określają naszą pozycję społeczną. Może prowadzić to do manipulowania kontekstem społecznym produktu. Obecnie możliwości wyboru są nieograniczone. Jak, wobec tego, ulepszyć istniejący przedmiot lub zaoferować coś nowego?

W obliczu globalizacji i nowych technologii, twórcy powinni na nowo zastanowić się nad pytaniem „czym jest wzornictwo? Na kim spoczywa odpowiedzialność za projektowanie przyszłości i spełnianie naszych oczekiwań?"

Rozdziały:

Problematyka

6 Czym jest wzornictwo przemysłowe?
10 Dzieje projektowania w zarysie: jak zmieniał się produkt
16 Nowy design: era produktów-hybryd
20 Funkcjonalność służy zabawie
26 Emocjonalna ergonomika i ukryta funkcjonalność
30 Informacja
34 Wielofunkcyjność
38 Dekoracja
44 Moralny aspekt designu
50 Kształt subtelności
56 Nowe znaczenie: projekt jako wypowiedź

Anatomia

62 Anatomia
64 Cele strategiczne
66 Cykl życia produktu
68 Założenia projektu
70 Proces powstawania: gromadzenie pomysłów i rozwój projektu.
76 Projekty nowatorskie
84 Rozwój produktu
88 Narzędzia projektanta
90 Rysunki i szkice
92 Modele i makiety
98 Komunikacja i prototypy
100 Materiały
106 Kolor
110 Faktura
114 Proporcje
118 Materiały a produkcja
124 Nadawanie nazwy
128 Promocja
132 Logistyka
134 Kanały dystrybucji
138 Prawa autorskie

Portfolio

140 Portfolio
142 BarberOsgerby
148 StudioBility
152 Vlaemsch()
160 Industrial Facility
166 Moooi
174 Biomega
182 Front
188 Ronan & Erwan Bouroullec
196 Miller Studio
202 Muji
208 Royal Tichelaar Makkum
214 Flo
220 Azumi
226 Youmeus Design
230 Portia Wells
236 Re Design
242 Marcel Wanders / Marcel Wonders

Et cetera

248 Bibliografia i źródła
251 Glosariusz
254 Indeks
256 Podziękowania

Czym jest wzornictwo Podręcznik projektowania
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Czym jest wzornictwo Podręcznik projektowania”, kupili także:

Strategia konkurencji, Michael E. Porter, Wydawnictwo MT Biznes

Błąd Darwina, Jerry Fodor , Massimo Piattelli-Palmarini, Wydawnictwo Naukowe PWN
<b>Zaawansowana analiza danych. Jak przejść z arkuszy Excela do Pythona i R</b>, <font color="navy">George Mount</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Helion</font>
Zaawansowana analiza danych. Jak przejść z arkuszy Excela do Pythona i R, George Mount, Wydawnictwo Helion

Psychologiczny model dobrostanu w pracy Wartość i sens pracy, Agnieszka Czerw, Wydawnictwo Naukowe PWN

Dom pod biegunem. Gorączka (ant)arktyczna, Dagmara Bożek-Andryszczak, Piotr Andryszczak, Wydawnictwo Bezdroża

HOMO CREATIVUS 40 technik podkręcania umysłu, Hugh MacLeod, Wydawnictwo Sensus

Projektowanie gier w środowisku Unity 3.x, Will Goldstone, Wydawnictwo Helion

Układy cyfrowe wiedzieć więcej, Barry Wilkinson, Wydawnictwo WKiŁ

Metody automatycznego rozpoznawania wzorców Wydanie 2, Włodzimierz Kwiatkowski, Wydawnictwo BEL Studio

czwartek, 25 kwietnia 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami