Tytuł: | Crowdfunding. Podręcznik Jak realizować swe popmysły za pomocą nowych narzędzi finansowania online | Autor: | Alessandro Brunello | ISBN: | 978-83-7556-742-7 | Ilość stron: | 244 | Data wydania: | 11/2015 | Oprawa: | Miękka | Format: | 230x190 mm | Wydawnictwo: | CEDEWU | Cena: | 98.00zł |
Książka opisuje wszystko, co jest potrzebne do ogłoszenia udanej kampanii i do realizacji twych projektów.
Termin crowdfunding, który można przetłumaczyć jako „finansowanie oddolne", jest efektem połączenia dwu wyrazów angielskich - crowd, czyli tłum oraz funding, czyli finansowanie. Za pośrednictwem stosownych portali - platform crowdfundingowych - prywatne osoby, ale też i firmy, przedsiębiorstwa i organizacje przedstawiają projekty, dla których proszą społeczność internetu o niewielki wkład finansowy.
Finansujący projekt otrzymują w zamian nagrodę, na przykład bilet na film, do którego powstania przyczynili się finansowo. Crowdfunding obecnie rozrasta się pionowo na całym świecie, również i w Polsce mnożą się platformy i projekty, a nowoczesne prawo unormowało go w zakresie finansowania technologicznych start-upów.
Celem niniejszej książki jest dostarczenie czytelnikowi narzędzi roboczych potrzebnych do ogłoszenia skutecznej kampanii crowdfundingu i do realizacji projektu dowolnego rodzaju, od restauracji obrazu do reportażu dziennikarskiego, od produkcji filmu do finansowania kampanii wyborczej.
W świecie, w którym następują szybkie zmiany zarówno w stylu pracy, jak też w zdobywaniu zasobów, również pod względem etycznym, crowdfunding jest metodą wypracowującą sobie swój własny język. Język nowy, w którym opowieść jako taka jest częścią architektury projektu. Będący, bardziej niż technika, szansą na rozwój społeczno-kulturowy, której byłoby grzechem nie wykorzystać.
W książce szczegółowo wyjaśniono: • definicje crowdfundingu na tle rozwoju sieci społecznościowych, • opis różnych modeli crowdfundingu, • prezentację stanu rozwoju crowdfundingu, • opis czynności związanych z projektowaniem i przygotowywaniem crowdfundingu, • problemy związane z załadunkiem projektu na profesjonalną platformę bądź na własny portal oraz opis systemów płatności, • szczegóły związane z przygotowaniem, ogłoszeniem i prowadzeniem kampanii crowdfundingowej, • opis czynności do wykonania po zakończeniu kampanii, • wywiady i refleksje.
Spis treści:
Część 1 - Crowdfunding
ROZDZIAŁ 1. Stan rozwoju sieci społecznościowych 20 Przyrost użytkowników sieci 20 Epoka masowego uploadu 21 Trendy i wymagania (nowe) 22
ROZDZIAŁ 2. Defi nicje crowdfundingu 26 Tłumaczenie sensowne 27 Rozwój 27 Produkcja masowa, crowdfunding i współtworzenie 28 Na początku cele socjalne 29 Czym jest naprawdę crowdfunding? 30
ROZDZIAŁ 3. Dezintermediacja i dzielenie się 32 Inne rodzaje wrażliwości 33 Prawdziwe dzielenie się i „podziel się" Facebooka 36
Część 2 - Modele crowdfundingu
ROZDZIAŁ 4. Reward based crowdfunding 40 Główna nagroda to bycie częścią projektu 41 Pakt zaufania 42 Dwa rodzaje reward based crowdfundingu 42
ROZDZIAŁ 5. Equity based crowdfunding 46 Rodzaje equity based crowdfundingu 48 Włoski normatyw dotyczący equity based crowdfundingu 48
ROZDZIAŁ 6. Social lending 52 Platformy social lendingu 52 Gwarancje oferowane przez platformę 55
ROZDZIAŁ 7. Tendencja hybrydyzacji w stronę nowych modeli 56 Kierunki rozwoju 56 Ratujemy naszą księgarnię! 59 Badanie rynku czy przedsprzedaż? 59 Crowdfunding obywatelski 60 Rozrywka, gaming, streaming i... crowdfunding! 62
Część 3 - Scenariusze crowdfundingu
ROZDZIAŁ 8. Sytuacja międzynarodowa 68 Liczba projektów crowdfundingu na świecie 69 Pionierzy bez platformy 70 Platformy crowdfundingu 75 Mainstream goes to crowdfunding 79 Prymat „community" w krajach anglosaskich 81
ROZDZIAŁ 9. Crowdfunding we Włoszech 86 Dane statystyczne 86 Kultura, wiedza i infrastruktura 88 Platforma „Produzioni dal basso" 88 Case history projektów włoskich 91
Część 4 - Projektowanie
ROZDZIAŁ 10. Dlaczego autor projektu korzysta z crowdfundingu 106 Praca nad samym sobą 107 Reputacja jak waluta wymienialna 110 Przykład możliwego projektu 111 Czy wybierać projekt? 115
ROZDZIAŁ 11. Materiały do przygotowania 118 Nazwa 118 Call to action 119 Wideo reklamowe 121 Zdjęcie lub obraz 129 Tekst prezentacji 130
ROZDZIAŁ 12. Budżet, nagrody i termin kampanii 132 Budżet i udziały 132 Nagrody 134 Termin kampanii 137
Część 5 - Załadunek
ROZDZIAŁ 13. Wybór platformy 142 Panorama platform 143 Załadunek projektu na platformę 158
ROZDZIAŁ 14. Tworzenie własnego portalu 162 Czy warto? 163 Vice versa - inny przykład z dziedziny kultury 163
ROZDZIAŁ 15. Systemy płatności w crowdfundingu 166 Sukces PayPala 166 Systemy płacenia telefonem lub SMS-em 168
Część 6 - Kampania
ROZDZIAŁ 16. Curation, ogłoszenie i prowadzenie kampanii 172 Najpierw dać, aby mieć 173 Opowiadanie historii 173 Niespodziewane zdumiewające wydarzenia 174 Zalecenia 175
ROZDZIAŁ 17. Narzędzia i aplikacje 176 YouTube 176 Facebook 179 Google Plus 181 Twitter 183 Pinterest 184 Instagram 186 Spreaker 186 Vine 187 Hangouts 187
ROZDZIAŁ 18. Wspólnota 190 Przykład 191 Content is king Contest is king 191
ROZDZIAŁ 19. Storytelling 194 Metoda CAST w zastosowaniu do crowdfundingu 196 O fabule historii 196 Storytelling a crowdfunding 200
ROZDZIAŁ 20. Serendipity 202
ROZDZIAŁ 21. Przykład kampanii - „Ona powiedziała tak" 206 Wiedzieć, do kogo się zwrócić i jak 208 Kampania nabiera życia 210 Przełom medialny 210 Niespodziane wkłady kreatywne 211 Wnioski 212
ROZDZIAŁ 22. Po kampanii 214 Podziękowania 214 Realizacja projektu i wysyłanie nagród 215
Część 7 - Wywiady i refl eksje
WYWIAD: Angelo Rindone - Produzione dal basso 222 REFLEKSJA: A Włochy? 227 WYWIAD: Francesco Fantoni - Crowdfunding w kinie 230 WYWIAD: Angelo Licata - Dark Resurrection, crowdfunding przed crowdfundingiem 232 Dane statystyczne 233 Wywiad 234 REFLEKSJA: Pasja jak pieniądz 236 WYWIAD: Giovanni Gulino - Musicraiser 239 REFLEKSJA: O przyszłości crowdfundingu 241
Crowdfunding. Podręcznik Jak realizować swe popmysły za pomocą nowych narzędzi finansowania online --- Pozycja niedostępna.---
|