Autor: Derrick Ypenburg
ISBN: 978-83-246-2164-4
Ilość stron: 336
Data wydania: 09/2009
ActionScript jest obiektowym językiem programowania, wykorzystywanym w Adobe Flash. Obecnie stosowana składnia tego języka pojawiła się po raz pierwszy we Flashu 5. ActionScript pozwala na sterowanie aplikacją oraz animacją, a jego możliwości mogą zaskoczyć niejednego programistę. To dzięki niemu stworzysz jeszcze bardziej interaktywne i atrakcyjne strony WWW!
Książka ta pozwoli Ci błyskawicznie opanować podstawy pracy z ActionScript, a po jej przeczytaniu stworzenie aplikacji na platformie Flash nie powinno stanowić dla Ciebie żadnego problemu. Dzięki niej poznasz składnię ActionScript 3.0, sposób wykorzystania zmiennych, właściwości oraz funkcji i metod.
Nauczysz się pracować z obiektami wyświetlania oraz reagować na zdarzenia. Ponadto dowiesz się, jak kontrolować oś czasu, a także używać pól tekstowych oraz klas Math i Date. "ActionScript 3.0. Szybki start" jest obowiązkową pozycją dla wszystkich osób chcących rozpocząć przygodę z ActionScript 3.0!
- Składnia ActionScript 3.0
- Zmienne, właściwości, funkcje i metody
- Praca z klasami i obiektami
- Reagowanie na zdarzenia
- Kontrolowanie osi czasu
- Operacje na łańcuchach znaków
- Używanie pól tekstowych
- Zastosowanie klas Math i Date
- Instrukcje warunkowe oraz iteracje i powtórzenia
- Komunikacja zewnętrzna z wykorzystaniem protokołu HTTP
- Wykorzystanie zasobów zewnętrznych
- Dynamiczne sterowanie animacją
- Praca z wideo i dźwiękiem
Rozdziały: Rozdział 1. Wprowadzenie do ActionScript 3 (19) Rozdział 2. Zmienne i właściwości (35) Rozdział 3. Funkcje i metody (53) Rozdział 4. Praca z klasami i obiektami (69) Rozdział 5. Listy wyświetlania i obiekty wyświetlania (81) Rozdział 6. Praca z obiektami wyświetlania (101) Rozdział 7. Komunikacja i zdarzenia (113) Rozdział 8. Kontrolowanie osi czasu (129) Rozdział 9. Praca z łańcuchami znaków (143) Rozdział 10. Praca z polami tekstowymi (153) Rozdział 11. Praca z klasami Math i Date (169) Rozdział 12. Praca z danymi za pomocą tablic i obiektów (183) Rozdział 13. Tworzenie instrukcji warunkowych (197) Rozdział 14. Iteracje i powtórzenia (207) Rozdział 15. Żądania HTTP i komunikacja zewnętrzna (221) Rozdział 16. Wczytywanie zasobów zewnętrznych (239) Rozdział 17. Używanie kształtów, masek, trybów mieszania i filtrów (251) Rozdział 18. Animacja sterowana dynamicznie (265) Rozdział 19. Praca z dźwiękiem (283) Rozdział 20. Praca z wideo (299) Najniższa cena z 30 dni przed obniżką 36,75zł
ActionScript 3.0 Szybki start
|