Zbiór gotowych do użycia, unikatowych przepisów.
Ten, obejmujący wiele wersji systemu Android aż do wersji Android 4.1, wyczerpujący zbiór to zestaw obowiązkowy dla zarówno zaawansowanych, jak i początkujących programistów. Każdy rozdział zawiera rozmaite przepisy i wskazówki, które rozwiązują typowe, codzienne wyzwania. Każdy przepis zawiera omówienie problemu i propo-nowane rozwiązania wraz z dostosowywalnym, samodzielnym plikiem projektu ilustrującym jego zastosowanie.
Oto kilka pomocnych przepisów, które znajdziesz w książce Android – poradnik programisty: • Podstawy systemu Android • Programowe rejestrowanie odbiorników komunikatów, samoczynne uruchamianie aplikacji podczas rozruchu, wywoływanie wbudowanych aplikacji, umożliwianie wywoływania aplikacji przez inne elementy • Interfejs użytkownika, widoki i listy • Implementacja systemu oceniania, ładowanie zawartości z folderu Assets, wyświetlanie menu kontekstowych, okien dialogowych, stronicowanie treści, dostosowywanie widoku listy, animowanie i zmienianie obrazów za pomocą ImageSwitcher • Telefonia, wiadomości i sieć • Blokowanie połączeń wychodzących, automatyczne odpowiadanie, odczytywanie numeru telefonu, IMEI i identyfikatora SIM, monitoring wysyłanych wiadomości SMS, przechwytywanie przychodzących wiadomości, odczytywanie usług Web XML, tworzenie serwera i klienta gniazd, obsługa Bluetooth, wyszukiwanie adresu poprzez odwrotne geokodowanie i vice versa • Usługi oparte na lokalizacji • Ustalanie położenia geograficznego poprzez GPS lub triangulację sieci komórkowej, rejestrowanie położenia, wykonywanie zdjęć, włączanie lampy błyskowej, odczytywanie kodów paskowych • Przechowywanie danych • Zapisywanie i ładowanie preferencji, tworzenie ekranu preferencji, zapisywanie plików w różnych lokalizacjach, dołączanie plików do projektu
Wei-Meng Lee jest założycielem firmy Developer Learning Solutions, zajmującej się praktycznymi szkoleniami w zakresie najnowszych technologii firm Microsoft i Apple. Jest autorem wielu publikacji online oraz książek Beginning Android 4 Application Development i Beginning iOS 5 Application Development.
wrox.com
Forum programistów Dołącz do naszego forum Programmer to Programmer, aby zadać pytania dotyczące tej książki (i nie tylko), podyskutować na najbardziej gorące tematy branżowe i poznać kolegów-programistów z całego świata.
Kod do pobrania Wykorzystaj przykładowy kod do tej książki, jak również przykłady z wielu innych publikacji – wszystkie gotowe do użycia.
Spis treści:
1 Podstawy systemu Android 1 Przepis 1.1 Łączenie działań1 Przepis 1.2 Przekazywanie danych między działaniami5 Przepis 1.3 Przekazywanie obiektów pomiędzy działaniami12 Przepis 1.4 Wysyłanie i odbieranie komunikatów14 Przepis 1.5 Przypisywanie priorytetów odbiornikom komunikatów 19 Przepis 1.6 Automatyczne uruchamianie aplikacji w czasie rozruchu22 Przepis 1.7 Wywoływanie wbudowanych aplikacji 24 Przepis 1.8 Tworzenie aplikacji, która może być wywoływana przez inne aplikacje 34
2 Stosowanie widoków do projektowania interfejsu użytkownika 41 Przepis 2.1 Stosowanie przycisków 42 Przepis 2.2 Stosowanie przycisków z obrazami46 Przepis 2.3 Stosowanie przycisków radiowych49 Przepis 2.4 Stosowanie pól wyboru52 Przepis 2.5 Implementowanie systemu klasyfi kacji w formie gwiazdek55 Przepis 2.6 Stosowanie AutoComplete TextView58 Przepis 2.7 Wyświetlanie stron sieci Web 60 Przepis 2.8 Stosowanie widoku TimePicker 66 Przepis 2.9 Stosowanie widoku Date Picker 68 Przepis 2.10 Stosowanie LinearLayout do pozycjonowania widoków 70 Przepis 2.11 Stosowanie RelativeLayout do pozycjonowania widoku 76 Przepis 2.12 Stosowanie FrameLayout do pozycjonowania widoku 78 Przepis 2.13 Stosowanie TableLayout do pozycjonowania widoku82 Przepis 2.14 Zastosowanie widoku ScrollView 84 Przepis 2.15 Wyświetlanie treści i opcji menu88 Przepis 2.16 Wyświetlanie okien dialogowych96 Przepis 2.17 Implementowanie stronicowania 104
3 Wyświetlanie list elementów i obrazów 111 Przepis 3.1 Wyświetlanie listy elementów za pomocą ListView112 Przepis 3.2 Dostosowywanie widoku ListView 114 Przepis 3.3 Wyświetlanie wielu widoków ListView 117 Przepis 3.4 Tworzenie niestandardowych widoków ListViews 120 Przepis 3.5 Dalsze dostosowywanie wierszy za pomocą dodatkowych widoków TextView124 Przepis 3.6 Wyświetlanie listy elementów za pomocą widoku SpinnerView 132 Przepis 3.7 Wyświetlanie listy obrazów135 Przepis 3.8 Animowanie zmian obrazów przy użyciu ImageSwitcher 140 Przepis 3.9 Wyświetlanie obrazów za pomocą GridView145 Przepis 3.10 Budowanie interfejsu Master-Detail148
4 Telefonia 157 Przepis 4.1 Połączenie telefoniczne z aplikacji157 Przepis 4.2 Monitorowanie stanu telefonu 159 Przepis 4.3 Monitorowanie w tle stanu telefonu162 Przepis 4.4 Blokowanie połączeń wychodzących 165 Przepis 4.5 Automatyczna odpowiedź na przychodzące połączenie 167 Przepis 4.6 Przełączenie na tryb samolotowy 170 Przepis 4.7 Pobieranie numeru telefonu, IMEI i identyfi katora karty SIM172 Przepis 4.8 Włączanie karty Bluetooth174 Przepis 4.9 Wyświetlanie rejestru połączeń180
5 Obsługa wiadomości 183 Przepis 5.1 Wysyłanie wiadomości SMS za pomocą wbudowanej aplikacji Wiadomości 183 Przepis 5.2 Programowe wysyłanie komunikatów SMS w aplikacji systemu Android 186 Przepis 5.3 Programowe monitorowanie stanu wysłanych wiadomości 188 Przepis 5.4 Monitorowanie wychodzących wiadomości SMS192 Przepis 5.5 Przechwytywanie przychodzących wiadomości SMS 196
6 Programowanie w sieci 199 Przepis 6.1 Łączenie z serwerami za pomocą HTTP GET 199 Przepis 6.2 Łączenie z serwerami za pomocą POST HTTP203 Przepis 6.3 Ładowanie danych binarnych za pomocą HTTP 206 Przepis 6.4 Korzystanie z usług Web XML 208 Przepis 6.5 Korzystanie z usług Web JSON 212 Przepis 6.6 Pobieranie adresu IP urządzenia 219 Przepis 6.7 Tworzenie serwera gniazda221 Przepis 6.8 Tworzenie klienta gniazda 227 Przepis 6.9 Sprawdzanie dostępności Bluetooth231 Przepis 6.10 Monitorowanie stanu Bluetooth234 Przepis 6.11 Tworzenie aplikacji czatu w Bluetooth236
7 Korzystanie z Google Maps 253 Przepis 7.1 Wyświetlanie Google Maps254 Przepis 7.2 Powiększanie i pomniejszanie Google Maps 260 Przepis 7.3 Zmiana trybu mapy 263 Przepis 7.4 Nawigacja na mapie do konkretnej lokalizacji 266 Przepis 7.5 Dodawanie znaczników do mapy 268 Przepis 7.6 Znajdowanie przyjaznego adresu za pomocą odwrotnego geokodowania i odwrotnie 278 Przepis 7.7 Reakcja na zmianę rozmiarów i przesuwanie286
8 Usługi danych oparte na położeniu 291 Przepis 8.1 Uzyskiwanie położenia geografi cznego za pomocą GPS, Wi-Fi lub sieci komórkowych292 Przepis 8.2 Wybieranie najlepszego dostawcy lokalizacji296 Przepis 8.3 Monitorowanie położenia 300 Przepis 8.4 Zastosowanie BroadcastReceiver do uzyskiwania lokalizacji302 Przepis 8.5 Rejestracja danych lokalizacji305
9 Uzyskiwanie dostępu do sprzętu 313 Przepis 9.1 Przechwytywanie obrazów z aparatu 313 Przepis 9.2 Wykrywanie obecności funkcji sprzętowych317 Przepis 9.3 Sprawdzanie stanu sieci 319 Przepis 9.4 Włączanie i wyłączanie GPS 321 Przepis 9.5 Programowe przechwytywanie przycisków sprzętowych 323 Przepis 9.6 Włączanie lampy błyskowej327 Przepis 9.7 Pobieranie kodów kreskowych 333
10 Przechowywanie danych 339 Przepis 10.1 Zapisywanie i ładowanie preferencji użytkownika 340 Przepis 10.2 Tworzenie ekranu preferencji342 Przepis 10.3 Zapisywanie plików w katalogu danych 348 Przepis 10.4 Zapisywanie plików w katalogu pamięci podręcznej 353 Przepis 10.5 Zapisywanie plików w pamięci zewnętrznej 355 Przepis 10.6 Dołączanie plików do projektu 360 Przepis 10.7 Programowe tworzenie i używanie baz danych SQLite 362 Przepis 10.8 Wstępne tworzenie baz danych SQLite. 368
11 Wdrażanie aplikacji systemu Android 373 Przepis 11.1 Lokalizacja naszej aplikacji374 Przepis 11.2 Eksportowanie aplikacji jako pliku APK379 Przepis 11.3 Wdrażanie swojej aplikacji za pomocą poczty e-mail 382 Przepis 11.4 Wdrażanie naszej aplikacji za pośrednictwem sieci Web384 Przepis 11.5 Wdrażanie aplikacji z karty SD 386 Przepis 11.6 Określenie miejsca zainstalowania aplikacji 388 Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 67,83zł
Android Poradnik programisty 93 przepisy tworzenia dobrych aplikacji
|