Autor: Dietmar Pfaff
ISBN: 978-83-616-5588-6
Ilość stron: 184
Data wydania: 03/2010
Każde przedsiębiorstwo działa na rynku, dlatego musi sprostać jego wymogom i dynamice rozwoju. Oznacza to, że powinno brać pod uwagę zmieniające się potrzeby i oczekiwania konsumentów, śledzić poczynania konkurencji, reagować na postęp technologiczny i wszelkie innowacje, a także stosować jak najbardziej kompleksowe rozwiązania.
Walka o pozycję na nasyconym rynku, organizowanie kampanii promocyjnych, wprowadzanie nowych cen i produktów, doskonalenie usług, szybkie reagowanie na pojawiające się szanse – to wszystko wymaga obszernej wiedzy, którą można zdobyć właśnie dzięki badaniom rynku.
Badania rynku opłacają się każdemu, a zwłaszcza średnim firmom. Nawet jeśli są krótkie, ale prowadzone regularnie i konsekwentnie, mogą znacznie poprawić sytuację przedsiębiorstwa.
Warunkiem osiągnięcia sukcesu marketingowego jest regularny dostęp do informacji o rynku i oczekiwaniach grup docelowych. Niniejsza książka pokazuje - w opraciu o przykłady, metody i rozwiązania - w jaki sposób można ten sukces osiągnąć.
Dla lepszego zobrazowania i zrozumienia procesu badania rynku wyróżniono siedem etapów: • rozpoznanie właściwego problemu badawczego • sporządzenie planu badań • gromadzenie danych wtórnych i pierwotnych • kompresja danych oraz analiza jedno-, dwu- lub wielowymiarowa • sporządzenie raportu i prezentacja wyników • ustalenie działań na podstawie pozyskanych informacji • wzdrożenie podjętej decyzji Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 30,96zł
Badania rynku Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe
|