Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Internet » Internet » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Internet
  Internet
  Telefonia internetowa VoIP
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Serwery
Sieci Firewalle Protokoły
Słowniki
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
 Wydawnictwo:
 Prószyński i S-ka
Ile lat ma Wszechświat

Ile lat ma Wszechświat

43.00zł
34.40zł
Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego 46.00zł 39.10zł
Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego

Tytuł: Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego
Autor: Józef Bednarek
ISBN: 978-83-7930-229-1
Ilość stron: 224
Data wydania: 01/2014
Format: 15.5x22.5cm
Wydawnictwo: Difin
Cena: 46.00zł 39.10zł


Zastosowanie mediów cyfrowych i technologii informacyjno-komunikacyjnych w każdym obszarze życia człowieka wpłynęło także na przekształcenia i ewolucję w edukacji. Analiza i ocena tych przemian na przestrzeni dziejów pozwala na wyodrębnienie pięciu przełomów w komunikacji, w kształceniu, w pracy zawodowej i w innych obszarach aktywności człowieka.

Obecnie mamy piąty, największy i najważniejszy przełom edukacyjny, łączący się z mediami interaktywnymi, z Internetem, z telewizją cyfrową, z telefonią komórkową. Te urządzenia cyfrowe zapewniają nie tylko multimedialną i komunikacyjną łączność, ale także globalny zasięg połączony z interakcyjnością i mobilnością. Cechy te mają wpływ na nową siłę, skalę i zasięg przekazów medialnych i multimedialnych, ale również aktywność najmłodszego pokolenia w cyberprzestrzeni i w świecie wirtualnym. Za pośrednictwem urządzeń programy i audycje o charakterze edukacyjnym i naukowym z całego świata trafiają do naszych domów i szkół.

Celem Autorów jest przedstawienie nowych wyzwań i szans najnowszych mediów cyfrowych i technologii interaktywnych tworzących cyberprzestrzeń i świat wirtualny, ich nowych funkcji oraz wynikających z nich zadań i możliwości w różnych obszarach aktywności człowieka, zwłaszcza u najmłodszych.

Spis treści:

1. Społeczne kompetencje medialno-informacyjne w kontekście bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni i świata wirtualnego
Wstęp
1.1. Jakie są przesłanki największych przemian cywilizacyjnych?
1.2. Jakie są nowe przemiany w edukacji ustawicznej i w pracy zawodowej?
1.3. Dlaczego cyberprzestrzeń i świat wirtualny są niebezpieczne?
1.4. Jakie społeczne kompetencje komunikacyjno-medialne są szczególnie ważne?
Wnioski
Bibliografia

2. Gry wideo jako komplementarne narzędzie edukacji
Wstęp
2.1. Gry wideo – dobre i złe strony
2.2. Edukacyjne walory gier wideo
2.3. Czego uczą gry?
Wnioski
Bibliografia

3. Technologie informacyjno-komunikacyjne wyzwaniem nie tylko dla młodego pokolenia
Wstęp
3.1. Technologie informacyjno-komunikacyjne w perspektywie rozwoju kultury prefiguratywnej
3.2. Technologie informacyjno-komunikacyjne nie tylko szansą, ale i zagrożeniem
3.3. Kompetencje informatyczne warunkiem właściwego funkcjonowania we współczesnym świecie
Wnioski
Bibliografia

4. Edukacyjne możliwości stosowania robotów humanoidalnych
Wstęp
4.1. Ewolucja maszyn i urządzeń technologii informacyjnych
4.2. Roboty jako najnowsza generacja technologii informacyjnych
4.3. Relacje człowiek – robot a wizja przyszłości
4.4. Wpływ robotyzacji na wspomaganie nauczania i uczenia się
4.5. Koegzystencja człowieka i robota w przyszłości
Wnioski
Bibliografia

5. Uczeń w cyfrowej szkole – szanse i zagrożenia
Wstęp
5.1. Określenie niezbędnego zakresu wiedzy i umiejętności nauczycieli, w tym kompetencji medialnych, do wprowadzenia elementów cyfrowej szkoły oraz tworzenia i wykorzystywania elektronicznych zasobów edukacyjnych
5.2. Określenie szans i zagrożeń uczniów, jakie niesie powszechność wprowadzania obecnie elementów cyfrowej szkoły
5.3. Przewidywane zmiany form i metod kształcenia w powszechnym systemie oświaty szkolnej i odchodzenie od systemu klasowo-lekcyjnego na rzecz indywidualizacji kształcenia uczniów w sieci
Wnioski
Bibliografia

6. Edukacja i nowoczesne technologie w społeczeństwie wiedzy
Wstęp
6.1. Komunikacja – Informacja – Wiedza
6.2. Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy
6.3. Wykluczenie cyfrowe
6.4. Certyfikacja a doskonalenie nauczycieli
Wnioski
Bibliografia

7. Kompetencje społeczne młodzieży w kontekście wyzwań mediów cyfrowych
Wstęp
7.1. Kompetencje społeczne
7.2. Kształtowanie kompetencji społecznych
7.3. Internet – komunikacja w sieci
Wnioski
Bibliografia
 
8. Konstruktywizm pedagogiczny a technologie informacyjne w edukacji wczesnoszkolnej
Wnioski
Bibliografia

9. Funkcjonowanie człowieka w cyberprzestrzeni – świat wirtualny w realiach second life
Wstęp
9.1. Znaczenie Internetu w życiu współczesnych ludzi
9.2. Wirtualne światy
9.3. Reguły funkcjonowania w wirtualnych światach
9.4. Świat wirtualny a świat rzeczywisty
Wnioski
Bibliografia

10. „Media literacy” jako odpowiedź na zagrożenia związane ze światem mediów
Wstęp
10.1. Media a społeczeństwo
10.2. Niebezpieczne treści
10.3. Seks w mediach – jak o tym rozmawiać?
10.4. Przedszkolak jako świadomy widz
Wnioski
Bibliografia

11. Nowy wymiar piśmienności wizualnej generacji Digital Natives. Wyzwania edukacyjne
Wstęp
11.1. Neurodydaktyczne aspekty procesu uczenia się generacji Digital Natives
11.2. Ewolucja pojęcia piśmienności wizualnej
11.3. Diagnoza stanu umiejętności wizualnych generacji Cyfrowych tubylców
11.4. Rekomendacje dla edukacji wizualnej
11.5. Refleksje autora wynikające z doświadczeń zdobytych podczas wykonywania pracy nauczyciela na kursach komputerowych dla dorosłych
Wnioski
Bibliografia

12. Komunikacja społeczna w świecie realnym, w cyberprzestrzeni oraz w rzeczywistości wirtualnej
Wstęp
12.1. Kilka słów o społeczeństwie
12.2. Komunikacja jako styl, proces i wpływ
12.3. Komunikacja interpersonalna – liczy się nie tylko treść
Wnioski
Bibliografia

Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego
Tytuł książki: "Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego"
Autor: Józef Bednarek
Wydawnictwo: Difin
Cena: 46.00zł 39.10zł
Klienci, którzy kupili „Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego”, kupili także:
<b>Python Receptury Wydanie III</b>, <font color="navy">David Beazley, Brian K. Jones</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Python Receptury Wydanie III, David Beazley, Brian K. Jones, Wydawnictwo HELION
<b>Jak zarabiać na surowcach? Inwestycje na rynkach towarowych w czasach finansjalizacji</b>, <font color="navy">Adam Zaremba</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Jak zarabiać na surowcach? Inwestycje na rynkach towarowych w czasach finansjalizacji, Adam Zaremba, Wydawnictwo HELION
<b>Przychodzi Budda do baru Pokoleniowy przewodnik życiowy</b>, <font color="navy">Lodro Rinzler</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Sensus</font>
Przychodzi Budda do baru Pokoleniowy przewodnik życiowy, Lodro Rinzler, Wydawnictwo Sensus
<b>Go global!</b>, <font color="navy">Krzysztof Rybiński</font>, <font color="green"> Wydawnictwo Onepress</font>
Go global!, Krzysztof Rybiński, Wydawnictwo Onepress
<b>C++ Dla każdego Wydanie VII</b>, <font color="navy">Siddhartha Rao</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
C++ Dla każdego Wydanie VII, Siddhartha Rao, Wydawnictwo HELION
<b>Myślenie obiektowe w programowaniu Wydanie IV</b>, <font color="navy">Matt Weisfeld</font>, <font color="green"> Wydawnictwo HELION</font>
Myślenie obiektowe w programowaniu Wydanie IV, Matt Weisfeld, Wydawnictwo HELION
 Koszyk
0 przedmiotów
Producent
Tu można zobaczyć wszystkie książki z wydawnictwa:

Wydawnictwo Difin
 Kategoria:
 SQL
Bazy danych i PostgreSQL od podstaw

Bazy danych i PostgreSQL od podstaw

89.00zł
71.20zł
Informacje
Regulamin sklepu.
Koszty wysyłki.
Polityka prywatności.
Jak kupować?
Napisz do Nas.
 Wydawnictwa
 Poradniki
Blender Podstawy modelowania Bogdan Bociek HELION
Rootkity Sabotowanie jądra systemu Windows Greg Hoglund, Jamie Butler HELION
SAP R/3 Przewodnik dla menadżerów Vivek Kale HELION
Systemy Informacji Geograficznej Zarządzanie danymi przestrzennymi w GIS, SIP, SIT, LIS Leszek Litwin, Grzegorz Myrda HELION
Egzamin 70-412: Konfigurowanie zaawansowanych usług Windows Server 2012 R2 J. C. Mackin, Orin Thomas Microsoft Press
Python i Django Programowanie aplikacji webowych Jeff Forcier, Paul Bissex, Wesley Chun HELION
SQL Rusz głową (Head first) Lynn Beighley HELION
Perełki programowania gier Vademecum profesjonalisty Tom 3 Dante Treglia HELION
World of Warcraft Strategia sukcesu Eric Dekker HELION

poniedziałek, 16 lipiec 2018   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami