Zaawansowane wyszukiwanie
  Strona Główna » Sklep » Języki programowania » Programowanie mobilne » Moje Konto  |  Zawartość Koszyka  |  Do Kasy   
 Wybierz kategorię
Algorytmy Wzorce UML
Bazy danych
Bezpieczeństwo
Bioinformatyka
Biznes Ekonomia Firma
Chemia
DTP Design
E-biznes
Ekonometria
Elektronika Elektrotechnika
Energetyka
Fizyka
GIS
Grafika użytkowa
Hardware
Informatyczne systemy zarządzania
Informatyka w szkole
Języki programowania
  Ajax
  Asembler
  ASP ASP.NET
  C
  C#
  C++
  C++ Builder
  CGI Perl
  Chmura obliczeniowa
  CVS
  Delphi
  Eclipse
  Fortran
  Inne
  Java Hibernate GWT
  JavaScript
  JBuilder
  JSP JavaServlet
  PHP
  Programowanie mobilne
  Programowanie w Windows
  Prolog
  Python Django
  React
  Ruby Rails
  TypeScript
  Visual Studio
Matematyka
Multimedia
Obsługa komputera
Office
Poradniki
Programowanie gier
Programy inżynierskie
Programy matematyczne
Słowniki
Serwery
Sieci komputerowe
Systemy operacyjne
Technika
Telekomunikacja
Tworzenie stron WWW

Zobacz pełny katalog »
Android w praktyce Projektowanie aplikacji 59.00zł
Android w praktyce Projektowanie aplikacji

Tytuł: Android w praktyce Projektowanie aplikacji
Autor: Roman Wantoch-Rekowski
ISBN: 978-83-01-17813-0
Ilość stron: 400
Data wydania: 07/2014
Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł


Android jest obecnie najpopularniejszą platformą dla telefonów komórkowych i tabletów. Liczba aktywacji to setki tysięcy w ciągu jednego dnia na całym świecie. Dlatego też możliwość tworzenia własnego oprogramowania na urządzenia mobilne z systemem Android daje możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników.

Książka przeznaczona jest dla osób, które chcą samodzielnie nauczyć się od podstaw zasad budowy oprogramowania na urządzenia mobilne, które są znacząco inna niż w przypadku komputerów stacjonarnych i rozpocząć pisanie własnych aplikacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum dostępnych komponentów programowych i sprzętowych.

Książka zawiera 2 części.
W I części przedstawiona jest filozofia działania (poparta przykładami) tak, aby czytelnik zrozumiał, jakie procesy zachodzą w trakcie uruchamiania aplikacji mobilnej.
W II części części omówione zostały przykłady przedstawiające szerokie spektrum możliwości urządzeń mobilnych z system Android.

Aby skorzystać z książki czytelnik powinien:
• znać podstawy programowania w języku Java;
• posiadać podstawową wiedzę z zakresu projektowania aplikacji;
• znać podstawy wykorzystania środowiska developerskiego Eclipse;

Z wykorzystaniem książki czytelnik samodzielnie nauczy się:
• jak w kilku krokach utworzyć pierwszą własną aplikację mobilną z systemem Android;
• jakie są podstawowe elementy składowe aplikacji mobilnej (m.in. aktywności, intencje, serwisy, dostawcy treści);
• w jaki sposób działa aplikacja na urządzeniu mobilnym (cykl życia);
• w jaki sposób utworzyć projekt rozbudowanej aplikacji;
• w jaki sposób projektować podstawowe i rozbudowane GUI dla własnych aplikacji (layouts);
• w jaki sposób przygotowywać różnego typu zasoby (dane, grafika) dla własnej aplikacji;
• w jaki sposób zaprojektować i zaimplementować własną relacyjną bazę danych SQLite;
• w jaki sposób z wykorzystaniem języka SQL pobierać i zapisywać dane do bazy danych SQLite;
• w jaki sposób tworzyć rozbudowaną grafikę 2D oraz elementy grafiki 3D;
• w jaki sposób skonfigurować i zastosować emulator urządzenia mobilnego - AVD.

Spis treści:

1. Elementy projektu aplikacji na platformę Android w środowisku Eclipse

2. Pierwsza aplikacja „Witaj Świecie”

3. Emulator urządzenia z systemem Android AVD

4. Główne elementy składowe aplikacji na platformie Android
4.1. Kontekst   25
4.2. Aktywności   26
4.3. Intencje   35
4.4. Usługi 61
4.5. Dostawcy treści 73
4.6. Odbiorcy treści 85

5. Podstawy struktury pliku AndroidManifest.xml

6. Filtry intencji 

7. URI – Uniform Resource Identifier

8. Pliki preferencji i pliki płaskie
8.1. Pliki preferencji 112
8.2. Pliki płaskie 119

9. Rysowanie, animacje i podstawy grafiki 3D
9.1. Rysowanie z wykorzystaniem obiektów Canvas i Paint
9.2. Definiowanie kształtów w zasobach XML 139
9.3. Rysowanie z wykorzystaniem klasy ShapeDrawable 156
9.4. Animacje .159
9.5. Podstawy grafiki 3D. .171

10. Zastosowanie bazy danych SQLite
10.1. Projektowanie baz danych   181
10.2. Podstawy języka SQL   187
10.3. Struktura aplikacji zawierającej bazę danych 191

11. Powiadomienia – Notifications

12. Wykorzystanie klasy Thread i AsyncTask
12.1. Wątki – obliczenia w tle 217
12.2. Wątki – obliczenia w tle z przekazywaniem danych do interfejsu 222
12.3. AsyncTask – obliczenia w tle z prostą integracją z interfejsem 229

13. Przetwarzanie plików XML

14. Opis typów zasobów
14.1. Łączenie zasobów z programem   255
14.2. Typy zasobów 259
14.3. Definiowanie zasobów alternatywnych (podfoldery /res)   278
14.4. Zasady budowy różnego typu ikon dla systemu Android 298

15. Przegląd elementów interfejsu użytkownika oraz projektowanie układów
15.1. Elementy interfejsu GUI   302
15.2. Projektowanie układów – Layouts 318
15.2.1. Właściwości kontrolek w układach   318
15.2.2. Układ liniowy (LinearLayout)   326
15.2.3. Układ względny (RelativeLayout)   331
15.2.4. Układ tabelaryczny (TableLayout) 340
15.2.5. Układ kratownicowy (GridLayout) 346
15.2.6. Układ z ramką (FrameLayout) 357
15.2.7. Łączenie układów   358
15.3. Identyfikacja i obsługa gestów 360
15.4. Adaptery danych 370

16. Spis rysunków, tabel i przykładów
Podstawowe zasoby internetowe   399

Android w praktyce Projektowanie aplikacji
Tytuł książki: "Android w praktyce Projektowanie aplikacji"
Autor: Roman Wantoch-Rekowski
Wydawnictwo: Naukowe PWN
Cena: 59.00zł
Klienci, którzy kupili „Android w praktyce Projektowanie aplikacji”, kupili także:

Profesjonalne tworzenie gier internetowych dla systemu Android w językach HTML5, CSS3 i JavaScript, Juriy Bura, Paul Coates, Wydawnictwo Helion

Android Programowanie gier na tablety, Jeremy Kerfs, Wydawnictwo Helion

CSS3. Kaskadowe arkusze stylów Ćwiczenia praktyczne, Witold Wrotek, Wydawnictwo Helion

Android Studio w 24 godziny. Wygodne programowanie dla platformy Android. Wydanie IV, Carmen Delessio, Lauren Darcey, Shane Conder, Wydawnictwo Helion

Znajomi na wagę złota Podstawy marketingu w mediach społecznościowych Wydanie 2, Darren Barefoot, Julie Szabo, Wydawnictwo Wolters Kluwer

Vademecum głównego księgowego Jednostki finansów publicznych + CD, Culepa Michał, Kaczurak-Kozak Monika, Walczak Piotr, Wydawnictwo C.H. BECK

piątek, 29 marca 2024   Mapa strony |  Nowości |  Dzisiejsze promocje |  Koszty wysyłki |  Kontakt z nami