Czy wiesz, co w pewien sposób zdeterminowało sukces Angry Birds? Realistyczna fizyka, za którą stoi Box2D - silnik fizyczny, wykorzystywany dzisiaj w setkach gier.
Ksążka ta, dzięki odsłonięciu technik implementacyjnych, ma na celu zachęcić czytelników do tworzenia ciekawych i oryginalnych gier, co z pewnością przyczyni się do podniesienia rangi polskiego GameDevu na świecie i dalszego pomyślnego rozwoju tej sfery polskiej wytwórczości.
Dowiesz się, jak: • napisać dobrą, zgodną z obecnymi standardami grę na swojego smartfona • zaimplementować funkcjonalność podobną do zastosowanej w sztandarowych tytułach • tworzyć własne rozwiązania z uwzględnieniem fizyki • wzbogacić swój program o fizykę.
Powinieneś znać: • C++ w stopniu podstawowym • zintegrowane środowisko programistyczne • podsatwy mechaniki Newtona
Spis treści:
1. Wprowadzenie 1.1. Dla kogo jest ta książka? 1.2. Dlaczego Box2D 1.3. Platformy docelowe 1.4. Materiały uzpuełniające
2. Pricnipia physica, czyli podstawy fizyki gier 2.1. Teoria 2.2. Rigid body physics, czyli fizyka ciała sztywnego 2.3. Soft body physics, czyli fizyka ciała deformowalnego
3. Przygowujemy środowisko czyli decyzje projektowe 3.1. Zintegrowane środowisko programistyczne 3.2. Wizualizacja obiektów fizycznych 3.3. Debyg -framework - szablon roboczy
4. Otwieramy pudełko 4.1. Faza zerowa: inicjalizacja i parametryzacja świata Box2D 4.2. Faza pierwsza: tłusta oliwa Prymitywny start Obiekty "wielkie i ciężkie" Podłoże Lokomotywa 4.3. Faza druga: para buch Siły kolizje 4.4. Faza trzecia: koła w ruch Liny Mosty Ciało złożone Cięcie obiektów Ciała miękkie Obekt ragdoll Profiler
5. Piszemy "prawdziwą" grę! 5.1. Nowy, lepszy szablon aplikacji 5.2. Port na Android OS 5.3. Port na iOS 5.4. Port dokądkolwiek
Dodatki: 1. C++ Materiał referencyjny 2. OpenGL ES 1.1. Materiał referencyjny
Box2D Fizyczny świat w pudełku
|