Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Technika » Zarządzanie jakością » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
  Aranżacja wnętrz
  Automatyka Robotyka
  Budowa maszyn
  Budownictwo
  Budownictwo lądowe
  Geologia Hydrologia
  Materiały inżynierskie
  Motoryzacja
  Ochrona środowiska
  Ogrzewanie Klimatyzacja
  Przemysł spożywczy
  Rysunek techniczny
  Spawalnictwo
  Technika
  Technika pomiarowa
  Technika wojskowa
  Tworzywa sztuczne
  Zarządzanie jakością
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia 46.00zł
Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia

Autor: Piotr Szynkiewicz

ISBN: 978-83-922426-6-6

Ilość stron: 76

Data wydania: 2007

Balanced Scorecard (strategiczna karta wyników lub zrównoważona karta wyników) to koncepcja zarządzania, która opisuje i precyzuje, jakie parametry powinny być mierzone w firmie, aby kierownictwo mogło jak najlepiej ocenić jej efektywność w realizowaniu strategii oraz adekwatność samej strategii.

Projekt Balanced Scorecard to prezentacja celów firmy w postaci mapy ich wzajemnych powiązań przyczynowo-skutkowych oraz mierników wyróżnionych w czterech perspektywach: perspektywie finansowej, klienta, procesów wewnętrznych i rozwoju.

Wdrożenie Balanced Scorecard oznacza usprawnienie systemu zarządzania organizację w wyniku czego pracownicy i menedżerowie:

• znają swoją rolę w realizacji strategii,

• korzystają z narzędzi pomiaru własnej efektywności,

• rozumieją wpływ swojej pracy na rezultaty uzyskiwane przez innych,

• wspierają się wzajemnie w osiąganiu wyznaczonych celów,

• otwarcie wyrażają swoją opinię dotyczącą możliwości doskonalenia wyników organizacji.

Rozdziały:

Geneza koncepcji Balanced Scorecard

Podstawowe zatożenia Balanced Scorecard

Pomiar dokonań jako główny warunek sprawności zarządzania

Pomiar wyników finansowych uzupełniony o pomiar dokonań w innych perspektywach działania firmy

Prespektywy oceny firmy i jej strategii zgodnie z BSC

Hierarchia perspektyw BSC

Plan działań operacyjnych - cele, mierniki, inicjatywy, harmonogramy i budżety

Kiedy wdrażać, a kiedy zaniechać wdrożenia Balanced Scorecard?

Przykładowe cele projektu BSC

Zdolność firmy do wdrożenia Balanced Scorecard

Warunki sukcesu projektu Balanced Scorecard

Umiejscowienie BSC w strukturze organizacyjnej

Definicja wdrożenia Balanced Scorecard

Metodyka wdrożenia BSC

Krok 1 Ustalenie celu i zasad realizacji projektu BSC

Krok 2 Prace poprzedzające opracowanie BSC

BSC a zarządzanie strategiczne

BSC a zarządzanie wartością firmy i ekonomiczna wartość dodana

BSC z zarządzanie relacjami z klientem/(CRM)

Krok 3 Opracowanie mapy strategii

Mapa strategii - związki logiczne między celami

Mapa ilustruje cele strategiczne w sposób kompletny, wyłączny i indywidualny

Mapa jest uporządkowana jest zgodnie z logikę perspektyw BSC

Wszystkie cele przedstawione na mapie są powiązane wertykalnie zgodnie z kolejnością perspektyw

Mapa celów instytucji non profit lub jednostki organizacyjnej nie będącej centrum zysku

Weryfikacja mapy strategii

Krok 4 Opis celów strategicznych

Opis celów przy użyciu definicji i mierników

Cele a mierniki

Mierniki prowadzące i wynikowe

Odpowiedzialność za osiąganie celów

Krok 5 Kaskadowanie strategii

Kaskadowanie celów

Zasady i metody kaskadowania celów

Wzorcowe BSC dla kiku jednostek zależnych

Niezależne BSC jednostki podległej

BSC jednostki pomocniczej

Przyporządkowanie zadań indywidualnych do BSC

Krok 6 Opracowanie planu operacyjnego uwzględniającego BSC

Inicjatywy strategiczne

BSC a zarządzanie projektami

Krok 7 Sporządzenie raportów BSC - controlling procesów

Systemy informatyczne wspierające BSC

Krok 8 Zapewnienie komunikacji i akceptacji projektu BSC

Krok 9 Opracowanie systemu oceny pracowników opartego na BSC

BSC a zarządzanie zasobami ludzkimi

Krok 10 Integracja systemów zarządzania

Integracja systemu zarządzania przedsiębiorstwem na podstawie BSC

BSC a zarządzanie procesami - znaczenie perspektywy procesowej

BSC a planowanie, budżetowanie i controlling

Słownik

Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia
--- Pozycja niedostępna.---
Klienci, którzy kupili „Balanced Scorecard - pomiar który motywuje Przewodnik wdrożenia”, kupili także:

Samochodowy słownik polsko-niemiecki i niemiecko-polski, Roman Lewicki, Łukasz Solarz, Wydawnictwo WKiŁ

Cyfrowe przetwarzanie obrazów, Witold Malina, Maciej Smiatacz, Wydawnictwo EXIT

Nowe spojrzenie na zarządzanie projektami, Aaron J. Shenhar, Dov Dvir, Wydawnictwo Promise

Zbiór zadań z funkcji analitycznych, Jan Krzyż, Wydawnictwo Naukowe PWN

Mieszanie układów wielofazowych, Jerzy Kamieński, Wydawnictwo WNT

Zarządzanie innowacjami i transferem technologii, Kazimierz Szatkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN

Metody formalne w inżynierii oprogramowania systemów czasu rzeczywistego, Tomasz Szmuc, Marcin Szpyrka, Wydawnictwo WNT

CATIA podstawy modelowania i zapisu konstrukcji, 83-7361-599-7, Wydawnictwo Helion

Potężna sprzedaż - nieznane strategie sukcesu, Kevin Hogan; Dave Lakhani; Gary May; Mollie Marti; Eliot Hoppe; Larry, Wydawnictwo Onepress

czwartek, 28 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami