Tytuł: | Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki | Autor: | Jacek Kall | ISBN: | 978-83-264-1479-4 | Ilość stron: | 236 | Data wydania: | 02/2015 | Oprawa: | Miękka | Format: | 16.5x24.0cm | Wydawnictwo: | Wolters Kluwer | Cena: | 59.00zł |
Tematem książki jest komunikowanie marek za pośrednictwem smartfonów. Urządzenia te nie tylko zrewolucjonizowały sferę technologiczną, łącząc możliwości komputera osobistego z mobilnością, ale także wykreowały nowe zachowania ich użytkowników, styl konsumpcji i sposób życia. Dzisiejszy użytkownik smartfona znajduje się w ruchu i chce mieć dostęp do technologii mobilnej w dowolnym miejscu, by móc działać i wchodzić w relacje z innymi. To powoduje pojawienie się nowych wyzwań marketingowych.
Jak w natłoku nowych narzędzi i możliwości znaleźć te, które pozwolą skutecznie zbudować silną markę? Jak wykorzystać zmieniające się zachowania zakupowe w taki sposób, by ją wyróżnić? Jak komunikować się z klientami, którzy odwracają się od tradycyjnych mediów? Odpowiedzi na te ważne pytania Czytelnik znajdzie w niniejszej publikacji.
Szczegółowo omówiono w niej m.in.:
• funkcję, kapitał i wartość marki,
• komunikację marketingową marki i proces jej planowania,
• rewolucję komórkową i jej konsekwencje społeczne,
• cechy charakterystyczne pokolenia głównych użytkowników smartfonów (pokolenie Y),
• narzędzia komunikacji mobilnej,
• technologie umożliwiające komunikację krótkiego zasięgu (Bluetooth, NFC) i geolokalizację,
• zjawiska zachodzące na rynkach lepiej rozwiniętych od polskiego i prognozy kierunków zmian.
Walorem publikacji są omawiane przez autora najnowsze wyniki badań i analiz prowadzonych na rynkach światowych.
Książka jest przeznaczona dla specjalistów ds. marketingu, odpowiedzialnych za poszukiwanie i wdrażanie nowych rozwiązań w działaniach marketingowych, studentów kierunków ekonomicznych i wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi technologiami oraz ich wpływem na współczesnych konsumentów.
Spis treści:
1. Komunikacja marketingowa w budowaniu kapitału marki 15
1.1. Marka i jej funkcje 15
1.2. Kapitał i wartość marki 17
1.2.1. Mózg a emocje 19
1.2.2. Kapitał marki z perspektywy konsumenta 22
1.3. Komunikacja marketingowa marki 28
1.4. Proces planowania komunikacji marketingowej marki 31
1.4.1. Wybór adresatów 34
1.4.2. Cele behawioralne i komunikacyjne 40
1.4.3. Strategia i taktyka komunikacji 44
1.4.4. Media 49
1.4.5. Budżetowanie 53
1.4.6. Ocena efektów 54
2. Homo smartphonicus i jego gadżet 59
2.1. Rewolucja komórkowa i jej konsekwencje społeczne 59
2.2. Unikatowość smartfona 65
2.3. Smartfon jako trzeci ekran 73
2.4. Ile czasu i do czego homo smartphonicus używa codziennie smartfona? 83
2.5. Pokolenie Y albo cyfrowi autochtoni 90
2.5.1. Zakupy, reklama i marki w świecie Ygreków 91
2.5.2. Segmenty wśród milenialsów 94
2.5.3. Smartfony i inne gadżety w pokoleniu Y 95
2.5.4. W zasadzie pokolenie apki 97
2.6. Konsekwencje upowszechniania się smartfonów w pokoleniu apki 98
2.7. Zdaniem praktyków 104
3. Narzędzia komunikacji mobilnej 106
3.1. Wiadomości SMS i MMS 107
3.2. Kupony mobilne 112
3.3. Kody QR 114
3.4. Witryny mobilne 118
3.5. Wyszukiwanie mobilne 123
3.6. Reklama mobilna 127
3.7. Komunikacja mobilna bazująca na lokalizacji konsumenta 133
3.7.1. Moduł GPS 134
3.7.2. Bluetooth 137
3.7.3. NFC 137
3.8. Aplikacje mobilne 140
3.9. Zdaniem praktyków 164
4. Komunikacja marki z wykorzystaniem smartfonów 167
4.1. Smartfony w procesie kupowania 168
4.1.1. Zmiany w sposobie poszukiwania informacji 168
4.1.2. Zmiany w metodach kupowania i płacenia 174
4.2. Zmieniona podróż konsumenta 177
4.3. Specyfika komunikacji mobilnej 180
4.4. Planowanie komunikacji mobilnej w kontekście podróży konsumenta 184
4.5. Skuteczna komunikacja z wykorzystaniem smartfona 192
4.6. Kampanie mobilne - ich postrzeganie i wykorzystanie przez biznes 194
4.7. Zdaniem praktyków 198
Zakończenie 201
Kilka słów o praktykach - noty biograficzne 203
Branding na smartfonie. Komunikacja mobilna marki --- Pozycja niedostępna.---
|